Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، از وقوع حریق سنگین در یک مجتمع مسکونی در یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه در خیابان پاییز خبر داد.

محمد هادی قانع جمعه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران‌ بیان کرد: ساعت ۱۱:۲۶ دقیقه امروز در پی تماس اهالی محل با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی در یک ساختمان ۵ طبقه مسکونی و گرفتاری شهروندان در طبقات، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی، آتش نشانان از ۵ ایستگاه با ۱۰ خودوری عملیاتی به محل حادثه واقع در خیابان پائیز شیراز اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این حادثه دو دستگاه خودرو در محل دچار آتش سوزی شدند و شدت آتش به طوری بود که دود به طبقات بالا سرایت کرده بود.

قانع با اشاره به گرفتاری ۱۵ نفر از شهروندان در طبقات این ساختمان مسکونی، ادامه داد: اکیپ امدادگران به ۳ گروه تقسیم و اقدام به تخلیه دود و بازرسی و موفق شدند ساکنان ساختمان را که در میان دود و آتش بدام افتاده بودند، به سلامت از داخل ساختمان به بیرون و محل امن انتقال دهند.

او گفت: آتش نشانان همراه با تجهیزات خاموش کننده به سرعت خود را به طبقات رسانده و با استفاده از تجهیزات به مقابله با شعله‌های آتش مشغول شده و توانستند آتش را مهار کرده و همچنین از گسترش بیشتر آن به اطراف ممانعت به عمل آورند.

قانع اظهار کرد: در این حادثه ۲ نفر دچار دود زدگی جزئی و به نیروهای اورژانس تحویل داده شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی نداشت و علت بروز این حادثه نیز درحال حاضر از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان آتش نشانی شیراز آتش سوزي سازمان آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش از آتش‌سوزی گسترده ساختمان دارالقرآن شهر خبر داد و گفت: در جریان اطفای حریق این مجتمع قرآنی چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: آتش سوزی مجتمع دارالقرآن متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش، ساعت ۹:۳۳ صبح امروز_سه شنبه بیست و هشتم_ فروردین به واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۰ آتش نشانان با شش دستگاه خودرو آتش نشانی محل حادثه در میدان امام (علی) اعزام شدند و با توجه گستردگی حریق، سه دستگاه خودرو آب‌رسان نیز از شهرهای اسالم و لیسار و روستای جوکندان به کمک آتش نشانان تالش آمدند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش نشانان در محل حادثه با آتش سوزی وسیع طبقه سوم ساختمان دارالقرآن مواجه شدند و به سرعت نسبت مهار و جلوگیری از گسترش حریق اقدام کردند.

خورشیدی با بیان اینکه با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان حریق در ساعت ۱۱:۱۵ به طور کامل مهار شد، تصریح کرد: به دلیل وجود پشم شیشه و چوب نراد در سقف و شدت آتش سوزی، سقف ساختمان به طور کامل در آتش سوخت و دچار دودگرفتگی و خسارت شد.

وی گفت: در این حادثه چهار نفر از آتش نشانان در جریان اطفای حریق دچار سوختگی سطحی و مصدومیت شدند، که بعد از اعزام به بیمارستان دو نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و دو آتش نشان نیز هم اکنون تحت درمان هستند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش افزود: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 745178

دیگر خبرها

  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • مرگ مرد ۶۰ ساله در محله مجیدیه
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • حریق یک ساختمان مسکونی در تهران جان مرد میانسال را گرفت
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش