Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@06:24:03 GMT

برتري نظامي صنعا بر رياض

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۰۶۳

برتري نظامي صنعا بر رياض

خبرگزاری آریا- حملات متعدد به عمق راهبردی عربستان سعودی؛ تاثیرات منفی شدیدی بر اقتصاد و توان نظامی آل سعود برجای گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون العالم، نیروهای مسلح یمن بار دیگر با هدف قرار دادن تاسیسات مهم و حساس در عمق خاک عربستان سعودی ضعف این رژیم و سامانه های پدافند هوایی این کشور و برتری نظامی خود را در مقابله با متجاوزان نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نیروهای مسلح یمن با اجرای عملیاتی در عمق خاک عربستان سعودی، تاسیسات شرکت نفتی آرامکو و پایگاه های سامانه موشکی پاتریوت و دیگر مواضع را در جیزان جنوب عربستان هدف قرار دادند.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن اعلام این حملات، متجاوزان را تا زمانی که تجاوز به یمن و محاصره این کشور ادامه دارد به عملیات بیشتر و گسترده تر تهدید کرد.
علی الذهب خبرنگار شبکه در یمن در گزارشی از این حملات گفت: نیروهای مسلح یمن اعلام کردند این عملیات که با استفاده از یازده فروند موشک و پهپاد انجام شد پاسخی به ادامه تجاوزات به یمن و محاصره این کشور است.
رشاد الوتیری کارشناس نظامی یمنی گفت: حمله ای که نیروهای مسلح یمن امروز انجام دادند پاسخی طبیعی به ادامه تجاوزات به یمن است. حملات ما بسیار دردناک است و باعث می شود متجاوزان همیشه نگران باشند. ما متجاوزان را در برابر ملت های خود و دیگر ملت های جهان رسوا خواهیم کرد و نشان می دهیم ضعیف تر از آن هستند که به تجاوزات علیه یمن و محاصره این کشور ادامه دهند.
خبرنگار افزود: نیروهای مسلح یمنی طی هفته های اخیر بارها حملاتی علیه تاسیسات حیاتی در مناطق مختلف عربستان انجام داده اند و این مواضع و تاسیسات را با موشک و پهپاد هدف قرار داده اند که نشان دهنده راهبرد نظامی حرفه ای صنعا در مقابل متجاوزان و تلاش آن برای ایجاد توازن بازدارندگی در مقابل متجاوزان از طریق افزایش بانک اهداف خود در خاک عربستان سعودی و نیز تنوع بخشیدن به حملات خود و حملات چند باره به مراکز و تاسیسات مهم و حساس در این کشور است.
عبدالله الجعفری کارشناس نظامی یمنی گفت: حمله به عمق راهبردی عربستان سعودی تاثیرات اقتصادی و نظامی شدیدی بر این رژیم دارد. اکنون معادلات در میدان جنگ تغییر کرده است زیرا نیروهای یمنی توانسته اند مرزهای جغرافیایی را پشت سر بگذارند و اهداف خود را با دقت مورد اصابت قرار دهند.
در ادامه گزارش آمده است: از نظر کارشناسان، برتری نظامی صنعا در اینگونه حملات علیه عربستان سعودی نشان دهنده افزایش توانمندی های هوایی نیروهای یمنی از یکسو و ضعف سامانه های پدافند هوایی رژیم سعودی از سوی دیگر است که با وجود امکانات تسلیحاتی و حمایت نظامی آمریکایی که از آن برخوردار است نتوانسته است جلوی این حملات را بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صنعا ریاض نیروهای مسلح یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد هیئت بلندپایه سعودی برای پیگیری وعده سرمایه‌گذاری میلیاردی «بن‌سلمان» به اسلام‌آباد آماده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد «فیصل بن فرحان» در رأس یک هیئت بلندپایه، برای سفری دو روزه و پیگیری وعده «محمد بن‌سلمان» ولیعهد این کشور، به پاکستان وارد اسلام‌آباد شده است.

بر اساس این اطلاعیه، فرحان در این سفر با سران سیاسی و نظامی پاکستان دیدار می‌کند.

اطلاعیه افزود وزیر خارجه عربستان سعودی در این سفر با «آصف‌علی زرداری» رئیس‌جمهور، «محمدشهباز شریف» نخست‌وزیر، ژنرال «عاصم منیر»، فرمانده ارتش و «محمد اسحق دار» وزیر خارجه پاکستان دیدار خواهد کرد.

چشم انداز مناسبات عربستان سعودی و پاکستاناعطای بالاترین نشان پاکستان به وزیر دفاع عربستان سعودیپاکستان و عربستان: از خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نشود/ طالبان به حقوق اسلامی افغان‌ها احترام بگزارد

در این سفر «عبدالرحمان عبدالمحسن الفضلی» وزیر آب و کشاورزی عربستان، «بندر ابراهیم الخرایف» وزیر صنعت و منابع معدنی، «بدر البدر» معاون وزارت سرمایه‌گذاری، «محمد مزید التویجری» رئیس کمیته ویژه عربستان سعودی هم فیصل بن فرحان را همراهی می‌کنند.

اطلاعیه همچنین تأکید کرد هدف سفر این هیئت سعودی به پاکستان پیگیری وعده محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور، به پاکستان است.

بن‌سلمان در بیستم فروردین در دیدار با شهباز شریف در مکه وعده داده بود که روند اجرای بخش اول سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری عربستان سعودی در پاکستان را سرعت می‌بخشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟