Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان در چهارمین هفته فروردین‌ماه ضمن حمایت از نیازمندان و برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم، در عرصه‌های مختلف به مطالبه‌گری از مسئولان پرداختند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین هفته فروردین‌ماه ۱۴۰۰ دانشجویان هم گذشت و با اینکه آنان سرگرم برگزاری غیرحضوری کلاس‌های آموزشی خود بودند از مسائل، مشکلات و دغدغه‌های مردم غافل نشدند و در عرصه‌های مختلف به مطالبه‌گری از مسئولان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشجویان در این هفته، طبق روال گذشته مشغول جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیّرین و برگزاری طرح کمک‌های مومنانه بودند و در بخش‌های مختلف به خانواده‌های کم‌بضاعت و نیازمندان خدمت‌رسانی کردند. در این عرصه، گروه جهادی رهپویان انتظار بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با همکاری بسیج جامعه پزشکی این دانشگاه اقدام به تهیه بیش از ۱۲۰ نسخه دارو و توزیع آن بین بیماران نیازمند کرمانشاهی کرد. قرارگاه جهادی بسیج دانشجویی شهرستان مسجدسلیمان هم در قالب طرح کمک‌های مومنانه اقدام به توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان کرد.

بیشتر بخوانید:

اهدای بسته حمایتی بهداشتی به خانواده‌های نیازمند بویراحمد


علاوه بر آن، دانشجویان با برگزاری اردو‌های جهادی درمانی و عمرانی به مردم مناطق محروم خدمت‌رسانی کردند. در این بخش، جهادگران گروه جهادی شهیدحمید سیاهکالی مرادی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدام به برگزاری اردوی جهادی درمانی یک روزه در روستا‌های تلخاب زرد و شان بچه از توابع میداوود کردند و به مردم این مناطق خدمات درمانی ارائه کردند. بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با توجه به زلزله اخیری که در سی‌سخت به وقوع پیوست و خساراتی به منازل مسکونی این منطقه وارد کرد، با استفاده از ظرفیت‌های خیّرین ساخت تعدادی از خانه‌های مردم مناطق زلزله زده را بر عهده گرفت.

 


دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم با برگزاری اردوی جهادی درمانی در روستا‌های زرد و کاستان به مردم این مناطق خدمت‌رسانی کردند.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۴۰ درصد منازل مناطق زلزله‌زده سی‌سخت باید نوسازی شود جهادگران بسیجی دانشگاه پیام نور بجنورد کار ساخت یک مدرسه را به اتمام رساندند


همچنین دانشجویان در هفته‌ای که گذشت مطالبه‌گری‌هایی نیز داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان به این مسائل شدند. در این راستا، ۱۳۴ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس در بیانیه‌ای در اعتراض به اقدام خرابکارانه رژیم منحوس صهیونیستی سایت هسته‌ای نطنز و انفعال دستگاه دیپلماسی ایران، اعلام کردند: ما خواهان آنیم که دولت هر چه سریعتر پاسخی کوبنده به عاملان خرابکاری سایت هسته‌ای نطنز بدهد.


دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های صنعتی سهند، دانشگاه شهید مدنی و دانشگاه تبریز هم در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، اعتراض خود را نسبت به عدم موضع گیری مناسب دولت در مقابل حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز اعلام کردند و نوشتند: ریاست محترم جمهور، حال که عمر دولت رو به پایان است و انوار مدیریت مشعشع شما کشور را فرا گرفته خواهشاً لطف نموده حداقل برای آینده تدبیر جدیدی اتخاذ نفرمایید شاید برای این قفل‌های ناگشودنی شما کلید جدیدی یافت شود.

 


در ادامه این مطالبه گری‌ها، ١٨ دفتر بسیج دانشجویى استان هرمزگان هم در نامه‌اى سرگشاده خطاب به هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستاى هرمزگان نوشتند: انتظار می‌رود نمایندگان مجلس که با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان و نظارت بر انتخابات، با عمل انقلابی خود زیر فشار‌های سیاسیون و قبیله‌گرایانی که، چون زالو بر استان چسبیده‌اند و خون مردم بیچاره و محروم شهر‌ها و روستا‌های استان را می‌مکند، مقاومت کنند تا فردای قیامت شرمنده خون شهدا و حقوق پایمال شده مردم نباشند.


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی البرز هم در بیانیه‌ای خطاب به هیئت‌های اجرایی و نظارتی بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این استان، نسبت به اثرگذاری افراد ذی نفوذ در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

سازمان انرژی اتمی، غنی سازی را محدود به تاسیستات نطنز نکند درخواست دانشجویان فردوس برای بازگرداندن اتوبوس آمبولانس به محور‌های مواصلاتی شهرستان عدم تصمیمات قاطع از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا باعث ایجاد پیک چهارم شد نیاز برنامه‌های پرورشی آموزش و پرورش به تزریق خلاقیت و تحول


در چهارمین هفته فروردین‌ماه برای بار دیگر مسئله بی‌آبی شهرستان دشتستان مطرح شد؛ مشکل بی‌آبی این شهرستان امرار معاش بسیاری از ساکنان این منطقه را به خطر انداخته و حتی نخلستان‌ها را در معرض نابودی قرار داده و از مسئولان استان بوشهر انتظار می‌رود راهکاری برای حل آن در پیش گیرند چرا که تکرار هر ساله مشکلات کم آبی استان بوشهر و شهرستان دشتستان بیانگر این است که این معضل با عبور از فصل گرما فراموش می‌شود و مسئولان مربوطه به جای اینکه در فصل زمستان چاره‌ای اساسی برای حل آن بیاندیشند و به توسعه آب شیرین‌کن‌ها در این استان ساحلی بپردازند، راهکار‌های موقتی همچون حفر چاه‌ها را در پیش می‌گیرند که جز آسیب زدن به منابع آب زیرزمینی، هیچ عایدی ندارد.

 


مشکل بی آبی و کم آبی، مختص استان‌های ساحلی نیست و حتی استان فارس هم سال هاست که با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کند به طوری که از جمعیت ۶۰ هزار نفری ساکن در ۷۰ روستای این استان، حدود ۶۰ درصد از سکنه مجبور به مهاجرت شدند و این مسئله نیاز به رسیدگی جدی مسئولان ذی ربط برای حل مشکلات کم آبی فارس دارد.


خراسان جنوبی هم با معضل خشکسالی مواجه است و شواهد نشان می‌دهد که بیشتر از ۸۸ درصد از مساحت این استان درگیر مسئله خشکسالی شده و حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی از آب بی‌بهره‌اند؛ با این حال استانداری برنامه‌هایی برای حل مقابله با خشکسالی در بلند مدت دارد و امیدواریم که این برنامه‌ها هر چه سریعتر عملیاتی شوند.


بیشتر بخوانید:

بی‌آبی؛ معضل جدی دشتستان / حل مشکل در گرو تکمیل سد دالکی! مهاجرت ۶۰ درصدی ساکنان روستا‌های فارس به خاطر مشکل کم‌آبی برنامه‌های بلندمدت استانداری خراسان جنوبی برای مقابله با خشکسالی / اهالی ۴۰۰ روستای بی‌آب امسال را هم صبوری کنند


مسئله آزادسازی بیش از ۳۰۰ پلاک ثبتی از تملک اجباری در طرح جدید نوسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی هم مسئله دیگری بود که در هفته چهارم فروردین‌ماه عنوان شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که قرار است حقوق مردم این منطقه که در طرح‌های قبلی نادیده انگاشته شده بود، به آنان بازگردد.

 


موضوع دیگری که طی روز‌های گذشته مطرح شد، ماجرای خلع ید مالک متخلف معدن قزل قیه بود؛ شواهد نشان می‌دهد که در جریان واگذاری معدن سنگ مرمر قزل قیه در شهر سریش آباد استان کردستان تخلفاتی صورت گرفته و با اینکه دادگاه حکم به خلع ید بهره‌بردار آن داده، این حکم قانونی هنوز اجرایی نشده و مردم این منطقه منتظر تعیین تکلیف سرنوشت این پرونده پر پیچ و خم هستند.

 


از سویی، راه اندازی کارخانه مخابرات راه دور شیراز موضوع دیگری بود که طی روز‌های اخیر مطرح شد و با توجه به اینکه شعار امسال هم «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» است راه اندازی این مجموعه که با مشکل مواجه شده می‌تواند گام بلندی در عرصه تولید باشد، اما تکلیف آن هنوز مشخص نیست و ابهاماتی درباره احیای این کارخانه وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

آزادسازی حدود ۳۰۰ پلاک ثبتی از تملک اجباری در طرح جدید نوسازی حریم رضوی / تراکم فروشی‌های سنگین‌تر از طرح طاش ماجرای خلع ید مالک متخلف معدن قزل قیه به کجا رسید؟ معوقات کامل بازنشستگان صنایع مخابرات راه دور شیراز کی پرداخت می‌شود؟ / احیای کارخانه در ابهام

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطالبه گری دانشجویی اردوی جهادی گروه جهادی حمایت از محرومان سایت نطنز انتخابات ویروس کرونا بسیج دانشجویی دانشگاه چهارمین هفته فروردین بیشتر بخوانید فروردین ماه بر انتخابات مطالبه گری برنامه ها برای حل کم آبی بی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت که هیئت مرکزی نظارت، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان انتخابات خبرگان، از آنها برای شرکت در افتتاحیه دعوت می‏ کند. رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت که مراسم افتتاحیه در "ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی" برگزار می‌شود. ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پس از انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، نمایندگان خود را شناخت. بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، دوره نمایندگی خبرگان رهبری ۸ ساله است و ۸۸ نماینده دارد. قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خبرگان منتخب مردم، وظیفه تعیین رهبر و همچنین بررسی و مشورت درباره شرایط رهبر را برعهده دارند.  ساختار مجلس خبرگان رهبری از هیئت رئیسه و ۷ کمیسیون از جمله "کمیسیون بررسی راه‏‌های پاسداری و حراست از ولایت فقیه‏، کمیسیون تحقیق و کمیسیون اقتصادی" تشکیل شده است.  رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت که پیام رهبر انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری خوانده خواهد شد.  آیت الله مدرسی یزدی افزود: در جلسه افتتاحیه اول خرداد، هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه سنی ۴ نفر هستند که یک رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی دارد و سپس هیئت رئیسه دائم تشکیل می‌شود. هیئت رئیسه دائم مجلس خبرگان رهبری، ۷ نفر است و یک رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز دارد.

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی