Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@13:13:55 GMT

به زودی در زمینه واکسن به وضعیت مطلوب تری می‌رسیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۵۹۷۴

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ هزار نفر را در کشور واکسینه کرده ایم، گفت: واکسیناسیون ۸۰۰ هزار نفر را آغاز کرده ایم و ان شاء الله با کمک بسیج و طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون ادامه خواهد یافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای دکتر سعید نمکی در جلسه ستاد کرونای استان کرمانشاه گفت: هفته آینده تعداد واکسن تزریقی در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ دُز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقای دکتر نمکی همچنین اعلام کرد: هفته آینده کار تزریق واکسن به کادر درمان، بیماران خاص و افراد پرخطر به اتمام می‌رسد.

وی گفت: مرحله دوم تزریق واکسن طبق برنامه زمان بندی از اردیبهشت آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین افزود: رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه از جمله بانک مرکزی دستورات لازم را برای تهیه واکسن اعلام کرده است.

آقای دکتر نمکی ادامه داد: هم اکنون در یک شرایطی هستیم که امیدواریم در روز‌های آینده در زمینه واکسن به وضعیت مطلوب تری برسیم.

وی با اعلام اینکه در زمینه تولید واکسن داخلی به سرعت پیش می‌رویم، گفت: طرح و تولید واکسن ایرانی کرونا به جریان افتاده است و واکسن داخلی در درخشان‌ترین شرایط قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک ویروس ناشناخته است و ما باید هر ۶ ماه یکبار به مردم واکسن تزریق کنیم، افزود: در آینده کشور‌هایی این توان را برای تزریق واکسن به مردمشان خواهند داشت که دارای زیرساخت در زمینه تولید واکسن باشند که جمهوری اسلامی ایران به این مهم رسیده است.   وزیر بهداشت، با اشاره به خطرناک بودن بیماری کرونا و اهمیت واکسن به مردم، گفت: ما می‌دانستیم که واکسن کرونا یک کالای بهداشتی محسوب نخواهد شد و به یک ابزار سیاسی در اختیار دولت‌ها خواهد بود و به همین دلیل تهیه و تولید آن را زود شروع کردیم.

آقای دکتر سعید نمکی با اشاره به اینکه ما از فروردین ۹۹ مذاکرات و مکاتبات خود را برای واردات واکسن آغاز کرده ایم، افزود: نخستین مذاکرات من در اردیبهشت ۹۹ با وزیر بهداشت روسیه بود که ۹ ماه طول کشید و با همکاری‌هایی که سفارت ایران در این کشور انجام داد تبدیل به قرارداد برای خرید واکسن شد و مقرر شد ما از روس‌ها ۲ میلیون دُز واکسن بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ گاه واکسنی را نخواهیم گرفت که به ضرر ملت ایران باشد، گفت: آنچه که روس‌ها برای دادن واکسن به ما دادند با هزار کش و قوس ۴۰۰ هزار دُز بود.

آقای دکتر نمکی افزود: همزمان با چینی‌ها نیز ما وارد مذاکره شدیم که آن‌ها درخواست داشتند مرحله ۳ بالینی را در کشور ما انجام بدهند که ما زیر بار این موضوع نرفتیم و تنها راه آزمایش بر روی مردم را ساخت مشترک واکسن با چینی‌ها ذکر کردیم.

وی ادامه داد: در ادامه قرار شد واکسن داخلی را در مرحله ۳ انجام دهیم که این کار را با رضایت مردم انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: با چینی‌ها قرارداد خرید ۴۲۰ هزار دُز واکسن را انجام دادیم که ۲۰۰ هزار به ما دادند و قراردادی با هندی‌ها برای خرید ۲ میلیون دُز واکسن بستیم که پول ۵۰۰ هزار دُز آن را پرداخت کردیم و آن‌ها ۱۲۵ هزار دوز را به ما دادند و ۳۷۵ هزار دوز دیگر در زمان حمل در فرودگاه دهلی هند به دستور دادستان این کشور متوقف شد که هنوز هم در سردخانه فرودگاه هند قرار دارد.

آقای دکتر نمکی افزود: با کواکس ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن قرارداد بسته و پول آن را نیز پرداخت کرده بودیم و قرار بود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز تا قبل از سال به ایران برسد که با تأخیر سه هفته‌ای ۷۰۰ هزار دُز به ما دادند. برچسب ها: وزیر بهداشت ، دکترنمکی ، واکسن ، کرونا ، واکسیناسیون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر بهداشت واکسن کرونا واکسیناسیون وزیر بهداشت ما دادند د ز واکسن هزار د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود

مسعود ده نمکی در برنامه برمودا از ماجرای پیشنهاد وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد گفت و نظر صریحش را درمورد دولت جدید بیان کرد. 

دیگر خبرها

  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • فیلم| گفت‌وگوی بی‌پرده ده‌نمکی در برنامه برمودا/وقتی مسعود ده‌نمکی قرار بود وزیر ارشاد شود
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست