Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: مبنای محاسبه دیوان محاسبات از حقوق دولت استخراج اسمی در پروانه است در صورتی بسیاری از پرونده‌های ارجاعی به محافل قضایی و شورای معادن مبنا حقوق دولتی استخراج واقعی است. نعمت‌الله حقیقی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلات معدن کاران در خصوص بازگشت حقوق دولتی اظهار کرد: مبنای محاسبه دیوان محاسبات از حقوق دولت استخراج اسمی در پروانه است در صورتی بسیاری از پرونده‌های ارجاعی به محافل قضایی و شورای معادن مبنا حقوق دولتی استخراج واقعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و رکود در صنعت ساختمان، بهره بردار نتوانسته به میزان استخراج درج شده در پرونده از معدن برداشت کند و این موضوع موجب اختلاف میان بهره برداران و دولت شده است.   بیشتر بخوانید: اعلام فهرست مقررات مخّل بیرونی حوزه صمت به هیئت مقررات زدایی   وی افزود: با استخراج از معادن، سازمان صنعت استان‌ها برای دریافت حقوق دولتی نیازمند پرسه دولتی دارند و برخی از مشکلات پیش بینی نشده مانند تعطیلی معدن و مشکلات مربوط به ارگان ذی ربط است که می‌تواند اخذ حقوق دولتی را منوط به حل شدن موانع بهره بردار شود.
حقیقی ادامه داد: وزارت صمت می‌تواند جریان بهره برداری از معدن را در صورت عدم دریافت مطالبات متوقف کنند به همین دلیل بهره بردار فعال بخش خصوصی عمدتا مطالبات دولت را در زمان مقرر پرداخت می‌کند و در صورت تاخیر با جریمه ۱۲ درصدی در سال مواجه خواهد شد.
رئیس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: بخش اعظم عدم بازگشت حقوق‌های دولتی مربوط به معادن بزرگ و فعال است و بهره برداران خُرد پرداخت منظم تری نسبت به معادن بزرگ دارند.
وی افزود: افزایش حقوق دولتی و عطف به ما سبق آن مشکلات فراوانی را برای فعالان این بخش ایجاد کرده است، با توجه به محاسبه حقوق دولتی در زمان فروش، افزایش سهم دولت معدن کاران را با زیان مواجه خواهد کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت سازمان صنعت حقوق دولتی حقوق دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، عبدالحمید سرتیپی با اشاره به صدور ۵۶ فقره پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید با ۱۲ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان افزود: برای بهره برداری از این معادن بیش از ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ سرمایه گذاری شده است.
او با اشاره به برگزاری ۲ نوبت مزایده در سال ۱۴۰۲ اضافه کرد: در فرآیند برگزاری مزایده‌های معدنی که در فروردین و آبان سال ۱۴۰۲ انجام شد، به ترتیب ۳۲ و ۲۲ محدوده معدنی و اکتشافی برای انجام مطالعات اکتشافی و بهره‌برداری از معادن واگذار شد که به این ترتیب ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال هم در سال گذشته در زمینه اجرای طرح فعال‌سازی معادن راکد و زیرظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.
او با بیان اینکه درحال حاضر هیچ معدن تعیین تکلیف نشده‌ای در آذربایجان غربی نداریم،تصریح کرد: پارسال ۲۲۲ معدن غیرفعال در بررسی‌های قانونی تعیین تکلیف شدند درحالی که سال پیش از آن، ۱۵ معدن تعیین تکلیف شده بود و این آمار ۱۵ برابر شدن این فرایند در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ را نشان می دهد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پارسال ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شد که نسبت به سال پیش از آن، ۱۲۷ درصد رشد داشته است.
سرتیپی افزود: در پایان سال گذشته، ۳۳۹ معدن فعال و ۱۸۰ معدن غیرفعال در آذربایجان غربی موجود بود که جهت فعالسازی معادن غیرفعال، فرآیند مزایده عمومی برگزار و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.
در حال حاضر ۵۱۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۰۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • احیای و فعال سازی ۷۴ معدن در آذربایجان غربی/برگزاری مزایده برای فعال سازی ۱۸۰ معدن غیرفعال
  • احیاء ۵۴ معدن راکد در آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد