Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تصویب و ابلاغ بسته جامع سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سالهای 1397-1400 خبر داد.
حمید زادبوم با اعلام این خبر گفت: این بسته در برگیرنده نظرات اعضای کمیته اقدام ارزی شامل سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی، گمرک، سازمان امور مالیاتی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون، اتاق اصناف و نهادهای نظارتی است که توسط کمیته ماده (2) مصوبات چهاردهمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی تصویب و ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بسته جامع سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سالهای 1397-1400 در 8 بخش و 17 بند تدوین و مواردی همچون ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1397، ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سالهای 1400-1398، رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات خدمات ، رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات مرز نشینان و پیله‌وران، رفع تعهدات ارزی حاصل از صادرات سرمایه گذاری خارجی در آن به صورت مشروح ذکر گردیده است.
زادبوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، کمیته ماده 2 موظف است در حداقل زمان ممکن، پیشنهادات تکمیلی نحوه ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان را ابلاغ نماید که ابلاغ بسته سیاستی برگشت ارز در این راستا است.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطرنشان ساخت: کمیته اقدام ارزی کماکان به فعالیت خود ادامه داده و بر اساس مصوبه کمیته ماده 2 نسبت به تصمیم گیری در خصوص ایفای تعهدات ارزی موارد خاص تصمیم گیری خواهد نمود.
مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان سال 98 و 99
وی در ادامه گفت: همچنین بر اساس این دستورالعمل ، صادرکنندگان سال 1398تا پایان تیرماه سال 1400 و صادرکنندگان سال 1399 تا پایان شهریورماه سال‌جاری مهلت خواهند داشت تا با ایفای تعهدات ارزی خود از معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات بهره مند شوند.
زادبوم بیان داشت: این مهلت ، صرفاً جهت تعیین تکلیف مالیاتی صادرکنندگان بوده و ارتباطی به مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان مندرج در بند(4) مصوبه جلسه یکصدو هفتاد و هفتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ندارد.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: بر اساس مفاد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی ، مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان ، چهارماه پس از صدور کالا بوده و افزایش این مهلت در خصوص کالاهای خاص توسط وزارت صمت صورت خواهد گرفت. لذا کلیه صادرکنندگان موظفند حداکثر 4 ماه بعد از صدور پروانه صادراتی نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصادی کشور اقدام نموده تا مشمول بند ( ز) بسته سیاستی بازگشت ارز حاصل از صادرات نشوند. بر اساس این بند صادرکنندگانی که در مهلت‌های قانونی تعیین شده تعهدات ارزی خود را ایفا نکنند، مشمول محدودیتهایی از سوی بخشهای مختلف خواهند شد .
گفتنی است، صادرکنندگان میتوانند با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir ضمن مشاهده دستورالعمل ایفای تعهدات ارزی ، موارد و نظرات خود را به دبیرخانه کمیته مذکور اعلام نمایند.
سازمان توسعه تجارت ایران

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان تعهدات ارزی حاصل از صادرات سازمان توسعه تجارت ایران ارز حاصل از صادرات حاصل از صادرات سال سیاستی برگشت ارز هماهنگی اقتصادی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر گفت: مادران دارای فرزند زیر دو سال، تا یکم خرداد فرصت دارند از ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به این طرح خرید کنند.
به گفته آقای بهداد، سرپرستان خانوار دهک‌های یک تا سه درآمدی سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به «برنامه کاربردی شما» از شارژ حساب خود در «طرح ملی یسنا» اطمینان حاصل کنند.
در این طرح، به ازای هر فرزند زیر دو سال، ۶۰۰ هزار تومان اعتبار به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.
دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراحل قبلی "طرح یسنا "شامل ۸ استان بود، اما در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال سراسر کشور می‌توانند از این بسته غذایی و بهداشتی بهره‌مند شوند و در صورتی که دولت تخصیص‌های بعدی را انجام دهد، مراحل بعدی نیز برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • نحوه ایفای تعهدات ارزی محصولات هیدروکربنی‌ و قیر اعلام شد
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست های ارزی