Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@20:42:01 GMT

فیلم از لحظه قتل پسر 13 ساله با شلیک گلوله پلیس شیکاگو

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۸۳۷

فیلم از لحظه قتل پسر 13 ساله با شلیک گلوله پلیس شیکاگو

مقامات شیکاگو تصاویری را از دوربین لباس یک مامور پلیس هنگام تیراندازی و قتل یک نوجوان 13 ساله که دستانش را به نشانه تسلیم بالا گرفته بود، منتشر کردند.

به گزارش رکنا،  ویدئوی نه دقیقه‌ای از این حادثه که حدود دو هفته قبل رخ داده، نشان می‌دهد «اریک استیلمن» ۳۴ ساله از خودروی پلیس پیاده می‌شود و «آدام تولیدو» ۱۳ ساله را در محله مکزیکی‌نشین در غرب شیکاگو در ایالت ایلینوی دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ویدئوی مذکور، این مامور پلیس با فریاد از پسر نوجوان می‌خواهد بایستد و دستانش را بالا ببرد، درست لحظه‌ای بعد از تبعیت وی از فرمان پلیس، مامور پلیس به او شلیک می‌کند و بعد از افتادن او روی زمین به سمتش می‌رود.

پلیش شیکاگو بعد از این حادثه مدعی شد پسر نوجوان اسلحه در دست داشته اما در تصاویر مشخص است که در لحظه تیراندازی دستان وی خالی است.

به گزارش رویترز، انتشار این ویدئو چند روز بعد از تیراندازی پلیس به یک جوان ۲۰ ساله در فاصله چند کیلومتری محل قتل «جورج فلوید» در مینه‌سوتا، احتمالاً به افزایش ناآرامی و بالا گرفتن تنش در خصوص مسئله نژادپرستی و خشونت پلیس منجر خواهد شد.

قتل پسر 13 ساله با شلیک پلیس / در شیکاگو رخ داد

معترضان به خشونت پلیس بعد از انتشار ویدئو در مرکز شیکاگو تجمع و برخی مسیرهای رفت و آمد را مسدود کردند.

در حالی که انتشار این ویدئو شهر شیکاگو را در آستانه ناآرامی و اعتراضات قرار داده، مقامات این شهر و خانواده تولیدو از مردم خواستند آرامش خود را حفظ کنند. این تیراندازی همچنین درخواست‌ها برای اصلاحات پلیس در سومین شهر بزرگ آمریکا را بار دیگر مطرح کرده است. پلیس شیکاگو از سال ۲۰۱۴ وقتی که یک مامور پلیس یک نوجوان سیاه‌پوست را به ضرب گلوله کشت، تحت نظارت جدی بوده است.

پیشتر مقامات آمریکایی از استعفای مامور پلیس ضارب «دانته رایت» جوان ۲۰ ساله سیاه‌پوست آمریکایی و رئیس پلیس شهر «بروکلین سنتر» در ایالت مینه‌سوتا خبر دادند. طبق گزارش‌ها، این مامور پلیس همچنین برای محاکمه در دادگاه حاضر شده است.

«کیم پاتر» مامور زن اداره پلیس این شهر روز یکشنبه این جوان را از ناحیه قفسه سینه هدف گلوله قرار داد که بر اثر جراحت ناشی از آن جان خود را از دست داد.

این قتل اعتراضات متوالی را در مینه‌سوتا در پی داشته که به وضع مقررات منع آمد و شد منجر شده است.

در همین حال، دادگاه دو مامور سابق پلیس آمریکا که به قتل « جورج فلوید » متهم هستند هم در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در حال برگزاری است و وارد سومین هفته خود شده است.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس مینیاپولیس به قتل جورج فلوید، شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا تیراندازی شیکاگو شلیک اسلحه جورج فلوید اخبار حوادث قتل فیلم مرگبار شیکاگو جورج فلوید سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا عکس کرونا ویروس ایران بازیگر سینما و تلویزیون فیلم واکسن کرونا کارگر سرقت بورس مامور پلیس مینه سوتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

گوشی قاپ موتورسواری که با هجوم به سوی شهروندان،قصد داشت از چنگ قانون بگریزد،درحالی با شلیک پلیس دستگیر شد که همدست وی از صحنه حادثه گریخت.

به گزارش خراسان، ماموران کلانتری سپاد مشهد هنگام گشت زنی در اطراف مراکز تجاری، ناگهان متوجه موتورسواری شدند که گوشی آیفون زن مسافری را در خیابان بهارستان چنگ زد و به همراه راکب موتورسیکلت از صحنه حادثه گریختند اما راکب که دچار اضطراب شده بود در یک لحظه کنترل موتورسیکلت را از دست داد و هردو نفر واژگون شدند.

درهمین حال مال باخته به همراه اعضای خانواده اش به طرف دزدان گوشی قاپ دویدند ولی یکی از آن ها قمه ای را از زیر لباس هایش بیرون کشید و به سمت شهروندان هجوم برد.

از سوی دیگر نیروهای گشت انتظامی بلافاصله با مشاهده این صحنه، وارد عمل شدند و با شلیک تیر هوایی، دزد خشن را مجبور کردند تا قمه را روی زمین بیندازد. دقایقی بعد حلقه های قانون در حالی به دستان سارق 20 ساله گره خورد که همدست وی با استفاده از تاریکی شب از صحنه حادثه گریخت.

با انتقال وی به مقر انتظامی، بازجویی های تخصصی از این سارق حرفه ای با دستور سرهنگ جوادیعقوبی (رئیس کلانتری سپاد)آغاز شد و تلاش افسران دایره تجسس برای دستگیری همدست فراری وی ادامه یافت.

دیگر خبرها

  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • آوای ۵۰۰۰ ساله در لرستان به روایت تسنیم از خنیاگران سرنا
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • ببینید | لحظه اصابت موشک یا پهپاد شلیک شده از سوی حزب‌الله به خلیج حیفا
  • پسربچه ۵ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت
  • همایش شن ها مامور خدا بودند