Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@19:33:18 GMT

«اوراد نیمروز» روایتی از سفر به کویر

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۸۰۵۹

«اوراد نیمروز» روایتی از سفر به کویر

کتاب«اوراد نیمروز» اثر منصور علیمرادی داستانی است از دو روایت که در هم تنیده اند؛ یکی روایت سفر شخصیت اصلی داستان به کویر جادویی لوت و دیگری زندگی عاشقانه‌ای که او با یک هنرمند تئاتر در تهران دارد.

خبرگزاری میزان - کتاب «اوراد نیمروز» اثری است از «منصور علیمرادی» که پیش از این نیز رمان‌های دیگری در زمینه‌ی ادبیات اقلیمی از وی به انتشار رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب پیش رو علاوه بر اینکه یک اثر درخشان در سبک قصه نویسی است، نشان دهنده‌ی علاقه‌ی سرشار «منصور علیمرادی» به فضای بومی و فرهنگ شفاهی مردم جنوب ایران نیز هست.

کتاب«اوراد نیمروز» داستانی است از دو روایت که در هم تنیده اند؛ یکی روایت سفر شخصیت اصلی داستان به کویر جادویی لوت و دیگری زندگی عاشقانه‌ای که او با یک هنرمند تئاتر در تهران دارد. بخشی از کتاب "اوراد نیمروز" که به سفر او به کویر برمی گردد، قصه‌ای افسون آمیز است که خواننده را با خود به دل این کویر شگفت انگیز می‌برد و تجربه‌ای را برایش رقم می‌زند که گویی خود در آن سفر حضور داشته و اعجاز کویر لوت را از نزدیک لمس کرده است.

«منصور علیمرادی» علاوه بر داستان نویسی درباره‌ی فرهنگ جنوب، پژوهش‌های فراوانی نیز در این زمینه داشته و حاصل تمامی این تاملات و جستارنویسی‌ها در تلفیق با تعلق خاطر نویسنده به کویر و مردمان حاشیه نشین آن، کتابی است که با عنوان "اوراد نیمروز" پیش روی مخاطب قرار گرفته است. وی از جمله نویسندگانی است که داوری آثار گوناگونی را در جشنواره‌های متنوع به عهده داشته و خود نیز جوایز متعددی در حوزه‌ی ادبیات کسب نموده است.

"اوراد نیمروز"، خواننده را با زبان شیرین و قصه پردازی درخشان "منصور علیمرادی" آشنا می‌کند و از جمله آثار کم نظیر معاصری است که خواننده را به ادبیات داستان نویسی معاصر امیدوار و علاقه مند می‌نماید.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

قسمت‌هایی از کتاب

کتیبه به خط کوفی بود، سخت خوان، و البته که در گذر روزگار بسیاری از حروف برجستگی خود را از دست داده بودند. بعضی از کلمات به کلی از بین رفته بودند. به غیر از نام متوفی در شروع نوشته، که هنوز به طور کامل خوانا بود، مابقی متن را باید یک کارشناس خبره خط می‌خواند. صد حیف که باطری گوشی شارژ نداشت. می‌دانست که دیگر هیچ گاه به آن اقلیم پا نخواهد گذاشت.

عین هیرمند زندگی اش داشت مسیر عوض می‌کرد. دل می‌کند از بسیار چیز‌ها که در گذشته بر آن‌ها سخت عاشق بود. می‌خواست به خانه اش برگردد، به دامان خانواده اش، به زادگاهش و پشت به تاریخ مسیر زندگی را ادامه دهد. دیگر هیچ گاه، هرگز هیچ گاه، به آن حدود برنمی گشت. به این سرزمین صعب، به این سدوم سوخته لم یزرع که سال‌های سال ذهنش را درگیر کرده بود و در نهایت این شیدایی او را تا مرز مرگ پیش برده بود. در سایه این دیواره تراش خورده جنازه آن ملک نگون بخت برای ابد خفته بود. کسی که روزگاری سی هزار سوار سیستانی ملازم رکابش بودند و مثل هیرمند که به دور کوه خواجه حلقه می‌شد، طوافش می‌کردند، امروز تنها و بی کس در سینه کوهی کبود در پرت‌ترین جای جهان زیر خروار‌ها خاک از یاد رفته بود.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر منصور علیمرادی اوراد نیمروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان نیمروز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی سفیدآبه ، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: با هماهنگی های لازم قضائی در بازرسی از این خودرو 202 حلقه لاستیک خارجی کامیون که قاچاق و فاقد مجوز بوده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به دستگیری یک نفر متخلف در این رابطه بیان داشت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه می زند و شهروندان هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • کشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد در نیمروز
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر