Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خسرو کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی و دسته بندی مخاطرات طبیعی در این استان گفت: در این طرح ۲۵ مخاطره طبیعی شناسایی و برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار در خصوص مخاطرات اولویت‌بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سیل، زمین‌لرزه و خشکسالی از مهمترین مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در استان به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

خسارتی که باد به تور‌های پرورش ماهی سد کارون تا درختان مثمر زد

کیانی اضافه کرد: حرکات دامنه ای، فرونشست زمین، فروریزش زمین، برف سنگین، کولاک برف، بهمن، یخ‌بندان، تگرگ، سرمازدگی، موج سرما، آتش‌سوزی جنگل‌ها، مراتع و مزرعه‌های کشاورزی، آتش‌سوزی صنعتی و ساختمانی، آفت‌های نباتی، بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و حیات وحش، آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی، حوادث آبی مانند غرق‌شدگی، گرد و غبار، طوفان، گرد و خاک، آلودگی هوا، گردباد، وزش باد شدید، فرسایش خاک، آلودگی خاک، آذرخش و تخریب زیستگاه‌های آبی و خشکی از دیگر مخاطرات طبیعی اولویت‌دار در چهارمحال و بختیاری است که نیاز به اجرای برنامه‌های آمادگی، پیشگیری، مقابله و تخصیص اعتبار براساس همین اولویت‌بندی دارد.

او ادامه داد: با شناسایی و اولویت‌بندی خطر‌های اولویت‌دار، می‌توان تصمیم‌گیری بهتری برای آمادگی، پیشگیری و مقابله با خسارت‌ها در زمان وقوع حوادث و رخداد‌های طبیعی انجام داد.

کیانی گفت: پارسال ۴۷ حادثه و رخداد طبیعی شامل ۱۱ مورد آتش‌سوزی، یک مورد آلودگی هوا، سه مورد برف و کولاک، چهار مورد تگرگ، چهار مورد طوفان، ۲ مورد زمین‌لغزش و رانش زمین، هفت مورد زلزله، سه مورد سرمازدگی و یخ‌بندان، ۹ مورد سیل و اب‌گرفتگی، ۲ مورد آذرخش و یک مورد حادثه نفتی مربوط به خط انتقال نفت مارون در چهارمحال و بختیاری رخ داد که نسبت به تعداد حوادث و رخداد‌های طبیعی سال قبل از آن که ۷۳ مورد بود ۳۵.۶ درصد کاهش داشت.

او افزود: پارسال در استان خسارت ناشی از سه مورد سرمازدگی و یخ‌بندان ۸۲۳ میلیارد ریال، ۹ مورد سیل و آب‌گرفتگی ۳۶۵ میلیارد ریال، هفت مورد زمین‌لرزه ۲۵۵ میلیارد ریال و حادثه مربوط به انتقال نفت مارون یک هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران مخاطره طبیعی چهارمحال و بختیاری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان خلخال اظهار کرد: مدیران باید تا سفر بعدی به شهرستان خلخال پروژه‌های مصوب دور‌های گذشته سفر شهرستانی را بر اساس زمان‌بندی اجرا و گزارش آن را ارائه کنند.
وی با اشاره به برخی نیاز‌های ضروری خلخال از جمله احداث مدرسه، افزود: کارشناسی دقیق مکان و نیازسنجی تعداد کلاس و شروع عملیات اجرایی ضروری است.
استاندار اردبیل گفت: اجرای اردوگاه دانش‌آموزی در خلخال نیز از جمله موضوعات مورد نیاز دانش‌آموزان بوده و لازم است جزو مصوبات سفر بعدی به این شهرستان باشد.
عاملی با اشاره به نیازمندی‌های خلخال از جمله جاده کلور - درام، آب هشتجین و کلور، شبکه فاضلاب کلور، سد‌های معیشتی شهرستان و اردوگاه ازناو - خلخال، تصریح کرد: مدیران برای آغاز اجرای این پروژه‌ها و یا جلوگیری از غیرفعال شدن اجرا، پیگیری‌های لازم را داشته باشند.
در این نشست که در ادامه نشست‌های بررسی مسائل پروژه‌های شاخص شهرستان‌های استان اردبیل برگزار شد، موضوعات دیگری، چون مشکلات مربوط به معدن و موضوعات مرتبط با دستگاه‌های کشاورزی، راهداری و آموزش‌وپرورش هم مطرح و راهکار‌های لازم برای رفع مشکلات و تسهیل امور اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • کارفرمایان حق کارگران را به خوبی ادا کنند
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت