Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@05:02:32 GMT

باز بودن مساجد در ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۶۹۳

امسال با دستور وزیر بهداشت و براساس دستورالعملی که چند روز پیش ابلاغ شد در ماه مبارک رمضان، مساجد باز خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسئول ستاد عملیات رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب گفت: ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دادیم ضمن اینکه متدینان و مذهبی‌ها بیشتر از اقشار دیگر دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند ضمن این که از سال گذشته با این ویروس مواجه بودیم که هم در ماه مبارک رمضان و هم در ماه محرم با آن مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
حجت الاسلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ در برنامه گفتگوی شبکه قرآن افزود: ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دادیم ضمن اینکه متدینان و مذهبی‌ها بیشتر از اقشار دیگر دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند ضمن این که از سال گذشته با این ویروس مواجه بودیم که هم در ماه مبارک رمضان و هم در ماه محرم با آن مواجه شدیم؛ بنابراین تمام کسانی که در برنامه‌های ما شرکت می‌کنند نشان دادند که دارای یک عقبه عقلانی هستند.

وی افزود: ما در تمام برنامه‌های نیایشی، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و از ستاد درخواست کردیم که دستورالعمل‌های سخت گیرانه‌ای اعمال کند بنابراین نه در سال گذشته و نه امسال در این خصوص مشکلی نداریم.

آقای اخوان صباغ با بیان اینکه "برنامه‌های ما تعطیل بردار نیست" شعار ستاد عملیات رمضان است، گفت: امسال با دستوری که وزیر بهداشت داد و دستورالعمل‌هایی که چند روز پیش ابلاغ کرد، بنا بر این شد که در ماه مبارک رمضان مساجد حتی در شهر‌های قرمز باز باشد، اما رعایت دستورالعمل‌ها باید اتفاق بیفتد و مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده حتما استفاده کنند و خود افرادی که مشکوک هستند وارد مساجد نشوند.

مسئول ستاد عملیات رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ضمن اینکه جمعیت را در داخل مساجد نیز کنترل کردیم و قرار شد نماز‌ها در یک مدت زمان کوتاه برقرار باشد، بنابراین برنامه‌های امسال در شب‌های قدر برقرار است.

وی داد: دو تا سه هفته پیش دستورالعملی خیلی عجولانه برای ماه مبارک رمضان اعلام شد در حالی که سازمان تبلیغات اسلامی عضو کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کروناست و در آن جا تصمیماتی برای ماه مبارک رمضان و برنامه‌های این ماه گرفته و مقرر شد که این تصمیمات ارائه شود.

اخوان تصریح کرد:، اما قبل از اینکه این تصمیمات ابلاغ شود، اعلام شد که تمام برنامه‌ها و مراسم‌های ماه مبارک رمضان تعطیل شود و این اتفاق باعث شد که مطالبه‌ای مردمی بوجود بیاید. br/ مسئول ستاد عملیات رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با دستوری که وزیر بهداشت هفته گذشته صادر و دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرد، آرامشی در بین مردم ایجاد شد، اما قطعا باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

آقای اخوان صباغ افزود: این دوگانگی‌ها که عید نوروز همه جا باز باشد و ماه مبارک رمضان همه جا بسته و قرنطینه شود یا سفر به برخی از کشور‌ها مثل ترکیه باز باشد، اما سفر به عتبات عالیات و کربلا و نجف بسته باشد؛ تناقضی است که ستاد ملی باید این تناقض‌ها را برطرف کند.

وی گفت: اکنون نیز تمام دستورالعمل‌های بهداشتی اعلامی ستاد ملی در همه برنامه‌ها رعایت می‌شود و از این بابت خیالمان راحت است و ضمن این که هیات‌ها تمام این برنامه‌ها را رعایت می‌کنند همه آن‌ها اعلام آمادگی کردند که به کادر درمان کمک کنند.
مسئول ستاد عملیات رمضان در سازمان تبلیغات اسلامی درباره تشکیل این ستاد گفت: از ابتدای رمضان این ستاد در سازمان تبلیغات اسلامی به ریاست آقای قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد و سازمان دارالقرآن نیز به عنوان بخش قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان هماهنگ کننده و مجری آن انتخاب شد.

وی گفت: هدف از تشکیل آن نیز ایجاد گفتمان قرآنی در کشور است، ضمن این که این ستاد در استان‌ها نیز تشکیل شده است و پیش از این نیز سابقه تشکیل چنین ستادی با این سبک نداشتیم.

آقای اخوان افزود: تقریبا ۱۷ کارگروه را در این خصوص تعریف کردیم و قبل از عید نوروز با ۵۴ دستگاه توافق و جلسات مستمری داشتیم، تا دستگاه‌ها برنامه‌های قرآنی را در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دهند که همکاری خوبی کردند.
مسئول ستاد عملیات رمضان در ادامه به بهره برداری از ظرفیت ۱۰ هزار مسجد آماده در کشور اشاره کرد و افزود: کارکرد مساجد بیشتر شده و اکنون نه تنها محل عبادت است بلکه به محل تجمع مردم تبدیل شده با محوریت امام جماعت تا ​مشکلات محله را در مساجد حل کنند.

وی همچنین به اعزام مبلغ اشاره کرد و گفت: اعزام مبلغ امسال به صورت منطقه‌ای اتفاق می‌افتد یعنی بومی سازی شده و هر مبلغی در محله خودشان تبلیغ می‌کند که در این خصوص حدود ۱۰ هزار مبلغ اعلام آمادگی کردند.

اخوان صباغ افزود: امسال ظرفیت خوبی در بحث خیران قرآن شکل گرفته است که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای کمک به نیازمندان استفاده کرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم همچنین به برنامه‌های تخصصی و آموزشی دارالقرآن اشاره کرد و گفت: امسال آزمون تخصصی حفظ قرآن را داریم که اتفاق بسیار بزرگی است و باید در رسانه ملی تبلیغ بیشتری شود ضمن اینکه امسال آزمون عمومی حفظ قرآن را نیز داریم و همچنین فعالیت‌های مجازی خوبی در بحث آموزش در سامانه‌های دارالقرآن رقم می‌خورد. برچسب ها: ماه رمضان ، مساجد ، کرونا ، دستورالعمل های بهداشتی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ماه رمضان مساجد کرونا دستورالعمل های بهداشتی دستورالعمل های بهداشتی ماه مبارک رمضان دستورالعمل ها اخوان صباغ برنامه ها هم در ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هرمزگان از کشف ۲ هزار و ۶۷۵ بند تخلف در بازرسی‌های به عمل آمده در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عبدالرضا پیروی‌منش اظهار داشت: از ابتدای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز1403 بازرسان این سازمان بیش از 10هزار و 234 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی در استان به عمل آوردند.

وی افزود: از بازرسی های به عمل آمده دو هزار و 403 پرونده تخلف برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی توسط بازرسان این سازمان در طرح نظارتی مذکور تشکیل شده است.

معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان عنوان کرد:طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 به مدت 36 روز در استان هرمزگان صورت پذیرفت.

پیروی منش اظهار داشت: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت است که در پرونده‌های تشکیل شده با مجموع دو هزار و 675 بند تخلف به ارزش ریالی بیش از 101 میلیارد و 919 میلیون ریال جهت صدور رای نهایی به مرجع ذیصلاح ارجاع شد.

معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان تصریح کرد: در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 بیش از 460مورد گشت مشترک با دستگاه های مرتبط در هرمزگان صورت گرفته است.

پیروی منش در پایان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت مراتب تخلف واحدهای صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد را گزارش کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا