Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ضمن دعوت از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود برای دیدار در اروپا در تابستان آینده با هدف آغاز رایزنی درباره مذاکرات راهبردی بین دو کشور، بر تمایل کشورش برای برقراری روابط ثابت و شفاف با روسیه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری در خصوص روابط با روسیه پس از تحریم شماری از نهاد‌ها و دیپلمات‌های این کشور به بهانه دخالت مسکو در حملات سایبری علیه واشنگتن گفت: ما در واکنش به اقدامات روسیه علیه آمریکا تصمیم گرفتیم چند دیپلمات روس را از کشور اخراج کنیم. اگر روسیه به اقدامات خود علیه دموکراسی ما ادامه دهد، آماده ایم تدابیر محکم تری علیه آن اتخاذ کنیم.

بایدن افزود: در گفتگو با پوتین به او گفتم دولت من اصرار دارد مسئول دخالت در انتخابات آمریکا را شناسایی کند و تصمیم خودم را برای اتخاذ تدابیر در این خصوص به اطلاعش رساندم. هنگامی که پوتین انتخابم به ریاست جمهوری را تبریک گفت، به او گفتم اگر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا ثابت شود، به شما پاسخ خواهیم داد و در صورت لزوم تصمیمی بیشتر از تحریم اتخاذ خواهیم کرد‎. در عین حال ما خواستار روابط ثابت و شفاف با روسیه هستیم و برای تشدید تنش‌ها با این کشور تلاش نمی‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: من به پوتین پیشنهاد دادم با هدف تعامل بیشتر درباره مسائل بین المللی و آغاز مذاکرات راهبردی بین دو کشور تابستان امسال در اروپا دیدار کنیم و گفتم سیاست آمریکا در حمایت از متحدان خود در سراسر جهان ثابت است. همچنین با پوتین درباره فعالیت‌های روسیه در مرز‌های اوکراین گفتگو و بر تمایل آمریکا بر ضرورت حفظ حاکمیت اوکراین تأکید کردم. ما در مقابل هر گونه نقض قوانین یا تخلفات روسیه خواهیم ایستاد. همکاری با روسیه به نفع ما است، اما اگر روسیه بخواهد بر ما تأثیر بگذارد به آن پاسخ خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم روسیه حمله سایبری جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • حمله به پایگاه راداری استراتژیک روسیه؛ کی‌یف از خط قرمز هسته‌ای مسکو عبور کرد؟