Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن قاسم زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: قرق اراضی رو به بیابانی با هدف تقویت پوشش گیاهی در این مناطق مهم ترین برنامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در راستای مقابله با بیابانی شدن اراضی ملی در سال جاری به شمار می رود.

این مسوول اظهار داشت: قرق اراضی رو به بیابانی و ممنوعیت ورود دام به آنها در سطح ۶ هزار هکتار انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مدیریت روان آب ها و ذخیره آنها از طریق ایجاد حفره های هلالی در کنار بذرپاشی از دیگر برنامه های مهم ما در راستای مقابله با بیانی شدن اراضی ملی است که امسال در این رابطه ۴۰۰ هکتار عملیات درنظر گرفته شدت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین گفت: سال گذشته بخشی از جنگل های طاقزار در شهرستان بویین زهرا که در سالیان گذشته با هدف مقابله با بیابانی شدن اراضی ایجاد شده زودند دچار آسیب شدند و امسال برای پیشگیری از این گونه حوادث طرح ایجاد آتش بر را پیاده می کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح اراضی جنگلی یاد شده به بلوک های مختلف تقسیم  خواهند شد ‌و در میان آنها آتش بر ایجاد می شود که وسعت آن حدود ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود و با این کار در صورت وقوع حریق از گسترش آن به بخش های دیگر جنگل جلوگیری می شود.

 استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷ هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی استان را تشکیل می‌دهند.  

برچسب‌ها بیابان زایی بیابان زدایی استان قزوین منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیابان زایی بیابان زدایی استان قزوین بیابان زایی بیابان زدایی استان قزوین منابع طبیعی اخبار کنکور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان از بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی خرم‌آباد به چرخۀ تولید خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سرهنگ مسلم مؤیدی، شامگاه یکشنبه، با اشاره به بازگشت 6هزار مترمربع از اراضی سراب نیلوفر به چرخۀ تولید گفت: این اراضی به‌صورت غیرقانونی قطعه‌بندی و دیوارکشی شده بود.

او اضافه کرد: سه مورد تغییر کاربری غیرمجاز توسط رصد و پایش واحدهای گشت کوهدشت در روز بیست‌وششم فروردین 1403 شناسایی شده‌ است.

652هکتار از اراضی لرستان رفع تصرف شد/ آزادی 147 زندانی بدهکار مالی

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان تأکید کرد: بهره‌برداران قبل از هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان مراجعه کنند.

مؤیدی اعلام کرد: سامانۀ ارتباط مردمی 131 به‌صورت شبانه‌روزی آمادۀ دریافت گزارش‌های مردمی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان است.

او بیان کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی تضمین‌کنندۀ امنیت غذایی کشور است و این اقدام جز با فعالیت گستردۀ ماموران یگان حفاظت و همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان هشدار داد: بی‌توجهی به روند تغییرات شدید کاربری اراضی تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و از دست‌دادن تنوع زیستی را به‌دنبال دارد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تداخل ۷هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی استان قزوین
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • رها سازی آب سد نهب؛ سهمیه کشاورزان چقدر است؟
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • خزانه‌گیری ۱۴۰ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • خزانه گیری ۱۴۰ هزار هکتار شالیزار مازندران