Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:06:06 GMT

رکورد ورودی پولادمردان ایران در قهرمانی آسیا اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۳۳۴

رکورد ورودی پولادمردان ایران در قهرمانی آسیا اعلام شد

به گزارش ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا یکی از گزینشی‌های المپیک با درجه طلایی به شمار می‌رود و سه ورزشکار ایران در این دوره از مسابقات به دنبال افزایش امتیازات خود برای حضور نهایی در المپیک توکیو هستند. «علی داودی» در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم و «سهراب مرادی» در دسته ۹۶ کیلوگرم ورزشکارانی هستند که می‌توانند امتیاز کامل این گزینشی را از آن خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کیانوش رستمی» نیز با وزنه‌زدن در دسته ۸۹ کیلوگرم به دنبال جایگزین کردن امتیازات این مسابقه برای دسته ۹۶ کیلوگرم است.

بنا به اعلام مسوولان برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا،  ایران با ۹ وزنه‌بردار در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد. قرار بود تیم ایران کامل اعزام شود اما مصدومیت «حافظ قشقایی» موجب شد تا اعزام وی منتفی شود. تمام ورزشکاران ایران در لیست ورودی در گره A حضور دارند.  

بررسی رکوردهای وزنه‌برداران حاضر در مسابقات تاشکند حکایت از آن دارد که «رسول معتمدی» در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و «علی داودی» در دسته فوق سنگین بیشترین رکورد را در دسته‌های خود دارند.  

در دسته ۷۳ کیلوگرم هفت وزنه‌بردار در گروه A حضور دارند که «مصطفی جوادی» از ایران با رکورد مجموع ۳۴۰ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار دارد. وزنه‌بردار چینی با ۳۵۰ کیلوگرم در رده نخست قرار دارد. همچنین در دسته ۸۱ کیلوگرم «حسین سلطانی» با رکورد ۳۵۰ کیلوگرم حضور دارد که به صورت مشترک به وزنه‌بردار ترکمنستان و ازبکستان در رده سوم قرار دارد.  

دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان آسیا برای ایران در این دوره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا «کیانوش رستمی» دارنده مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو قرار است در این دسته روی تخته برود. رکورد ورودی رستمی ۳۷۰ کیلوگرم و «علی میری» هم با رکورد ورودی ۳۶۵ کیلوگرم به مصاف رقبا می‌رود. در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌بردار کره‌ای با مجموع ۳۹۰ کیلوگرم در جایگاه نخست و رستمی به همراه وزنه‌بردار ازبک در رده دوم قرار دارند. میری هم سوم است.  

شاید هیجان واقعی رقابت برای ایرانیان در دسته ۹۶ باشد زیرا در این دسته «سهراب مرادی» بعد از حدود ۲ سال مصدومیت باید ضمن رقابت با وزنه‌بردار چینی و کره‌ای به دنبال کسب امتیاز لازم برای المپیک باشد. در این دسته «تیان تائو» ورزشکار چینی با رکورد ۳۹۰ کیلوگرم در رده دوم قرار دارد و ورزشکار کره‌ای نیز رکورد ورودی خود را ۳۹۵ کیلوگرم اعلام کرده است. مرادی هم با رکورد ورودی ۳۸۵ کیلوگرم در رده سوم قرار دارد.  

«فارس الباخ قطری» در این دوره از رقابت‌ها در دسته ۱۰۲ کیلوگرم حضور دارد و رکورد ورودی مجموع او ۳۸۰ کیلوگرم است. در دسته ۱۰۲ کیلوگرم «رسول معتمدی» از ایران حضور دارد که رکورد ورودی او ۳۸۵ کیلوگرم است. در این دسته «رضا دهدار» با وردی ۳۸۰ کیلوگرم نیز حضور خواهد داشت.  

همچنین «رسول بیکف» وزنه‌بردار قرقیزی که مرادی برای کسب عنوان برترین وزنه‌بردار آسیا با او رقابت دارد در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهد زد.

در دسته ۱۰۹ کیلوگرم ۱۰ ورزشکار با هم رقابت دارند که «کیا قدمی» با رکورد ورودی ۳۹۵ کیلوگرم نماینده ایران است.  رکورد ورودی این دسته با ۴۲۰ کیلوگرم برای «اکبر ژورائف» و «روسلان نورالدین‌اف» از ازبکستان است.

در رقابت های قهرمانی آسیا ازبکستان جذابترین مسابقه مربوط به دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم است جایی که «علی داودی» به همره پنج ورزشکار دیگر به روی تخته خواهند رفت. داودی با رکورد ورودی ۴۳۵ کیلوگرم در این دسته نفر نخست است.  

 همچنین از ایران در بخش داوری و گروه فنی مسابقات، «علی ذیفهم»   و «مهدی خالقی» از ایران حضور دارند. «داود باقری» نیز در کمیته پزشکی مسابقات حضور دارد.

برچسب‌ها داود باقری ازبکستان کیانوش رستمی حافظ قشقایی وزنه برداری سهراب مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داود باقری ازبکستان کیانوش رستمی داود باقری ازبکستان کیانوش رستمی حافظ قشقایی وزنه برداری سهراب مرادی اخبار کنکور دسته ۱۰۲ کیلوگرم رکورد ورودی قهرمانی آسیا وزنه برداری وزنه بردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایران از نخستین روز قهرمانی آسیا

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در پایان روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا و در ۵ وزن نخست تیم ایران ۴ نشان رنگارنگ کسب کرد. امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم و ناصر علیزاده در ۸۷ کیلوگرم صاحب نشان طلا شدند، پویا دادمرز به نشان نقره رسید و ایمان محمدی به نشان برنز بسنده کرد. رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روز سه شنبه برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صعود ۵ کشتی‌گیر ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا
  • صعود هر پنج کشتی‌گیر ایران به نیمه نهایی قهرمانی آسیا
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ راهیابی اسماعیلی، رستمی، گرمسیری و ساروی به نیمه‌نهایی
  • کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان
  • چهار نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایران از نخستین روز قهرمانی آسیا
  • کشتی فرنگی آسیا/ مدال نقره و برنز برای ایران
  • دومین مدال ایران در کشتی قهرمانی آسیا
  • قهرمان کشتی آسیا به ایران بازگشت (عکس)
  • کشتی فرنگی قهرمانی آسیا|۵ ملی‌پوش ایران راهی نیمه نهایی شدند
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند