Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:45:29 GMT

کاهش ۱۵۰ هزار تومانی حباب سکه طی یک هفته

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۷۲۹۴

کاهش ۱۵۰ هزار تومانی حباب سکه طی یک هفته

طبق اعلام دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به تعطیلی اصناف و واحدهای رسمی خرید و فروش سکه و طلا، همچنان رکود تقاضا در این بازار بیشتر خودنمایی می‌کند و همین نبود تقاضا، نوسانات قیمت اونس جهانی و نرخ ارز به‌عنوان پارامتر موثر داخلی و همچنین مباحث سیاسی، همچنان روند کاهش قیمت سکه و طلا که از ابتدای سال ایجاد شده است، ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال گذشته نسبت به سنوات گذشته، شاهد کاهش شدید تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا بوده‌ایم، اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز هم با توجه به نبود استحکام فعالیت‌ها و فعال بودن بازارهای رسمی، نبود تقاضا همچنان ادامه‌دار بود؛ ضمن اینکه چند روز پس از آغاز رسمی بازارها، شیوع بیشتر ویروس‌کرونا، مجدد سبب تعطیلی اصناف و از جمله بازار و واحدهای رسمی سکه و طلا شد که در نتیجه، کاهش تقاضا هم تشدید شد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: علاوه‌بر نبود تقاضا در بازار، مذاکرات برجامی و بحث‌های سیاسی- اقتصادی هم در روند نزولی شدن قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تاثیرگذار بوده است. ضمن اینکه این مباحث سبب نوسانات قیمت اونس جهانی و نوسان نرخ ارز در داخل نیز شده است.

وی در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخل نیز، گفت: باتوجه به تعطیلی اصناف در سطح کشور و تهران در پی شیوع بیشتر ویروس کرونا و همچنین نوسانات قیمت اونس جهانی (از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه، نوسانات اونس جهانی حدود سه الی چهار دلار بود اما از روز گذشته (پنجشنبه) که روز پایانی هفته بوده، اونس جهانی روند افزایشی قابل توجهی پیدا کرده است) که در طول هفته در مجموع ۲۵ دلار افزایش داشته است، اما روند قیمت سکه و طلا در بازار داخلی تغییر چندانی نداشته است.

بذرافشان تاکید کرد: باتوجه به تعطیلی واحدهای رسمی، قیمت‌های فعلی برمبنای اونس جهانی طلا و نرخ ارز در داخل محاسبه می‌شود و قیمت‌ها حدودی اعلام می‌شود. طی هفته‌ای که گذشت با توجه به افزایش ۲۵ دلاری هر اونس جهانی و نرخ ارز در داخل، سکه حدود ۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۴۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشته‌اند. این در حالی است که نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک‌گرمی نسبت به ابتدای هفته، کاهشی قیمت را تجربه کرده‌اند.

سکه تمام و طلا کمی افزایشی شدند

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در اعلام  آخرین قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی، گفت: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید همانطور که اشاره شد با افزایش ۷۰ هزار تومانی در حال حاضر ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته تعیین قیمت شده‌اند.

وی افزود: هر قطعه نیم سکه حدود شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین هر مثقال طلا با افزایش ۱۸ هزار تومانی به چهار میلیون و ۵۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش حدود ۴۰۰۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۴۲ هزار تومان رسیده است. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز با افزایش ۲۵ دلاری طی هفته اخیر که اشاره شد، ۱۷۶۳ دلار است.

این مقام صنفی با بیان اینکه در حال حاضر حباب سکه در محدوده ۴۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: حباب سکه از حدود ۵۵۰ هزار تومان در روزهای ابتدایی آغاز فعالیت‌ بازارها در سال جاری، با توجه به نبود تقاضا کاهش یافته و طی یک هفته اخیر حدود ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت.  

بذرافشان در پایان ضمن اشاره به اینکه تعطیلی اصناف در روزهای کرونایی، بسیاری از واحدها تحت فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند، خواستار توجه بیشتر سازمان امور مالیاتی شد و گفت: اصناف و واحدهای ما این روزها درگیر هزینه‌های جاری خود هستند و متضرر شده‌اند؛ لذا خواهش ما این است که در زمان محاسبه مالیات‌ها بیشتر این موارد، مورد توجه اداره دارایی و سازمان امور مالیاتی قرار گیرد و این شرای را مدنظر قرار داده و کمک‌ حال اصناف باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت سکه و طلا سکه قیمت طلا بازار سکه و طلا اونس جهانی طلا حباب سکه تعطیلی اصناف هزار تومان هزار تومانی اونس جهانی نبود تقاضا سکه و طلا نرخ ارز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (۲۷ مارس) به دلیل بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری ایالات‌متحده ثابت ماند، اگرچه طلا در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

به گزارش ایسنا، بهای طلا پس از دو جلسه افزایش قیمت، در ۲۱۷۸ دلار و ۳۱ سنت در هر اونس ثابت بود. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۷۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که سفارش‌ها برای کالاهای تولیدی ایالات‌متحده در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافته است، در حالی که هزینه‌های تجاری برای تجهیزات نشانه‌های اولیه بهبود را نشان می‌دهد.

قیمت طلا در هفته گذشته پس از اینکه سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند که با وجود بالا بودن تورم اخیر، همچنان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را تا سه چهارم درصد کاهش دهند، به بالاترین حد خود رسید. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که سه کاهش نرخ بهره را برای سال جاری در نظر گرفته است.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران به احتمال ۷۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در جلسه قبل از ۸۳۵.۳۳ تن در روز دوشنبه ۰.۶۲ درصد کاهش یافت و به ۸۳۰.۱۵ تن رسید. در همین حال، داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه فوریه حدود ۴۸ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از نوامبر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۲۴.۴۲ دلار ثابت ماند، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۷۰ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۹۰.۹۸ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد
  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • قیمت طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد