Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@22:29:11 GMT

لهستان سه دیپلمات روس را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۰۷۰

آفتاب‌‌نیوز :

لهستان روز پنجشنبه اعلام کرد سه دیپلمات روس را به اتهام ارتکاب اقدامات خصمانه از لهستان اخراج کرده است. آمریکا نیز پیشتر در پاسخ به برخی اقدامات روسیه دست به اقدامی مشابه زده بود. وزارت امور خارجه لهستان ضمن استقبال از اقدام امروز آمریکا مبنی بر تحریم مسکو و اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ”تصمیماتی که به صورت مشترک با همپیمانان خود اتخاذ می‌کنیم، مناسب‌ترین پاسخ به اقدامات خصمانه فدراسیون روسیه می‌باشد“.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابر یادداشت وزارت خارجه لهستان، سه کارمند سفارت روسیه در ورشو عنصر نامطلوب اعلام شدند و پس از فراخواندن سفیر روسیه به وزارت امور خارجه لهستان، یادداشت مربوطه به وی تسلیم شده است. در این یادداشت دلیل اتخاذ چنین تصمیمی « نقض شرایط مرتبط با مقام دیپلماتیکی از طرف این افراد و انجام فعالیت به ضرر کشور لهستان، ذکر شده است». پیش از این آمریکا ده نفر از کارمندان ماموریت دیپلماتیک روسیه در واشنگتن را اخراج ‌کرد که در میان این کارمندان، نمایندگان سرویس‌های ویژه روسیه نیز حضور دارند.

منابع مطلع اعلام کردند احظار سفیر روسیه در لهستان، همچنین با وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه و اوضاع در شرق اوکراین مرتبط است. در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد، روسیه نیز در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های این کشور از ورشو، سه دیپلمات لهستانی را از مسکو اخراج خواهد کرد. ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که اگر آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند، مسکو این موضوع را بی پاسخ نمی‌گذارد، اگر دیپلمات‌ها اخراج شوند، پاسخ روسیه نیز متقابل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لهستان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر

هزاران نفر در نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند.

به گزارش ایسنا، هزاران نفر شنبه در شهر نیامی، پایتخت نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج فوری نیروهای آمریکایی از شمال این کشور شدند.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که ماه میلادی گذشته مقامات نظامی نیجر توافق همکاری با واشنگتن را لغو کردند.

طبق گزارش الجزیره، جمعیت‌های حامی نظامی که از طریق کودتا علیه محمد بازوم در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳ به قدرت رسید و سازمان‌های اسلامی محلی خواهان این تظاهرات شده بودند.

این تظاهرات شبیه تظاهرات ضد پاریس در سال میلادی گذشته بود که منجر به عقب نشینی نیروهای فرانسوی از این کشور شد.

تعدادی از دانشجویان در این تظاهرات شرکت کردند و شعارهایی علیه آمریکا سر دادند.

بعد از اخراج ارتش فرانسه در اواخر سال ۲۰۲۳، نظام نیجر در ماه مارس توافق همکاری نظامی با آمریکا را غیرقانونی خواند و آن را لغو کرد.

مقامات نیجر در آن زمان اعلام کردند آمریکا به زودی طرحی را درباره عقب نشینی نیروهایش ارائه خواهد کرد. آمریکا از این اظهارات ناخرسند بود و اعلام کرد با مقامات انتقالی نیجر تماس گرفته و از آن‌ها توضیح خواسته است.

حدود ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی در نیجر هستند که در جنگ علیه تروریست‌ها در منطقه ساحل شرکت می‌کنند.

در مقابل ۱۰۰ مربی نظامی روسی وارد نیامی شدند و نیجر نخستین سری از تجهیزات نظامی روسیه را به عنوان همکاری امنیتی جدید با مسکو دریافت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیپلمات آمریکایی ادعاها درباره نقش ایران را در منطقه تکرار کرد
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • هدف پاسخ ایران به اسرائیل از زبان دیپلمات ایرانی
  • لهستان: آمریکا سامانه موشکی اسرائیل و اوکراین را تقویت کند
  • پاسخ منفی روسیه به درخواست دیپلمات صهیونیست برای محکوم کردن حمله ایران
  • واکنش تند مقام روس به درخواست دیپلمات اسرائیل برای محکومیت حمله ایران توسط روسیه
  • دیپلمات روس نسبت‌به پاسخ اسرائیل هشدار داد
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • هشدار دیپلمات روس: در صورت پاسخ اسرائیل ...
  • هشدار دیپلمات روس درباره آغاز بحران جدیدی در خاورمیانه