Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران در وین ، بر ضرورت تهیه لیستی از تحریم‌ها توسط ایالات متحده تأکید کرد و گفت: بدون آن لیست "هیچ اتفاقی نخواهد افتاد."

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پس از نشست روز پنجشنبه در وین، در گفت‌وگو با پرس تی وی اظهار داشت: هیات ایرانی در جریان گفت‌وگوهای روز پنجشنبه توافق هسته ای به کشورهای اروپایی وظایف خود برای اعمال تحریم های به اصطلاح حقوق بشری و نادیده گرفتن حمله تروریستی به سایت هسته‌ای ایران را یادآور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عراقچی خاطر نشان کرد: این تحریم ها به منظور تضعیف گفت‌وگوها در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و توافق کلی است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری معاون سیاسی وزیر خارجه، وی گفت: اروپایی ها نه تنها این اقدام مهم خرابکارانه را نادیده گرفتند، بلکه آنها سرگرم اعمال تحریم های جدید علیه ایران بودند و این کاملا غیرقابل قبول بود.

مذاکره کننده ارشد ایران گفت: ما به آنها گفتیم که حتی تحریم های حقوق بشری شما که دو روز پیش اعمال کردید، ما آنها را به عنوان تحریم های مرتبط با توافق هسته ای در نظر می گیریم، زیرا درست در اواسط مذاکرات (وین) شما تصمیم گرفتید که تحریم هایی را وضع کنید و این قطعاً [به معنای] تضعیف مذاکرات فعلی و تضعیف برجام است.

عراقچی با اشاره به تحریم های جدید گفت این یک عملکرد غیرقابل قبول اتحادیه اروپا است.

عراقچی در حین مصاحبه گفت که شرکت کنندگان در جلسه روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام تبادل نظرات بسیار سختی داشتند، اما همه آنها توافق کردند که پیش روند. اگرچه هنوز اختلافاتی داریم، اما این منافع مشترک را داریم که باید به جلو حرکت کنیم و باید این روند را تسریع کنیم تا در اسرع وقت به نتیجه برسیم.

وی گفت: آنها باید همه تحریم ها را بردارند و ما به لیست تحریم ها نیاز داریم و این باید کار ما در این دور از بحث باشد، زیرا بدون لیست (تحریم ها) من فکر نمی کنم که بتوانیم پیشرفتی داشته باشیم.

به گفته عراقچی، تهران همچنین آماده است لیستی مشابه درباره اقدامات هسته‌ای که باید اتخاذ شود، تهیه کند.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین بر ضرورت تهیه لیستی از تحریم ها توسط ایالات متحده تأکید کرد و گفت:  بدون آن "هیچ اتفاقی نخواهد افتاد."

وی اظهار داشت: من نمی توانم بگویم که خوش بین هستم، اما فکر می کنم که در مسیر خوبی قرار داریم، اگرچه تأثیرات منفی تحولات روزهای گذشته را داشتیم و باید به نوعی آن را مدیریت کنیم.

عراقچی گفت که لیست تحریم ها باید شامل اشخاص ثالثی باشد که به دلیل همکاری با ایران تحریم شده اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: عراقچی نشست وین تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اعلام لیست اولیه تیم ملی والیبال ایران بدون حضور غفور و موسوی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب