Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@06:34:18 GMT

پیش بینی روند صعودی کرونا در فارس در هفته جدید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۷۷۸

پیش بینی روند صعودی کرونا در فارس در هفته جدید

قاسم پور گفت: هفته آینده برای فارس مانند سایر استان های کشور شرایط سخت تر خواهد بود چون آثار سفرهای نوروزی و ... در هفته آتی خود را نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (جمعه 27 فروردین) با اشاره به تداوم اعمال محدودیت های کرونا در فارس در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: در هفته آینده تعطیلی ها و ممنوعیت ها مثل هفته ای که گذشت در استان فارس تداوم خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار فارس افزود: وضعیت فارس از نظر کرونا بدتر از سایر نقاط کشور نیست و تقریبا در تمامی نقاط کشور روند ابتلا و بستری سیر صعودی دارد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونا اضافه کرد: در چند روز قبل، روند ابتلا و فوتی در فارس با تمهیدات و تدابیر لازم به یک ثبات رسیده است و آمادگی کامل در بخش های درمانی دولتی وجود دارد.

وی تاکید کرد: اجرای طرح «سردار شهید سلیمانی» در استان فارس موجب شناسایی به موقع روند ابتلا و شناسایی به موقع بیماران کرونا شده است.

قاسم پور ادامه داد: هفته آینده برای فارس مانند سایر استان های کشور شرایط سخت تر خواهد بود چون آثار سفرهای نوروزی و ... در هفته آتی خود را نشان خواهد داد.

وی اعلام کرد: تعطیلی مترو و اتوبوس شهری در شیراز نیز ادامه خواهد داشت، مشاغل گروه یک همچنان امکان فعالیت دارند و مراسم ایام ماه مبارک رمضان به صورت حضوری برگزار نمی شود و نماز جمعه و نماز جماعات نیز به طور کلی تعطیل شده اند.

قاسم پور عنوان کرد: در خیابان های مختلف شیراز اکثر اصناف از محدودیت ها تمکین کرده اند و پاساژها نیز تعطیل شده اند و شهر خلوت تر شده است و نظارت ها در هفته آینده جدی تر خواهد شد اما رعایت مردم و همراهی آنها نتیجه مطلوب در مهار بیماری دارد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد استانی مدیریت کرونا مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیلی اصناف اتاق اصناف فارس تداوم کسبه و اصناف تشدید نظارت استانداری فارس شیراز هفته آینده قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • پیش بینی آب و هوا/ رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور
  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است