Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@14:16:26 GMT

آب شرب پایدار به شهرستا‌ن‌های سرچشمه زاینده‌رود می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۱۴۹

آب شرب پایدار به شهرستا‌ن‌های سرچشمه زاینده‌رود می‌رسد

حسین محمدصالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره پروژه تأمین آب پایدار برای شهرستان‌های غرب استان اصفهان اظهار داشت: بحث تأمین آب ۴ شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت از منابع آب پایدار چندین سال است که مطرح است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق این موضوع جلسات متعددی با وزیر نیرو و معاونان وی برگزار شد که به دلیل اینکه مجوز کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ نکرده بود، این موضوع قابلیت اجرایی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: موضوع از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد و مشخص شد که طی سال‌های گذشته از این طریق اقدامی صورت نگرفته بود و نامه و مکاتبه‌ای در سازمان برنامه و بودجه وجود نداشت که در نهایت با پیگیری‌های ۶ ماهه روند فنی شامل تخصیص ۶.۵ میلیون متر مکعب انجام شد و موضوعات زیست‌محیطی و پدافند غیرعامل آن نیز حل شد و  این مستندات به سازمان برنامه و بودجه شد.

محمدصالحی گفت: در پایان پس از کش و قوس‌های فراوان در سازمان برنامه و بودجه در پایان بهمن‌ ماه مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ اخذ شد و این موضوع به کمیسیون تلفیق ارائه شد؛ اما از آنجا که بودجه ارائه شده بود امکان درج بودجه این پروژه وجود نداشت که در پایان با طرح در کمیسیون تلفیق بودجه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به عنوان مبلغ اولیه برای آغاز پروژه در بودجه ۱۴۰۰ برای آن در نظر گرفته شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این پروژه اکنون ردیف ملی‌دارد و هرسال وزارت نیرو برای تکمیل آن باید مبلغی تخصیص دهد و این پروژه از امسال عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در اجرای این پروژه به دنبال استفاده از ماده ۵۶ یعنی استفاده از تسهیلات بانک‌ها برای تکمیل پروژه نیز هستیم که در این زمینه در حال مذاکره با بانک‌ها هستیم.

محمدصالحی افزود: با این پروژه ۴ مرکز شهرستان به همراه شهرهای تابعه به انضمام ۲۰۷ روستای منطقه فریدن بزرگ شامل فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد و مشکل آب شرب آن‌ها برای همیشه حل خواهد شد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به شهرستان چادگان و روستاهای آن به واسطه نزدیکی به سد زاینده‌رود از آنجا آبرسانی خواهند شد و فریدونشهر نیز به دلیل مجاورت با چشمه‌لنگان از آب چشمه بهره‌ خواهند برد؛ برای شهرستان‌های فریدن و بوئین‌میاندشت نیز به دلیل فاصله از منابع آب پایدار، پمپاژ آب درنظر گرفته خواهد شد.

وی در مورد سد بلطاق نیز گفت: این پروژه نیز از سال ۱۳۹۳ متوقف شده بود که پس از صحبت با وزیر نیرو ۴.۵ میلیون متر مکعب آب مجددا برای آن تخصیص پیدا کرد؛ رقم این پروژه در سال‌های گذشته صفر بوده است و امسال مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

محمدصالحی ادامه داد: از سال ۹۳ تا کنون کلا مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده بود و سال گذشته نیز مبلغی از اعتبارات شهرستانی برای آن در نظر گرفته شد؛ اما به دلیل عدم تحقق آن ۷۰۰ میلیون تومان به پیمانکار بدهی ایجاد شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان آب وزیر نیرو برای آن در نظر گرفته شد سازمان برنامه و بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع آب شهر اردکان بدلیل ورود سیلاب ناشی از بارندگی به سرچشمه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس  اداره آبفای شهرستان سپیدان در اطلاعیه اعلام کرد: به دلیل شدت و حجم بالای بارندگی در سطح شهرستان و ورود سیلاب ناشی از بارندگی به سرچشمه آب شرب شهر اردکان و افزایش کدورت آب و برای سلامت شهروندان و جلوگیری از ورود آب با کدورت بالا به شبکه شرب شهری، آب شرب شهر اردکان تا اطلاع ثانوی قطع می‌شود تا اقدامات لازم برای مناسب‌سازی آب شرب که به مخازن شهری وارد می‌شود انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • ابتکار رومانی در راستای اقتصاد پایدار سبز
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • چادگان میزبان بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد
  • سفر به دیار چشمه و آبشار/ بویین میاندشت، یک مقصد گردشگری خنک
  • قطع آب شهر اردکان بدلیل ورود سیلاب ناشی از بارندگی به سرچشمه