Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین نمایشگاه سالانه حروف‌نگاری پوستر اسماءالحسنی که قرار بود ۲۴ فروردین ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح شود، به دلیل موج چهارم کرونا با یک روز تأخیر در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین و در سکوت خبری آغاز به کار کرد.

علی وزیریان دبیر این نمایشگاه درباره ویژگی این دوره گفت: در این دوره نزدیک به ۷۰۰ اثر به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد و از این میان ۶۰ اثر توسط هیأت داوران برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تفاوت‌های این دوره با دوره‌های قبل در این است که ما هر ساله در نمایشگاه بخشی به عنوان بخش جنبی داریم و معمولاً هم بخش جنبی مشخصاً اسماءالحسنی بود ولی برای مثال یک سال به آثار قدما می‌پرداختیم و هر سال کارهایی از این دست انجام می‌دادیم، اما امسال بخش جنبی نمایشگاه، اسماً حضرت فاطمه زهرا (س) است که بر اساس روایت‌ها و احادیثی هستند که اسماً ائمه، خود اسماءالحسنی هستند به همین دلیل کارهایی که امسال در نمایشگاه حاضر هستند با اسماً حضرت فاطمه زهرا طراحی و ساخته شده‌اند. هم‌چنین بخش جنبی ما معمولاً بخش غیررقابتی بود اما در این دوره بخش جنبی هم رقابتی شده است. یعنی در بخش جنبی ما آثار برگزیده‌ای داریم که نفرات اول و دوم و تقدیر دارد.

وی افزود: یکی دیگر از تفاوت‌های این دوره با دوره‌های قبل این است که به زعم داوران، آثار این دوره، از لحاظ فنی و تکنیکی اجرای بسیار حرفه‌ای‌تری نسبت به دوره‌های قبل دارند.

وزیریان درباره برگزاری نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران با توجه به همه‌گیری کرونا نیز گفت: ما هر سال در مراسم افتتاح نمایشگاه، مراسم اهدا جوایز داشتیم که در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران پیش از افتتاح نمایشگاه برگزار می‌شد. اما امسال متأسفانه به دلیل شیوع کرونا این مراسم در افتتاحیه برگزار نشد، اگر شرایط در هفته‌های آینده بهتر شود، ممکن است در پایان نمایشگاه مراسم اختتامیه را برای اهدا جوایز به برگزیدگان این دوره برگزار کنیم، اگر شرایط مساعد نبود هم مانند سال گذشته برگزیدگان این دوره را فقط اعلام می‌کنیم و جوایز را برای آنها ارسال می‌کنیم.

علی وزیریان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امسال هم مانند سال گذشته آثار حاضر در نمایشگاه به تدریج در صفحه اینستاگرام اسماالحسنی به نمایش درخواهد آمد و مخاطبان می‌توانند در بخش انتخاب بهترین اثر از دید مخاطبان در این دوره شرکت کنند.

به گزارش مهر، در هفدهمین دوره نمایشگاه سالانه اسماءالحسنی، بخش جنبی با عنوان طراحی پوستر با نام مبارک و اسماً منتخب حضرت فاطمه (س) اختصاص داشت که فراخوان آن دی ماه ۹۹ منتشر شد و جایزه این بخش ۱۸ میلیون تومان قرار داده شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به گالری‌های ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند. علاقه‌مندان هم‌چنین می‌توانند در روزهای آینده با مراجعه به سایت خانه هنرمندان ایران به‌صورت آنلاین از این نمایشگاه بازدید کنند.

کد خبر 5190236

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه سالانه اسماء الحسنی علی وزیریان ویروس کرونا خانه هنرمندان ایران فیلم سینمایی شبکه پنج سیما سریال ایرانی برنامه تلویزیونی موسیقی ایرانی رادیو ایران رادیو نمایش ویروس کرونا ماه مبارك رمضان برنامه رادیویی شهید سید مرتضی آوینی فیلم کوتاه شبکه افق انتخابات 1400 خانه هنرمندان ایران بخش جنبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،در این نشست که پس از بازدید استاندار از مجموعه فرهنگی هنری استاد دولت آبادی در ساری باحضور فرماندار مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مرکز استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری، رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری، استاد دولت آبادی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، هنرمندان مشکلات خود را با مقام عالی دولت در مازندران در میان گذاشتند که حسینی پور با دستورات نافذ، زمینه ساز رفع موانع فعالیت و مشکلات این عزیزان شدند. 

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری از جمله کسانی بود که در این نشست؛ به بیان مشکلات این نهاد صنفی و فعالیت های این مجموعه پرداخت.

استاندار مازندران پس از استماع مشکلات این نهاد، دستور داد تا ضمن تمدید مکان فعالیت خانه هنرمندان ساری با هماهنگی فرماندار و شهردار مرکز استان؛ مکان جدید دیگری نیز برای گسترش فعالیت های این مجموعه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در این راستا استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با سرپرست میراث فرهنگی استان دستور داد تا یکی از خانه های سنتی ساری به خانه هنرمندان اختصاص یابد.

همچنین در خصوص مکان دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز با دستور استاندار مقرر شد؛ تا شهرداری مرکز استان، یکی از موزه های مستقر در بوستان ولایت را به خانه هنرمندان برای تحقق این امر اختصاص دهد.

در ادامه همچنین شهردار مرکز استان هزینه برگزاری جشنواره در سال 1403 را تقبل نمود.

رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری در خصوص برگزاری جشنواره گرافیک زبان مادری نیز به بیان نکاتی پرداخت که شهردار مرکز استان هزینه برگزاری این جشنواره را نیز تقبل کرد.

مقام عالی دولت در مازندران در خصوص ارتباطات فرهنگی هنری با کشورهای مختلف به بیان نکاتی پرداخت و عنوان کرد: هنرمندان باید سفیران فرهنگی استان باشند.

در پایان هنرمندان با اهداء آثار هنری از دستورات ثمربخش استاندار مازندران قدردانی کردند.

استاندار مازندران در پایان این نشست افزود: باید ابزارها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال تقویت فعالیت‌های فرهنگی است، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

وی از هنرمندان به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران یاد کرد و افزود: بنا داریم تا با حل مشکلات فعالیت این قشر زمینه را برای نقش آفرینی هنرمندان فراهم کنیم.

حسینی‌پور افزود: باید با تدابیر و راهکار مناسب نقش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • افتتاح نمایشگاه گروهی عکس بازگشت
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • نفتی نفت! | وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند