Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@09:09:08 GMT

عکس| کشف میلیون‌ها دلار و طلای داعش در ویرانه‌های موصل

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۷۴۸۲

عکس| کشف میلیون‌ها دلار و طلای داعش در ویرانه‌های موصل

آفتاب‌‌نیوز :

مبالغ هنگفتی پول و مقادیری طلا و نقره متعلق به گروه تروریستی داعش در زیر ویرانه‌های موصل که در یکی از محله های مسکونی شهر پنهان بود، کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، سازمان پلیس وزارت کشور عراق با اعلام این خبر اعلام کرد که مقام های عراقی میلیون ها دلار پول و مقادیری طلا و نقره در زیر ویرانه های موصل در دوره ای کنترل داعش بر این شهر، کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه ای نوشت که اداره پلیس استان نینوا (به مرکز موصل) با دریافت اطلاعات دقیق از شهروندان توانست این مبالغ هنگفت پول، طلا و نقره کشف و ضبط کند.

بر پایه این بیانیه، پلیس استان نینوا ۵ میلیون و ۵۹۰ هزار دلار آمریکا، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دینار عراق، ۱۵ کیلوگرم نقره، ۴۵۸ گرم طلا، ۲۵۶ گرم فلز ناشناخته و ۱۷.۵ کیلوگرم شمش نقره که داعش قصد داشت برای سکه زدن از آنها استفاده کند، کشف کردند.

بیانیه وزارت کشور عراق اعلام کرده که این مجموعه پول و فلز گرانبها در ویرانه های منطقه موسوم به «موصل قدیم» کشف شده است.

تروریست های داعش در ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) ۲۰۱۴ میلادی وارد خاک عراق شدند و کنترل شهر موصل را به دست گرفتند و آن را مرکز خلافت خود خوانده خود در عراق اعلام کردند. ارتش عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق توانستند نهم ژوئیه ۲۰۱۷موصل را آزاد کنند و حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در این روز رسما آزادی موصل را اعلام کرد.

موصل شهری در شمال عراق، مرکزاستان نینوا و پرجمعیت‌ترین شهر عراق پس از بغداد و مرکز اقتصادی شمال کشور بود؛ بخش اصلی شهر در کرانه شرقی دجله جای گرفته‌است و در کرانه غربی آن، بازمانده‌های شهر باستانی نینواست. موصل در سده‌های دهم و یازدهم میلادی/ سوم و چهارم هجری، پایتخت دولت‌های جداشده از عباسیان مانند حمدانیان بود. پس از جنگ جهانی اول، مدتی از امپراتوری عثمانی به‌دست امپراتوری انگلیس افتاد.

شهر موصل در ۲۰۰۸ میلادی، دو میلیون و ۷۲۱ هزار و ۹۶ نفر جمعیت داشت. ارتفاع آن از سطح دریا، ۲۲۰ متر است و در نزدیکی آن، چاه‌های نفت عین زاله قرار گرفته‌است.

بیشتر مردم شهر عرب هستند، اما اقلیت‌های قابل توجه کرد، ترکمن و آشوری نیز در موصل زندگی می‌کنند.

در سال ۲۰۱۴ حدود نیم میلیون نفر از اهالی موصل آواره شدند هرچند هنوز هم جمعیت شهر بیش از دو میلیون نفر است.

رود دجله از میان موصل می‌گذرد و پنج پل دو بخش شهر را به هم پیوند می‌دهد. این شهر در ۳۹۶ کیلومتری شمال غربی بغداد قرار دارد.

با پیروزی‌های نیروهای عراقی بر داعش در سال ۹۵ و اخراج تروریست ها از این شهر، بخش ‌هایی از آن به طور کامل از نیروهای داعش، خالی شد. در ادامه این عملیات قسمت‌های شمال و شمال شرق و دانشگاه موصل به طور کامل از نیروهای داعش پاکسازی شد.

پس از آن نیز فرودگاه موصل و نیروگاه برق «الیرموک» که اصلی‌ترین نیروگاه شهر محسوب می‌شود، از اشغال تروریست های داعشی تخلیه و به طور کامل آزاد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داعش موصول عراق دلار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت

امتداد - از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع ، ۳۶۷میلیون دلار ارز کالاهای اساسی وکشاورزی و ۵۹ میلیون دلار ارز دارو و تجهیزات پزشکی تامین شد .

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، “علی سعیدی” مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش های روزانه تامین و معاملات طلای این مرکزی با اعلام اینکه هفدهمین جلسه حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران امروز به روال سابق برگزارشد ،گفت: در این حراج از ۲۹۰ قطعه شمش عرضه شده توسط صادر کنندگان ، ۱۲۴ کیلوگرم شمش طلا در قطعه های یک کیلوگرمی و با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت .میانگین قیمت هر قطعه شمش طلا ۴ میلیارد و ۷۴۸ میلیون تومان ثبت شد .


سعیدی با اشاره به اینکه علاوه بر حراج شمش وسکه طلا ،تامین ارز به قوت خود در مرکز مبادله ایران ادامه دارد ،توضیح داد: از ابتدای سال تا پایان ۲۵ فروردین ماه شاهد تامین ارز ۳۶۷ میلیون دلاری در حوزه کالاهای اساسی و کشاورزی بودیم ؛ گندم ،دانه های روغنی و نهاده های دامی عمده ارز را در این گروه به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: تامین ارز گروه دارو و تجهیزات پزشکی معادل ۵۹ میلیون دلار صورت گرفته که دارو ،مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی مهمترین اقلام این گروه جهت تخصیص ارز بوده است .

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است ، تصریح کرد : تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است ،صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۷۸ و ۱۴۶ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند .

وی افزود : همچنین تامین ارز نیمایی “صنایع تجهیزات برق و الکترونیک”، “صنایع معدنی”،” ماشین آلات و تجهیزات تولید” و “منسوجات به ترتیب معادل ۹۰ ،۴۸،۶۸،و ۸۸ میلیون دلار صورت گرفته است این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳، ۸۷، ۶۷ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند علاوه براین گروه ها ۴۶۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۸۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است .

سعیدی درپایان با اعلام اینکه اولین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران فردا ۲۷فروردین ماه برگزار می شود بیان کرد : این حراج دهمین جلسه حراج سکه طلا مرکز مبادله ایران است و به صورت غیر حضوری از طریق سامانه معاملات این مرکز به ادرس اینترنتی  market.ice.ir برگزار می شود .دارایی موضوع دهمین حراج تمام سکه ،نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است .

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه چه تغییری کرد؟
  • قیمت دلار، طلا و سکه امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • حراج طلا در خیابان وزرا با دلار چند هزار تومانی است؟
  • دلار ۶۶ هزار تومان شد
  • کشف نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده در ویرانه‌های شهر باستانی «پمپئی»‌