Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@18:39:07 GMT

بحران بزرگ حق پخش لیگ قهرمانان آسیا

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۷۷۲

بحران بزرگ حق پخش لیگ قهرمانان آسیا

موضوع حق پخش رقابت های لیگ قهرمانان آسیا جنجال بزرگی را به پا کرد و تقریبا هیچ شبکه تلویزیونی در منطقه این بازی ها را پخش نمی کند.

به گزارش "ورزش سه"، با آغاز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، موضوع حق پخش این بازی ها به یک بحران عجیبی تبدیل شده به نحوی که بسیاری از شبکه های منطقه از جمله عربستان و قطر، این رقابت ها را به صورت مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تنها شرکتی که قرارداد پخش این مسابقات را در اختیار گرفته، یک شبکه سعودی است که از طریق اپلیکیشن GSA این بازی ها را پخش می کند. سابق بر این، شبکه های الکاس و bein sport این بازی ها را پخش می کردند که البته این بازی ها به صورت رمزگذاری شده پخش می شد و به دریافت حق اشتراک نیاز داشت اما به دلیل افزایش بی سابقه قیمت پیشنهادی AFC برای حق پخش این مسابقات، هیچ شرکتی راغب به خرید حق پخش نبود و همان شرکت سعودی آن را در اختیار گرفت.


عارف العوانی دبیرکل مجلس ورزشی ابوظبی با انتقاد از این موضوع گفت: اتفاق عجیبی است که هیچ شرکتی حاضر نشد حق پخش این مسابقات را با یک قیمت منطقی در اختیار بگیرد. آیا بهتر نبود حق پخش با قیمت منطقی در حد قیمت بازار برای آن تعیین کرد؟ آیا ذخیره این گنجینه در خزانه AFC باعث فاسد شدن آن نمی شود؟ این قضیه مهمتر است یا اینکه یک قیمت گذاری بهتری برای فروش صورت می گرفت؟


با این وجود، هواداران سعودی نیز از روز چهارشنبه گذشته سختی زیادی را برای دیدن بازی ها از طریق اپلیکیشن مذکور کشیدند اما به تازگی اخباری منتشر شد که امکان دیدن بازی ها از طریق کانال های یوتیوب شبکه های سعودی امکان پذیر شده است.


غانم القحطانی مدیر شبکه های ورزشی سعودی با انتشار توئیتی اعلام کرد که بازی های لیگ قهرمانان آسیا تنها از طریق آن اپلیکیشن GSA امکان پذیر است و شبکه های سعودی قادر به پخش مستقیم این رقابت ها نیستند. اما چندی بعد شبکه های سعودی اعلام کردند که امکان دیدن بازی النصر و الوحدات از طریق کانال های یوتیوب این شبکه ها فراهم شده است.


این مشکلات، باعث انتقاد شدید کاربران عرب در فضای مجازی شد. خالد جاسم مجری شبکه الکاس در مورد افزایش حق پخش بازی ها گفت: خیلی ها در مورد امکان پخش مسابقات از شبکه الکاس سوال می پرسند. اما مدیریت شبکه الکاس به من گفتند هیچ گونه توافقی با کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت نپذیرفت و افزایش قیمت زیادی در حق پخش این بازی ها صورت گرفت.


او گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها درخواست 15 میلیون دلار در ازای حق پخش بازی ها به صورت تلویزیونی را ارائه داده و مسئولین شبکه الکاس مبلغ 12 میلیون دلار را پیشنهاد داده اند که این مبلغ نیز عدد بزرگ و غیرواقعی برای این موضوع است.

لیگ قهرمانان آسیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا بازی ها شبکه الکاس حق پخش رقابت ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین

پخش زنده بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ امشب آغاز و از شبکه سه و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های منچسترسیتی و رئال مادرید امشب _سه‌شنبه بیست و نهم فروردین_ در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز منچسترسیتی و رئال مادرید

لیگ قهرمانان اروپا (منچسترسیتی - رئال مادرید) ساعت ۲۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه ‌

کد خبر 745397

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • پرویز برومند: ای کاش در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی می کردم / فیلم
  • خلاصه بازی العین 4-2 الهلال (لیگ قهرمانان آسیا - 2023/24)
  • تحقیر تاریخی الهلال در نیمه اول بازی العین
  • برد بزرگ العین مقابل الهلال برای پایان رکورد جهانی
  • ساعت پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی الهلال و العین از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • فرمول قهرمانی در لیگ برتر فوتبال اعلام شد