Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز جمعه به نقل از جزئیات گزارش سالانه ارزیابی تهدید توسط مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که احتمال قوی افزایش تنش‌ها میان دو همسایه اتمی جنوب آسیا و متعاقب آن اقدام نظامی توسط هند علیه پاکستان وجود دارد.

در این گزارش ادعا شده، که دولت فعلی هند به نخست وزیری نارندرا مودی ممکن است در واکنش به هرگونه اقدام تحریک آمیز اسلام‌آباد، چه واقعی و یا چه براساس درک دولت دهلی‌نو باشد، حرکت مقابله جویانه نظامی علیه پاکستان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس اطلاعات ملی آمریکا درحالی مدعی افزایش تهدید رویارویی نظامی میان رقبای سنتی شبه قاره است، که این روزها زمزمه‌هایی از مذاکرات پنهانی مقامات ارشد اطلاعاتی پاکستان و هند در خارج از مرزها شنیده می‌شود.

در این گزارش آمده است: افزایش تنش‌ها در منطقه خطر درگیری بین دو همسایه مسلح به تسلیحات اتمی را نیز بالا می‌برد و ممکن است ناآرامی‌های خشونت آمیز در کشمیر یا هرگونه حمله شبه نظامیان به نیروهای امنیتی هند، جرقه این رویارویی را بزند.

سازمان اطلاعات ملی آمریکا در عین حال بروز هرگونه "جنگ عمومی" میان پاکستان و هند طی سال ۲۰۲۱ را بعید دانست و افزود: بحران میان این دو همسایه احتمالاً شدیدتر خواهد شد.

هفته گذشته نیز در یک گزارش دیگر اطلاعاتی آمریکا که به کنگره این کشور ارائه شد، ادعا شد که تنش‌ها میان پاکستان و هند یک نگرانی برای جهان است و این دو کشور ممکن است تا ۵ سال آینده به دلیل اقدامات تحریک آمیز واقعی و یا قابل درک، وارد جنگ شوند.

ادعای آمریکا درحالی عنوان می‌شود که از اواسط ماه فوریه امسال آتش بس در مرزهای زمینی پاکستان و هند به طور کامل برقرار شد و ارتش‌های دو کشور متعهد به پیروی از آن و حل تمامی اختلافات از طریق مذاکره و تماس‌های مداوم میان مقام‌های بلندپایه نظامی یکدیگر شدند.

علاوه بر این، گزارش رسانه‌های غربی حاکی از دیپلماسی پنهان اسلام‌آباد و دهلی‌نو برای کاهش تنش‌ها است و همزمان دو رقیب سنتی شبه قاره از ایراد سخنان تند و یا مواضع جنجالی علیه یکدیگر نیز عقب نشینی کرده‌اند.

سفیر امارات متحده عربی در آمریکا آنچه که وی تلاش ابوظبی برای میانجی گری بین پاکستان و هند خواند، را تایید کرد و مدعی شد که امارات کمک می‌کند تا دو همسایه هسته‌ای در جنوب آسیا یک رابطه سالم و عمل گرا داشته باشند.

رسانه‌های پاکستانی نیز روز گذشته به نقل از رویترز گفتند: سازمان اطلاعات هند و سازمان اطلاعات و امنیت ارتش پاکستان (ISI) یکماه پیش از آتش بس در مرزهای مشترک، بی‌سرو صدا در دبی واقع در امارات متحده عربی، دیدار و مذاکرات برای پیشبرد تنش‌زدایی میان دو کشور را کلید زدند.

پایگاه خبری «اکسپرس تریبیون» پاکستان در این خصوص نوشت: به رغم تنش‌ها و تهدید جدی رویارویی میان رقبای هسته‌ای جنوب آسیا، دولت‌های پاکستان و هند از دیپلماسی پشت پرده و یا همان مذاکرات پنهانی در جهت عادی‌سازی روابط تا ماه‌های آینده استفاده کردند و حتی گفته می‌شود مقامات دو کشور علاوه بر دبی، در تایلند و لندن هم مذاکرات پنهانی برگزار کرده‌اند.

برچسب‌ها هند پاکستان کشمیر ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پاکستان کشمیر هند پاکستان کشمیر ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور پاکستان و هند دو همسایه دو کشور تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) را در زمان برگزاری انتخابات در فوریه، به دلایل امنیت ملی، مسدود کرده است.   به گزارش ایسنا، کاربران در پاکستان، از اواسط فوریه، مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.   وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.   وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعمل های قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی ها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.   این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.   در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.   بر اساس گزارش رویترز، دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی اصابت کرد
  • اذعان رسانه صهیونیستی: موشک‌های ایران به تاسیسات هسته ای و نظامی اصابت کرد
  • اعتراف به اصابت موشک‌های ایران به تاسیسات هسته‌ای و نظامی |‌ مقابله ۹۹ درصدی با موشک‌های سپاه دروغ بود
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • لشگرکشی غول‌های NBA به پاریس
  • تنش میان ایران و اسرائیل؛ چه خواهد شد؟