Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:56:26 GMT

۲۰۰ روستای مناطق سخت‌گذر لرستان پارسال گازرسانی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۰۸۴

۲۰۰ روستای مناطق سخت‌گذر لرستان پارسال گازرسانی شد

"کرم گودرزی" روز جمعه با اعلام این مطلب به رسانه ها بیان کرد: برخلاف محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و شرایط اقتصادی خاص، سال گذشته ۳۳۲ واحد صنعتی، کشاورزی و تولیدی در استان نیز گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی در لرستان تاکنون یک هزار و ۸۸۱ روستا در استان از نعمت گاز بهره مند شده اند، افزود: ضریب نفوذگازرسانی شهری و روستایی استان بیش از ۹۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اکنون تنها حدود ۹ درصد روستاهای لرستان گاز ندارند که با برنامه‌ریزی انجام شده، پرونده روستاهای واجد شرایط گازرسانی استان در سال ۱۴۰۱ بسته می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: از ۴۸۸ روستای لرستان که تاکنون گازرسانی نشده، عملیات اجرایی ۱۹۲ روستا در حال انجام، ۲۶ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار، ۹۸ روستا بازاریابی و طراحی انجام شده است و ۱۷۲ روستا در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گازرسانی می شود.

گودرزی با بیان اینکه میانگین درصد بهره مندی روستاهای کشور از گاز طبیعی ۸۴.۴ درصد و در لرستان ۹۱ درصد است تصریح کرد: با اجرای طرح گازرسانی علاوه بر اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کمک مهمی به حفظ محیط زیست می شود.

وی اظهار داشت: در روستاهای دارای طرح هادی مشکلی برای گازرسانی نیست اما در برخی روستاها متقاضیان خارج از طرح هادی قرار دارند و نمی توانیم به آنها خدمات بدهیم.

گودرزی با بیان اینکه اکنون تمام شهرهای استان بجز شول آباد گازرسانی شده اند بیان کرد: بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی و ۹۹.۸ درصد خانوار شهری لرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. 

 وی اظهار داشت: از مجموع مصرف کنندگان گاز استان ۵۴۷ هزار و ۷۸ مشترک خانگی، ۲۵ هزار و ۳۳۶ عمومی و یک هزار و ۱۵ مشترک صنعتی هستند.

گودرزی عنوان کرد: از مجموع مشترکان استان ۴۰۵ هزار و ۴۷۶ مشترک شهری و ۱۵۱ هزار و ۱۶۵ مشترک روستایی می باشند.

برچسب‌ها شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی لرستان شرکت ملی گاز ایران گاز رسانی لرستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی زیبا از روستای اورامان تخت کردستان + فیلم

روستای اورمان تخت در شهرستان سروآباد یکی از زیبا ترین و منحصر به فرد ترین روستاهای استان کردستان است.

زیبایی و شکوه کوه ها و سرسبزی طبیعت این روستا در فصل بهار منظره ای خاص خلق می کند و هر ساله شاهد پذیرای مسافران بسیاری از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور است.

خانههای پلکانی که در دل این کوه ها ساخته شده و مردمان مهمان نواز، آن را به جاذبه ای گردشگری برای توسعه روستا تبدیل کرده است.

منظرفرهنگی اورامانات/هورامان به عنوان بیست و ششمین اثر تاریخی‌فرهنگی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • توزیع ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستاهای لرستان
  • تسریع در گازرسانی به مناطق بالادست بخش بندپی شرقی بابل
  • خودنمایی گل‌های لاله در روستای شرب العین
  • خودنمایی گل لاله در روستای شرب العین
  • آب شرب خرانق با حفر چاه تامین می‌شود
  • اجرای طرح هادی در ۵۰ درصد روستا‌های کردستان
  • نمایی زیبا از روستای اورامان تخت کردستان + فیلم