Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: در این برنامه ریزی انواع گیاهان دارویی را مد نظر قرار داده ایم اما اولویت ما در این خصوص شامل گیاهانی چون گل محمدی، زعفران و گل گاوزبان می باشد که کشت آنها دارای توجیه اقتصادی بالایی برای کشاورزان است.

این مسوول اظهار داشت: استان قزوین از ظرفیت و استعداد بالایی در زمینه کشت گیاهان دارویی یاد شده برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان قزوین بیش از ۳۰۰ هکتار است، افزود: امیدواریم با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی در بخش ترویج و هماهنگی و ترغیب کشاورزان این سطح به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین توسعه قابل قبول کشت گیاهان دارویی در نقاط مستعد این استان را در گرو فرآوری و بازاریابی این محصولات دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش در قالب بخش خصوصی و همچنین شرکت های تعاونی روستایی حمایت می کند.

سالانه بیش از ۴۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در استان قزوین تولید می شود.

 گل گاوزبان،شیرین بیان،آویشن،رازیانه،سیاه دانه، سماق، زرشک، زعفران،گل محمدی،زالزاک، بابونه و ختمی از جمله گیاهان دارویی رویشی و کشت شده در استان قزوین است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

برچسب‌ها گیاهان دارویی کشاورزی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی کشاورزی استان قزوین گیاهان دارویی کشاورزی استان قزوین اخبار کنکور گیاهان دارویی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم