Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@07:50:58 GMT

صالحی دستیابی ایران به غنی‌سازی ۶۰ درصدی را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۶۵۸۷

صالحی دستیابی ایران به غنی‌سازی ۶۰ درصدی را تایید کرد

خبرگزاری تسنیم: علی اکبر صالحی با تایید خبر اعلامی از سوی رئیس مجلس اسلامی گفت که عنی‌سازی 60 درصدی هم اکنون در تاسیسات هسته‌ای شهید احمدی روشن در جریان است.

صالحی در عین حال تاکید کرد که جزئیات بیشتری از این امر تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد.

پیش از این محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: با افتخار اعلام می‌کنم در ساعت 00:40 نیمه‌شب گذشته و در شب زیارتی سید الشهدا(ع)، دانشمندان جوان و خداباور ایرانی توانستند به محصول اورانیوم با غنای 60درصد دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موفقیت را به مردم شجاع ایران اسلامی تبریک می‌گویم؛ اراده ملت ایران معجزه‌آفرین است و هر توطئه‌ای را خنثی خواهد کرد.»

در پی اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات نطنز، رئیس جمهور سازمان انرژی اتمی را موظف به راه‌اندازی خط تولید اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد نیاز در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی کرده بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از این گفته بود که این غنی‌سازی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز انجام خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران صالحی غنی سازی ۶۰ درصدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: بیشتر این ساختمان‌ها عمومی هستند و از آن‌ها به عنوان فضا‌های آموزشی، اداری و تجاری استفاده می‌شود.

ساختمان‌های ناایمن به سه دسته تقسیم می‌شوند که نوع اول و دوم آن با برخی اقدامات از جمله استحکام سازی، ایمن می‌شوند، اما نوع سوم به غیر از تخریب راه دیگری ندارند و در صورت تشخیص از سوی کارشناسان، به طور حتم باید تخریب شوند.

او گفت: دولت سیزدهم نگرانی جامعه در رابطه با ساختمان‌های ناایمن را درک و به این موضوع ورود کرده است و ما در اداره کل راه و شهرسازی تلاش داریم در کنار مدیریت بحران استان، در این حوزه مشکلات را برطرف کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: کارگروه ساختمان‌های ناایمن سال گذشته در استان همدان تشکیل شد که پس از شناسایی ساختمان‌های ناایمن، مشخصات آن برای ترتیب اثر را وارد سامانه می‌شود.

صالحی امیر گفت: دستورات کتبی برای ایمن سازی این ساختمان‌ها به مالکان ارجاع شده است تا اقدامات لازم برای رفع نواقص موجود در این بنا‌ها صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • گروسی: دنبال سفر به ایران هستم/ غنی‌سازی با خلوص بالا به معنای ساخت بمب نیست
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم
  • نیاز دانشگاه آزاد اسلامی دستیابی به منابع پایدار درآمدی است
  • شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در استان همدان
  • تمام راکتور‌های نیروگاه «زاپوریژیا» اوکراین در حالت «خاموشی سرد» قرار گرفت
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و محیط زیست
  • گسترش همکاری سازمان‌های انرژی اتمی و حفاظت محیط زیست
  • بریکس ظرفیت بالایی برای متوازن‌سازی نظم فعلی جهان و مهار سرکشی غرب به ویژه آمریکا دارد