Web Analytics Made Easy - Statcounter

«معصومه ابتکار» با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امیدواریم زنان با قدرت از حق رای و حق تعیین سرنوشت خود استفاده کنند و بتوانند در این عرصه مانند همیشه تاثیرگذار باشند.

وی افزود: نیمی از آرای ماخوذه در انتخابات مربوط به آرای زنان بوده و حتی در انتخابات سال ۹۶ درصد حضور زنان و رایی که به آقای روحانی داده‌اند، بیشتر از مردان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی درباره تعریف واژه رجل سیاسی اظهار کرد: در قانون اساسی واژه رجل را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که فراتر از بحث جنسیت باشد و تلقی بسیاری از صاحبنظران و مفسران این است که رجل به معنای جنسیت نیست و زنان هم می‌توانند برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان هم تاکنون خلاف این مطلب را اعلام نکرده و نگفته است که زنان نمی‌توانند نامزد شوند؛ پس کلمه رجل محدودیتی از نظر جنسیت ندارد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد: زنان شایسته و توانمند هم در انتخاب و دخالت در سرنوشت خود و استفاده از این حقی که با فداکاری، ایثار و خون شهدا به دست آمده، بهره ببرند که اگر چنین نکنند بعدها برای ما فقط شرمندگی و سرخوردگی می‌ماند.

وی ادامه داد: سال‌ها قبل در هر دوره شاهد حضور اعظم طالقانی بوده‌ایم و برای این هم می‌آمد که اثبات کند زنان می‌توانند شرکت کنند امروز هم هستند بانوانی که می‌توانند راه او را ادامه دهند.

ابتکار در پاسخ به این پرسش که آیا شما هم در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب می‌شوید یا نه، گفت که کاندیدا نمی‌شوم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخاباتی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

216215

کد خبر 1505425

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معصومه ابتکار انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد

۱۵ نفر در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند که در بین آنها نامی از سرپرست فعلی این فدراسیون دیده نمی‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهلت ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج که از روز 15 فروردین ما آغاز شده بود، امروز به پایان رسید.

تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش

 

در طول این 10 روز کاری، 15 نفر اقدام به نام‌نویسی کردند که در بین آنها نام شادی پریدر سرپرست فدراسیون دیده نمی‌شود. این در حالی بود که پریدر روز گذشته استعفا کرده بود تا بتواند ثبت‌نام کند، اما پس از صحبت با وزیر ورزش از این کار خودداری کرد.

کاظم دستگردی سرپرست دبیری و و دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج در این باره به خبرگزاری تسنیم گفت: تا روز قبل فقط سه نفر ثبت‌نام کرده بودند، اما پس از آنکه مشخص شد پریدر ثبت‌نام نمی‌کند، 12 نفر امروز به فدراسیون مراجعه کردند. البته با توجه به اینکه مدارک برخی از این افراد کامل نیست، فعلاً اسامی نفرات ثبت‌نام کننده را اعلام نمی‌کنیم و این کار روز شنبه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۱۵ نفر در انتخابات فدراسیون شطرنج/ پریدر نیامد
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • ویژه برنامه 24 ساعته در خصوص شهدای خبرنگار در فلسطین
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال