Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@16:45:08 GMT

پلیس راهور: ساعت طرح ترافیک تهران باید افزایش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۹۴۴

پلیس راهور: ساعت طرح ترافیک تهران باید افزایش پیدا کند

سردار محمدحسین حمیدی در گفت و گو با مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال گذشته همزمان با شیوع گسترده کرونا گفته می‌شد که شهرداری تهران برای اینکه ثابت کند اجرای طرح ترافیک ضروری هست در برخی خیابان‌ها و معابر تغییرات حرکتی ایجاد می‌کرد تا ترافیک مصنوعی ایجاد شود، آیا این موضوع از سوی پلیس مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر اظهار کرد: اصلاً همچنین چیزی صحت ندارد و در واقع ترافیک مصنوعی اصلاً وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدیریت ترافیک با پلیس است و شهرداری تنها در حوزه خدماتی کمک می‌کند و اصلاً نمی‌تواند خودش به تنهایی برای مدیریت ترافیک اقدام کند و اگر هم اقدامی در این زمینه انجام می‌شود حتماً با دستور پلیس است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس هم به هیچ عنوان بحث ایجاد ترافیک تصنعی را در ادوار گذشته ندیده است مگر در زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و پلیس مجبور است که تردد را متوقف کند تا حادثه را جمع کند و بعد تردد را در آن محور برقرار کند.

تقاضای سفر باید از بین رود / ‏‬لزوم افزایش ساعت طرح ترافیک برای مهار کرونا

سردار حمیدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست برای مدیریت کرونا طرح ترافیک لغو شود تا مردم به جای استفاده از حمل و نقل عمومی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، گفت: طرح ترافیک باید اضافه شود، چرا باید لغو شود؟ باید اتفاقاً به ساعتش اضافه شود که محدودیت بیشتر شود ما نباید محدودیت‌ها را برداریم.

وی ادامه داد: شما برای مهار کرونا باید به سمتی بروید که محدودیت‌ها اضافه شود تا افراد بی دلیل به خیابان‌ها نیایند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: برای مهار این بیماری باید تقاضای سفر از بین برود، مانند اینکه مراکز تجاری را تعطیل کرده‌اند، اگر ما هم بخواهیم تقاضای سفر را داشته باشیم و از این طرف هم رفت و آمد را توسعه دهیم مسلم است اتفاقی در حوزه مهار این بیماری رخ نمی‌دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: طرح ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران

مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: بر اساس وظایف ذاتی و مأموریتی این شرکت و در راستای درخواست شهروندان برای جلوگیری از مزاحمت‌های شغلی و سد معبر سیار از جمله وانتی‌هایی که معمولا با حضورشان باعث انسداد خیابان‌ها و معابر می‌شوند، این شرکت طرح ضربتی را طی فروردین‌ماه با مشارکت پلیس راهور در ۱۲ منطقه از تهران به اجرا درآورده است که همچنان درحال اجراست.

 وی گفت: عوامل انضباط شهری در مناطق با مشارکت پلیس راهور نسبت به پاکسازی معابر و رفع سد معبر سیار که اقدام به پوشش پلاک خودرو یا پارک ممنوع، پارک کردن دوبله و سوبله و یا عدم مقررات حمل بار کرده و برای شهروندان و تردد ایشان مزاحمت ایجاده کرده‌اند، تلاش کرده و جرایمی که پلیس راهور برای ایشان در نظر می‌گیرد باعث نظم و انضباط بیشتری در سطح شهر خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان با اشاره به تعداد روز‌های تعطیل در فروردین ماه اعلام کرد، پس از تعطیلات، تعداد ۲۶۲ مورد رفع سد معبر سیار با مشارکت یگان عملیات راهور تهران انجام گرفت و علاوه بر اعمال جرائم برای سد معبر کنندگان سیار، تعداد ۳ دستگاه خودرو متخلف نیز توسط پلیس به پارکینگ منتقل شده است.

 رنجبریان افزود: در این طرح ها، شرکت شهربان با استعداد ۹۹ نفر نیروی اجرایی معبربان، ۲۸دستگاه خودرو و با حضور ۳۱ نفر از نیرو‌های یگان عملیات راهور تهران موضوع را دنبال کرده و به اجرا می‌گذارد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان گفت: طرح انضباط شهری مشاغل سیار در منطقه دو حد فاصل بزرگراه محمدعلی جناح و میدان خبرنگار واقع در خیابان شهید گلاب (محله طرشت)، منطقه سه حدفاصل سیدخندان و مترو قلهک (محور شریعتی)، منطقه هفت نظام‌آباد و خیابان دماوند، منطقه ۹ چهل‌وپنج متری زرند، منطقه ۱۰ خیابان امام خمینی (ره)، منطقه ۱۱ خیابان وحدت اسلامی، منطقه ۱۳ خیابان نیروی هوایی، منطقه ۱۴ خیابان شکوفه و درودیان، منطقه ۱۵ خیابان شهرزاد، منطقه ۱۶ خیابان بیست‌متری جوادیه، منطقه ۱۷ بزرگراه نواب (شیخ محمدی) و منطقه ۲۱ بلوار تهرانسر حدفاصل خیابان شاهد و شهید رجایی در حال اجراست.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • حتا تعمیر خودرو در کنار خیابان ممنوع است + جزئیات
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده