Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@11:35:17 GMT

مجازات جایگزین توقیف برای ۳۷هزار موتورسیکلت متخلف

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۰۸۴

مجازات جایگزین توقیف برای ۳۷هزار موتورسیکلت متخلف

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از عدم توقیف ۳۷ هزار موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح موتوریار خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در تشریح دستاوردها و نتایج طرح موتوریار که از اوایل زمستان سال گذشته در پایتخت آغاز شده است، گفت:  همانطور که قبلا هم اعلام شده موتوریار طرحی برای برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف است، اما در این طرح دیگر خبری از توقیف موتور و برخوردهای قبلی نیست و بر اساس آن مجازاتی جایگزین برای موتورسیکلت سواران متخلف به مرحله اجرا در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای این طرح آمار توقیف و انتقال این وسایل نقلیه به پارکینگ‌ها را کمتر می‌کند، گفت: با اجرای این طرح تخلفات موتورسیکلت‌سواران نظیر تردد در خطوط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تردد از محل ممنوعه، انجام‌حرکات نمایشی و ...از سوی ماموران کنترل شده و راکبان موتورسیکلت پس از متوقف شدن از سوی ماموران می‌توانند  میان انتقال وسیله‌شان به پارکینگ یا همکاری چند ساعته در تامین نظم ترافیک یکی را انتخاب کنند.

حمیدی ادامه داد: با پذیرش همکاری با پلیس به جای توقیف موتورسیکلت، یک کاور و یک تابلو دستی به راکبان متخلف موتورسیکلت داده شده و آنان به تشخیص مامور ارشد پلیس راهور در محل و پس از دریافت آموزش‌های اولیه در محل ساعاتی را همکار پلیس شده و در تامین انضباط ترافیکی با ماموران همکاری می‌کنند.

افزایش نقاط اجرای طرح موتوریار از ۶۰ به ۲۰۰ نقطه

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون راکب۳۷ هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف به جای انتقال وسیله‌شان به پارکینگ، همکار پلیس راهنمایی و رانندگی شده‌اند، گفت: در واقع این افراد در کنار همکاران ما به تامین آمد و شد ترافیکی کمک کردند و آمارها نشان می‌دهد که حتی پس از این طرح کمتر هم تخلف کرده‌اند. 

وی با اشاره به اجرای طرح موتوریار درسه ماه پایانی سال ۹۹، گفت: سال گذشته این طرح در ۶۰ نقطه از پایتخت و در نوبت صبح اجرا شد، اما امسال بنا داریم طرح موتوریار را در ۲۰۰ نقطه از شهر و در دونوبت اجرا کنیم. با یاری خدا اجرای این طرح در سال جاری نیز با قوت ادامه خواهد داشت و ما این آمادگی را داریم که در اجرای این طرح در دیگر شهرها نیز تجربیات خود را منتقل کنیم.

حمیدی تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیازمند هماهنگی و تامین اعتبار در حوزه های مختلف هستیم که خوشبختانه اقدامات آن در حال انجام است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سردار محمدحسین حمیدی موتوریار اجرای این طرح طرح موتوریار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از دستگیری زنی که به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به توزیع موادمخدر کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین باباپور اظهار کرد: چندی پیش مأموران پایگاه هشتم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ، از طریق منابع خبری مطلع شدند که زنی موادفروش به نام سارا با یک دستگاه موتورسیکلت برقی اقدام به جابه‌جایی و توزیع موادمخدر کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به پرونده به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت و آنها با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که متهم به شکلی بسیار ماهرانه، اقدام به جاسازی مواد مخدر در بدنه موتورسیکلت برقی خود کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه رصد لحظه به لحظه فعالیت این زن مواد فروش ادامه یافت، گفت: هم‌زمان نیز هماهنگی با مقام قضائی انجام و مجوزهای لازم دریافت شد و پس از آن مأموران در عملیات ضربتی در منزلش دستگیر به مقر انتظامی منتقل شد.

باباپور با بیان اینکه منزل و موتورسیکلت این زن نیز مورد بازرسی قرار گرفت، تصریح کرد: مأموران در جریان بازرسی از موتورسیکلت این زن شش کیلوگرم مخدر تریاک را که به‌طرز ماهرانه‌ای در بدنه موتور جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم در مقر انتظامی گفت: این زن در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و پس از آن به همراه مواد مخدر مکشوفه و پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

کد خبر 745525

دیگر خبرها

  • یک پیشنهاد برای افزایش بازدارندگی مجازات سارقان
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • دستگیری زنی که با موتورسیکلت تریاک پخش می‌کرد
  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • زن موتورسوار پخش‌کننده موادمخدر بود/سارا به دام پلیس افتاد
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • توقیف ۶۰۰ سی‌سی قاچاق در لاهیجان
  • مجازات کابینت ساز متخلف در ارومیه