Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@01:21:35 GMT

تشخیص افسردگی با آزمایش خون

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۴۲۴۷

پژوهشگران دانش پزشکی در دانشگاه ایندیانا در آمریکا آزمایش خونی ابداع کردند که می‌توان به کمک آن، اختلال افسردگی و اختلال دو قطبی را تشخیص داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با وجود این حقیقت که برخی اختلالات روانی، خیلی شایع اند ولی هنوز دانش پزشکی در تشخیص و درمان بسیاری از آنها، عاجز است.
حتی اگر شما آنقدر موفق بوده باشید که بتوانید سلامت روانی خود را حفظ کنید پزشک شما باید مشاهدات شخصی را با گزارش شخصی شما در تعیین مشخصات اختلال احتمالی روانی شما ممزوج کند تا شاید به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع تشخیص سلامت روانی هنوز یک دانش قطعی نیست.
اکنون دانشمندان با ابداع یک تست خونی، موفق به ارائه روشی ملموس برای تشخیص اختلالات افسردگی و دو قطبی شده اند.
این یافته، یک پیروزی بزرگ است زیرا می‌توان از این پس، افسردگی را ثابت کرد.
بر اساس گزارشی که در شماره اخیر نشریه روان پزشکی مولکولی Molecular Psychiatry منتشر شد دانشمندان اعلام کردند این تست خونی، تعیین می‌کند که آیا شخص تحت آزمایش، در خطر بالای ابتلا به افسردگی شدید یا اختلال دو قطبی قرار دارد یا نه.
این مطالعه ۴ سال طول کشید و در آن بیش از ۳۰۰ داوطلب حضور داشتند.
در مدت چهار سال بررسی، نشانگر‌های زیستی، یا بیومارکر‌هایی biomarkers را یافتند که تغییرات آن‌ها را می‌توان در طیف وسیعی که از افراد با حالات خلقی بالا و حالات خلقی پایین قرار دارند مشاهده کرد.
در نهایت ۲۶ بیومارکر یافته شد که در مبتلایان به افسردگی شدید یا مانیا وجود داشتند.
این بیومارکرها، کلید قفل در نقشه‌ای شد که دانشمندان در هر شخص ترسیم می‌کنند تا سلامت روانی او را ارزیابی کنند و بتوانند اختلال او را تشخیص دهند.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، دکتر الکساندر نیکولسکو استاد روان پزشکی دانشگاه ایندیانا می‌گوید: در واقع، ما تست تشخیصی افسردگی و اختلال دو قطبی را ابداع کرده ایم.
افسردگی یک بیماری روانی‌ست که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌دادن علاقه می‌شود.
اکثر افراد بعضی از مواقع احساس نارحتی، افسردگی و غم می‌کنند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دادن چیز‌ها و کسانی که به آن‌ها علاقه داریم، می‌باشد. اما زمانی که این احساس غم و اندوه شدید، بی‌امیدی، بی‌چارگی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید.
اختلال افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار شما تاثیر می‌گذارد.
افسردگی ممکن است باعث ابتلای به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود. افراد افسرده ممکن‌است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند، زندگی ارزش زندگی کردن ندارد.
برخلاف تصور افراد افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آنرا به سادگی نادیده گرفت، بلکه یک بیماری مزمن مانند بیماری‌های دیابت یا فشار خون است که باید برای درمان آن اقدام کرد.
اکثرافراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد از مصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود می‌یابند. برچسب ها: آزمایش ، خون ، افسردگی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آزمایش خون افسردگی دو قطبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 

به گزارش جام جم آنلاین، سعید بَرپَروَشان با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین ماه روز جهانی هموفیلی است، عنوان کرد: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی ادامه داد: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتور‌های این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌آیند.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهمترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بخصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیر کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت‌های ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت کرده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

دیگر خبرها

  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود
  • اختلال روانی و عقلی بیش از ۷۰۰۰ نظامی صهیونیست
  • ابتلای ۱۳ هزار نفر به هموفیلی در ایران 
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • با این روش‌ها، درد کمتری احساس می‌کنید!
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست