Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-30@06:25:32 GMT

علائم کرونا تغییر کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۳۹۸۰

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علائم این بیماری عوض نشده است، اما شروع آن‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و درصد همه گیری بیماری در خانواده‌ها به نسبت گذشته افزایش یافته و افراد بیشتری در خانواده مبتلا می‌شوند و شدت علائم هم یک مقدار بیشتر از گذشته شده است.

افشین محمدعلیزاده در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که آیا علائم بیماری کرونا در موج چهارم تغییر کرده است؟، گفت: علائم این بیماری عوض نشده است، اما شروع آن‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و درصد همه گیری بیماری در خانواده‌ها به نسبت گذشته افزایش یافته و افراد بیشتری در خانواده مبتلا می‌شوند و شدت علائم هم یک مقدار بیشتر از گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بیماران بیشتر با چه علائمی از کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند؟

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر بیماران بیشتر با چه علائمی از کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند؟، توضیح داد: در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا بیشتر با علائمی نظیر ضعف، بی حالی، لرز، درد‌های عضوی، درد‌های عضلانی، سردرد، درد‌های پشت چشم، اسهال، علائم گوارشی و در انتها سرفه و یا تنگی نفس به ما مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای افراد مبتلا به سرطان کدام واکسن ایمن تر است؟

وضع از این هم بدتر می‌شود

این متخصص عفونی در توضیح این سوال که چرا با وجود محدودیت‌ها تعداد آمار مبتلایان همچنان در حال افزایش است؟، اظهار کرد: ما هنوز به پیک نرسیده ایم و تازه طی هفته آینده اثرات عدم رعایت پروتکل‌ها در ایام نوروز را می‌بینیم و انتظار داریم وضع از این هم بدتر شود.

وی در خصوص شرایط بیمارستان‌ها در موج چهارم کرونا افزود: در حال حاضر شرایط سیاه بر بیمارستان‌ها حاکم است و پذیرش به صورت قطره‌ای انجام می‌شود و از آنجایی قدرت سرایت ویروس جهش یافته بالا است تعداد بیشتری از بیماران گرفتار می‌شوند و به تبع آن درصد بستری‌ها و مدت زمان بستری هم افزایش پیدا می‌کند و از این رو موازنه ترخیص و مبتلا شدن به هم خورده است و به همین دلیل تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها کاملا اشغال شده اند و بیمارستان‌ها خیلی نمی‌توانند پذیرش بیمار داشته باشند.

این پزشک متخصص درباره این موضوع که این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، توضیح داد: به نظر می‌رسد تا یک ماه با این وضعیت مواجه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا کووید 19 کرونا ویروس وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید 19 کرونا ویروس وزارت بهداشت بیمارستان ها حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید

نتایج تحقیقات نشان داده است که درک علائم هشدار دهنده و تشخیص آن‌ها در اسرع وقت می‌تواند منجر به تشخیص زودتر و درمان موفقیت‌آمیزتر سرطان شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث، داروسازی درباره علائم سرطانی که ممکن است برای بسیاری از افراد در اول صبح ظاهر شود، هشدار داد.

علائم خاص می‌توانند در هر زمان ظاهر شوند و با نشانه‌های مختلفی همراه شوند، اما مهم است که هر چیزی که مربوط به تغییر در شما شده است را بررسی کنید. این داروساز به مردم هشدار داده است که اگر متوجه چیز غیرعادی شدند، باید در اسرع وقت برای ملاقات با پزشک خود وقت رزرو کنند.

عباس کنعانی، داروساز شیمی کلیک، توضیح داده است که علائم خستگی، سرفه‌های مداوم و تعریق شبانه همگی می‌توانند از علائم سرطان باشند.

این متخصص گفت که افراد سیگاری اغلب با سرفه صبحگاهی از خواب بیدار می‌شوند، اما اگر این سرفه بیش از دو هفته ادامه داشت، باید بدون توجه به اینکه سیگار می‌کشند یا خیر، با پزشک خود مشورت کنند.

یکی دیگر از علائم نگران‌کننده که ممکن است در صبح ظاهر شود، و وی به آن اشاره کرده خستگی است. این علامت اگر با چیز‌های دیگری همراه باشد می‌تواند نگران‌کننده باشد.

کنعانی گفت: «طبیعی است که صبح‌ها کمی احساس خستگی کنید، اما اگر این حالت برای شما عادی نیست، یا متوجه خستگی شدید در طول روز هستید، باید این مورد را بررسی کنید.»

سومین علامت نگران کننده‌ای که متخصص بیان کرد، تعریق شدید در طول شب بود. اگر با رختخواب خیس یا مرطوب از خواب بیدار می‌شوید، ممکن است به آن توجه نکرده باشید، اما این مورد را با پزشک عمومی خود چک کنید، به خصوص اگر تعریق شبانه با خستگی، کاهش وزن یا کبودی همراه باشد.

با توجه به داده‌های سرویس سلامت ملی بریتانیا، سایر علائم سرطان که می‌توانند در هر زمانی از روز ظاهر شود عبارتند از:

• درد قفسه سینه و تنگی نفس
• تغییر در عادات روده
• خونریزی غیرمعمول
• توده در بدن
• تغییر خال‌ها
• کاهش وزن بدون دلیل
• درد شکم یا کمر
• سوءهاضمه و سوزش سر دل
• خارش یا زردی پوست

شما می‌توانید با کاهش برخی عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

نتایج مرکز تحقیقات سرطان انگلستان گفته است که ترک سیگار «بزرگترین علت قابل پیشگیری سرطان در بریتانیا و در سراسر جهان» است.

این موسسه در وب سایت خود اعلام کرد: ارتباط بین سیگار کشیدن و سرطان بسیار واضح است. این امر باعث ایجاد حداقل ۱۵ نوع سرطان می‌شود، ازجمله دو مورد از شایع‌ترین آن‌ها که سرطان ریه و روده است.

کارشناسان افزودند که سیگار کشیدن در سطح مطمئن وجود ندارد.

آنان خاطرنشان کردند: مصرف الکل نیز باعث ایجاد هفت نوع سرطان از جمله سرطان سینه، دهان و روده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج