Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار پست عجیبی در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس که سفر پرسپولیس به هند را با لشگرکشی نادرشاه افشار به هندوستان مقایسه کرده بود، باعث خشم طرفداران تیم گوای هند و البته مقامات این باشگاه و در نهایت فدراسیون فوتبال هند شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

باشگاه پرسپولیس همان روز که خشم طرفداران تیم گوای هند و کاربران هندی در توییتر را دید، پست را حذف کرد، اما هندی ها از پست اسکرین شات برداشته بودند و درباره اش حسابی در توییتر بحث کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه پرسپولیس چند روز پیش مراتب عذرخواهی اش را اعلام کرد و خبر داد که این پست توسط باشگاه گذاشته نشده و توسط کارگزار گذاشته شده است و با خاطیان این ماجرا برخورد خواهد کرد اما عذرخواهی، هندی ها را راضی نکرده است. در پستی که در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر شده بود به ماجرای فتح هندوستان توسط نادرشاه اشاره شده و کسب پیروزی نماینده ایران مقابل تیم گوای هند و صعود از این مرحله را غنیمتی بزرگتر از الماس های کوه نور و دریای نور دانسته بود!

متن شکایت چه بود؟

در هر حال فدراسیون فوتبال هندوستان در نامه ارسالی اش برای کنفدراسیون فوتبال به رکن قضایی این کنفدراسیون شکایت کرده است. در نامه هندی ها تخطی باشگاه پرسپولیس از بندهای ۵۰ و ۵۸ اساسنامه اخلاقی و انضباطی AFC اشاره شده، و نوشته شده است:

” فدراسیون فوتبال هند مراتب شکایت خود از رفتار نامناسب باشگاه پرسپولیس، نماینده کشور ایران قبل از آغاز رقابت‌‌های لیگ قهرمانان آسیا و به طور خاص قبل از سفر به هند را اعلام می‌دارد. این باشگاه یکسری پست‌های مشخص را در صفحه رسمی‌‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات مردم هند شده و واکنش رسانه‌های هندی را در پی داشته است. این پست نشان دهنده یک رویکرد هجومی غیرمنطقی نسبت به فدراسیون فوتبال هند و مردم این کشور بود که کاملاً خارج از چارچوب‌های اخلاقی هر ورزشی است. از آنجایی که این رفتار نامناسب مشخصاً نشان دهنده ناتوانی آنها در رویدادهای سطح بالای این‌چنینی است، فدراسیون فوتبال هند قویاً این رفتار آنها را محکوم می‌کند و خواهان اقدامی مناسب از سوی AFC علیه باشگاه پرسپولیس است.”

پرونده کجا بررسی می شود؟

با توجه به اینکه انتشار پست باشگاه پرسپولیس در صفحه اینستاگرام مصداق یک عمل خارج از مستطیل سبز بوده به احتمال زیاد پرونده در کمیته اخلاق ای اف سی بررسی خواهد شد. البته امکان ورود کمیته انضباطی هم به این پرونده وجود دارد اما ورود کمیته انضباطی زمانی صورت می پذیرد که کمیته اخلاق تشخیص بدهد جرائمی مربوط به مستطیل سبز باید در نظر گرفته شود. با چند کارشناس حقوقی هم تماس گرفتیم اما آنها اشاره کردند که تا پرونده و لایحه فدراسیون فوتبال هند و مصادیقی که این فدراسیون نام برده را نبینند نمی توانند در این باره اظهار نظر دقیقی داشته باشند. ضمن اینکه برخی خبرها حاکی از آن است که فقط فدراسیون فوتبال هند شاکی این پرونده نیست و باشگاه گوای هند هم از پرسپولیس شکایت کرده است که با توجه به یکسان بودن نوع شکواییه، پرونده با یک موضوع هر چند با بیشتر از یک شاکی بررسی خواهد شد. فعلا شکایت فدراسیون فوتبال هند توسط بخش هندی سایت بین المللی گل دات کام رسانه ای شده و هنوز شکایت رسمی گوا، رسانه ای نشده است. باید در روزهای آینده منتظر ماند و دید رکن قضایی ای اف سی در این باره چه تصمیمی خواهد گرفت. البته پرسپولیس می تواند در صورت قابل تجدیدنظربودن حکم آن را به کمیته های استیناف ای اف سی و دادگاه بین المللی کاس هم بکشاند که در نوع خود می تواند برای این باشگاه از نظر مالی، پر هزینه هم باشد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید واکنش رکن قضایی ای اف سی به این شکایت چه خواهد بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا فدراسیون فوتبال هند باشگاه پرسپولیس گوای هند هندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت از باشگاه پرسپولیس به AFC | ستاره رقیب دست به کار شد

به گزارش همشهری رضا اسدی بعد از اینکه دو فصل از جدایی‌اش‌ از پرسپولیس گذشته، قصد دریافت مطالباتش را داشت که این مسئله نهایی نشده است.

رضا اسدی که به عنوان یکی از ستاره‌های نقل و انتقالاتی فصل بیست و یکم به پرسپولیس پیوست، بعد از جدایی راهی تراکتور و اکنون نیز سپاهان شده است. مدعی آقای گلی دو فصل اخیر فوتبال ایران که شانس حضور در تیم ملی را نیز زیر نظر امیر قلعه‌نویی به دست آورده، چندی پیش بابت مطالباتش از پرسپولیس شکایتی را علیه سرخپوشان ثبت کرد که با دریافت حکم نیز همراه شد.

با این حال باشگاه پرسپولیس با رد این ادعا و بردن پرونده به کمیته استیناف به دنبال دریافت فرصت در خصوص این مطالبات ۲ میلیاردی بود. با این حال رضا اسدی موفق شد حکم قطعی در این خصوص دریافت کند اما پرسپولیسی‌ها تنها به واسطه اشکال حقوقی (ضمیمه نشدن برگ قرارداد در شکایت) آن را رد کردند.

اسدی که پیش از این در دو مرحله در آستانه توافق برای کاهش مطالبات خود برای دریافت آن بود، اکنون به واسطه اتفاقات رقم خورده قصد خود برای شکایت از این باشگاه به AFC را نهایی کرده و در این زمینه با ارائه مستندات ترجمه قراردادش و همچنین احکام فدراسیون فوتبال، این موضوع را از کنفدراسیون آسیا دنبال می‌کند.

این در حالیست که باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای به دنبال حل پرونده‌ها و موانع خود است و باید دید در این خصوص چه برنامه‌ای برای توافق و پایان دادن به ماجرای رضا اسدی خواهد داشت.

کد خبر 840924 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • شکایت از باشگاه پرسپولیس به AFC | ستاره رقیب دست به کار شد
  • رضا اسدی از پرسپوليس به AFC شکایت کرد
  • رد شکایت پرسپولیس از مهاجم سرشناس استقلال از سوی کمیته استیناف
  • آرای کمیته استیناف؛ شکایت پرسپولیس علیه استقلال و بلانکو رد شد
  • رد شکایت پرسپولیس از ۳ ستاره استقلال!
  • شکایت پرسپولیس از استقلال رد شد
  • شکایت پرسپولیس از مهاجم استقلال رد شد
  • رد شکایت پرسپولیس از استقلالی‌ها توسط کمیته استیناف
  • رد شکایت پرسپولیس از بلانکو از سوی کمیته استیناف
  • کمیته استیناف شکایت پرسپولیس از استقلالی‌ها را رد کرد