Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تولیدکننده مرغ گفت: علی رغم قیمت مصوب 4200 تومان، جوجه به قیمت 6 هزار تومان هم پیدا نمی‌شود و این زنگ هشداری برای افزایش دوباره قیمت مرغ در بازار است.

سعیده مشایخی تولیدکننده مرغ در گفت‌وگو با فارس، گفت: جوجه در بازار بسیار کم شده و علی‌رغم اینکه دولت نرخ 4200 تومان مصوب کرده، اما به قیمت 6 هزار تومان هم پیدا نمی‌شود و این زنگ هشداری است که اگر چنین وضعی ادامه یابد، قیمت مرغ دوباره به شدت گران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که یک مرغداری 30 هزار قطعه‌ای دارد، می‌گوید: هزینه خرید جوجه 6 هزار تومان بسیار زیاد است و به این دلیل نتوانستم برای جوجه‌ریزی اقدام کند.

وی با استناد به صحبت‌های چند روز اخیر وزیر جهاد کشاورزی که گفته بود جوجه به خارج از کشور قاچاق می‌شود، گفت: چرا مسئولان در این مورد نظارتی نمی‌کنند، جوجه زیربنا یا به نوعی بستر اولیه تولید مرغ است که هرکدام از آنها پس از 45 روز به مرغ 2.5 کیلویی تبدیل می‌شود.

مشایخی همچنین گفت: علاوه بر گفته های وزیر درباره قاچاق، تولید جوجه هم کم شده است؛ در ماه‌های گذشته بسیاری از مرغداران نهاده‌ها را تحویل گرفتند اما جوجه تولید نکردند و تبعات آن اکنون نمایان شده است.

وی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در کشور کاهش یافته است، گفت: مثلا در استانی مثل اصفهان در دی‌ماه 12 میلیون قطعه جوجه ریزی ثبت شده بود که این رقم در فروردین به 6 میلیون هم نمی‌رسد و اثرات این کاهش جوجه ریزی در ماه بعد مشخص خواهد شد.

این تولیدکننده اصفهانی گفت: تعداد کارخانه‌های جوجه‌کشی کشور کمتر از 40 کارخانه است و نظارت بر آنها کار دشواری نیست. مسئولان نظارتی می‌توانند آنها را کنترل کنند تا جوجه تولیدی آنها به جای قاچاق به مرغداری‌ها هدایت شود.

وی با انتقاد مسئولان گفت: زمانی که قیمت مرغ بالا می‌رود همه مسئولان مرغداران را مورد عتاب قرار می دهند اما اکنون کسی برای وضعیت مرغداری‌ها که نمی‌توانند جوجه به نرخ مصوب دولتی تأمین کنند توجهی نمی‌کند.

مشایخی در ادامه در پاسخ به اینکه نرخ جوجه‌های «آرین» ایران چقدر است و چرا استفاده نمی‌کنید گفت: آرین به قیمت 5500 تومان است اما مرغداری‌ها به دلیل ضریب تبدیل بالایی که دارند استفاده از آن را اقتصادی نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند از جوجه‌های نژاد راس که قدمت 45 ساله دارند و در بین تولیدکنندگان کاملاً جا افتاده است استفاده کنند.

به گزارش فارس، نژاد آرین ایرانی است که وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید امسال تولید آن را دوباره احیا کرده و در 70 درصد مرغداری‌ها از این نژاد استفاده می‌شود. در سالهای گذشته بیش از 90 درصد نژادهای مرغی که استفاده می‌شد راس انگلیس بود که اخیراً شامل تحریم شده است.

بیشتر بخوانید: فروش مجدد مرغ قطعه بندی از امروز / توزیع گسترده مرغ با نرخ مصوب احتمال افزایش دوباره قیمت مرغ در هفته‌های آینده بازداشت رئیس اتحادیه مرغداران ایرانشهر ممنوعیت قطعه بندی و بسته بندی مرغ تا اطلاع ثانوی لینک کوتاه: asriran.com/003Go9

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مرغداری ها جوجه ریزی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

کد خبر 6086562 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • جوجه یک روزه
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • پژو پارس، ۱۵۰میلیون تومان گران شد/ وزیر صمت واکنش نشان داد