Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@20:26:01 GMT

هشدار درباره وخامت شدید کرونا در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۱۹۲

آفتاب‌‌نیوز :

صدیق جدیدالاسلامی وضعیت کنونی استان از لحاظ کرونا را بی ثبات اعلام کرد و در خصوص وخامت شیوع ویروس هشدار داد.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه و بی رویه موارد ابتلا به ویروس کرونا در کردستان طی روزهای اخیر، اظهار کرد: با استمرار این روند در روزهای آینده سایه مرگ کردستان را فرا می‌گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مردم اگر رعایت نکنند وضعیت رو به سیاهی می‌رود افزود: اکثر بخش‌های درمانی استان زیر بار کروناست و روزهای سختی در پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدالاسلامی با بیان اینکه وضعیت کنونی، نتیجه تجمعات دو هفته گذشته در پارک‌ها، میهمانی‌ها، مسافرت و دورهمی‌ها است، خطاب به شهروندان تاکید کرد: با این وجود اگر تغییر رفتار صورت نگیرد نه تنها این موج با قوت شدید و قدرت زیاد ادامه دارد بلکه موج‌های بعدی را هم شاهد خواهیم بود.

وی از تکمیل ظرفیت بخش کرونا در بیمارستان‌های استان به دلیل طغیان ویروس و افزایش بستری شدگان خبر داد و گفت: کرونا روی فرش قرمزی که مردم برای پذیرایی و استقبال از آن گسترده‌اند موجی از مرگ و میرها را به همراه دارد و رخت عزا بر قامت کردستان پوشانده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: استان کردستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده باش نیروهای امدادی این جمعیت در ۵ استان در پی اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعلام هشدار سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در 5 استان خبر داد و گفت: در پی پیش‌بینی بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ سه‌شنبه (28 فروردین‌ماه) در هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر و چهارشنبه (29 فروردین‌ماه) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان امدادگران هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

وی توضیح داد: در این شرایط جوی با توجه به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، سرریز سدها، دور از انتظار نیست، امدادگران و نجاتگران هلال احمر برای کمک به حادثه دیدگان درآماده باش هستند.

احتمال وقوع سیلاب در 3 استان

رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر بیان کرد: بر اساس هشدار هواشناسی از اواخر وقت یکشنبه تا دوشنبه (26 تا 27 فروردین‌ماه) وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با بارندگی و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در خلیج فارس دور از انتظار نیست و در این استان‌ها هم امدادگران هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. به هموطنان توصیه می‌شود از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و از سفرهای برون‌شهری و فعالیت‌های کوه‌نوردی اجتناب، شهروندان از تفرج‌گاه‌ها و سکونت‌گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند. دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها تردد نکنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت بارندگی و آبگرفتگی شدید در خیابان‌های بندرعباس
  • پیش‌بینی وضعیت هوا؛ رگبار باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • دومین هشدار وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ | خطر سیل بیخ گوش این استان‌ها
  • خسارت باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان وبلوچستان
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند
  • بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان
  • صدور بالاترین سطح هشدار برای ۵ استان کشور؛ مردم مراقب باشند
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ شدت بارندگی در این استان ها