Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دو عضو برجسته کنگره آمریکا از تصمیم جو بایدن مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان حمایت کردند و خواستار تلاش برای خاتمه دادن به مناقشات دیگر در منطقه و نیز بازگشت به توافق هسته ای ایران شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای به قلم سناتور «برنی سندرز» و «رو خانا» نماینده مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا نوشت: ما از اقدام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در اعلام خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر سال 2021، به شدت حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم همچنین فرصتی است تا هزینه‌های هنگفت نزدیک به 20 سال جنگ در نظر گرفته شود و به راهی بهتر برای ارتقاء امنیت و رفاه آمریکایی‌ها متعهد شویم.
آمریکا در اکتبر سال 2001 با پشتیبانی یک ائتلاف بین المللی قوی و با هدف مشخص به افغانستان حمله کرد: پاسخ به حملات 11 سپتامبر سال 2001 و اطمینان از این که افغانستان در آینده دیگر پایگاه حملات تروریستی مشابه نخواهد شد. متأسفانه پس از انجام این مأموریت اصلی، دولت «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور وقت آمریکا به سمت اشغال نظامی طولانی مدت و عملیات دولت سازی در افغانستان سوق یافت. در همان زمان، توجه و منابع را به سمت آماده شدن برای حمله به عراق سوق داد، کشوری که هیچ ارتباطی با 11 سپتامبر نداشت.

نتایج وحشتناک حضور نظامی آمریکا در افغانستان
در این مقاله آمده است که این تصمیم نتایج وحشتناکی -برای مردم منطقه و برای امنیت آمریکا و شرکایش- در پی داشت. ما نیرو‌های نظامی شجاع را -که بسیاری از آن‌ها زمانی که آمریکا به افغانستان حمله کرد، کودک بودند یا حتی متولد نشده بودند- برای جنگیدن در مأموریتی که مدت‌ها قبل از هدف اصلی خود دور شده بود، اعزام کرده ایم.
 
حمایت اکثر کهنه سربازان آمریکایی از خروج کامل نیرو‌های آمریکا از افغانستان
روزنامه واشنگتن پست نوشت، کهنه سربازان ما اکنون این مسئله را خیلی خوب می‌فهمند. یک نظرسنجی از کهنه سربازان راستگرا که برای آمریکا نگران بودند، نشان داد که 67 درصد از کهنه سربازان از خروج کامل نیرو‌های آمریکا از افغانستان حمایت می‌کنند. در نامه اخیر ائتلافی از گروه‌های کهنه سربازان، از بایدن خواسته شده است "از فداکاری‌های نیرو‌های ما و خانواده‌های آن‌ها که به نمایندگی از آمریکا فداکاری کرده اند، با اجتناب از گرفتار کردن آن‌ها در مناقشاتی بدون هیچ ماموریت نظامی یا مسیر مشخص برای پیروزی، قدردانی کند. "
ادامه مداخله نظامی آمریکا در افغانستان از ترس این که ممکن است طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کند، همان ذهنیتی است که ما را برای دو دهه در این کشور گیر انداخته است. اگر این مشکل از طریق نظامی حل شدنی بود، در این سال‌ها حل می‌شد. خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به آمریکا فرصت می‌دهد بر دیپلماسی به عنوان اولین ابزار سیاست خارجی تمرکز کند که یکی از وعده‌های اصلی بایدن در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود.
آمریکا باید یکی از اولویت‌های اصلی دیپلماتیک خود را حمایت از زنان افغانستان قرار دهد. بهترین راه برای انجام این کار اطمینان یافتن از این مسئله است که آن‌ها در میز مذاکره، از جمله در تعامل مداوم با طالبان، کرسی داشته باشند. همچنین باید از اهرم فشار خود با سایر کشور‌ها برای هدایت کمک‌های آن‌ها به افغانستان به روش‌هایی استفاده کنیم که زنان و جوانان را در روند صلح مشارکت دهد و حمایت از زنان و دختران و همچنین سایر اصلاحات حقوق بشر را ارتقاء بخشد.
ورود گسترده جامعه مدنی برای پایان دادن به مناقشه‌ای که در آن آسیب پذیرترین غیرنظامیان همچنان کشته می‌شوند، ضروری است. آمریکا و شرکایش باید با جامعه مدنی افغانستان برای تقویت رشد اقتصادی و برنامه‌های کمک بشردوستانه همکاری نزدیکی داشته باشند و به از بین بردن فسادی که افراط گرایی را تغذیه می‌کند، کمک کنند. در حالی که مداخله نظامی ما پایان می‌یابد، ما باید تعهد خود را برای کمک به افغان‌ها در ساختن آینده بهتر تقویت کنیم.

خروج از افغانستان اولین قدم اساسی در اجرای تعهد بایدن
سناتورها «برنی سندرز» و «رو خانا» در مقاله خود نوشتند که اجرای یک خروج مسئولانه و همه جانبه از افغانستان اولین قدم اساسی در جهت اجرای تعهد بایدن برای پایان دادن به "جنگ‌های بی پایان" است. اما باید کار بیشتری انجام شود. فوری‌ترین کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که باید از همه اهرم فشار خود برای تحت فشار قرار دادن عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ فرسایشی و محاصره یمن استفاده کند، جایی که سازمان ملل هشدار می‌دهد 400 هزار کودک امسال در صورت انجام نشدن اقدامات فوری از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد.
همچنین باید نیرو‌های آمریکایی را در عراق و سوریه کاهش دهیم، استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین و سایر حملات هوایی را مهار کنیم و بحث بسیار جدی تری را در مورد اینکه آیا شبکه جهانی پایگاه‌های نظامی آمریکا برای امنیت ملی ما ضروری است، آغاز کنیم. باید پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ایران را دنبال کنیم و گفتگو‌های منطقه‌ای گسترده تری را در خاورمیانه برای کاهش درگیری‌ها ترویج کنیم.
به طور گسترده تر، همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که آمریکا در آینده فقط در مواردی که برای محافظت از امنیت ملی ما لازم باشد، زمانی که هدف مشخص و قابل دستیابی باشد و همچنین زمانی که رئیس جمهور موافقت آگاهانه مردم آمریکا و مجوز کنگره را دریافت کرده باشد، از نیروی نظامی استفاده می‌کند.
خوشحال هستیم که بایدن ضرورت لغو مجوز‌های منسوخ را که گسترش مداوم جنگ‌های ما را در طول دو دهه گذشته باعث شده، تشخیص داده است و در صورت لزوم مجوز‌های بسیار محدودتری را جایگزین آن‌ها می‌کند. قویاً معتقدیم که تدوین کنندگان قانون اساسی به درستی قدرت صدور مجوز برای جنگ را در اختیار قوه مقننه و نه قوه مجریه قرار داده اند و قصد داریم برای اعمال دوباره این قدرت مهم کنگره رو به جلو حرکت کنیم.
آمریکا با پایان دادن به جنگ‌ها در افغانستان و سراسر جهان، می‌تواند بازگشت سربازان ما را به کشور که باید مدت‌ها قبل انجام می‌گرفت‏, موجب شود و فصل جدیدی از تعامل جهانی آمریکا را آغاز کند که دیپلماسی را برای حفظ امنیت آمریکایی‌ها در اولویت قرار می‌دهد و از دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون حمایت می‌کند

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمایت سناتور آمریکایی نیرو های آمریکا پایان دادن کهنه سربازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۶۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک نظامی صهیونیست: بدون حمایت آمریکا در جنگ با ایران ناتوانیم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • چرا آمریکا حاضر به بمباران ایران همراه اسرائیل نشد؟ پاسخ نظامی آمریکایی
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • (ویدئو) یک نظامی صهیونیست: بدون حمایت آمریکا در جنگ با ایران ناتوانیم
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • نظامی آمریکایی:‌حمله ایران یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ معاصر بود!