Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هیات تحریریه نیویورک پست در ادامه این مطلب افزود: حتی تا پیش از انجام مذاکرات رو در رو و درحالیکه هیات های ایران و آمریکا در وین به سر می برند، تیم بایدن و بطریقی وزارت خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن در برداشتن تحریم های ایران خبر داد.

نیویورک پست اضافه کرد: «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «آمریکا آماده است تا تمامی تحریم ها را بردارد»، این درحالی است که این موضوع در تضاد با برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه پرقدمت آمریکایی درادامه می نویسد: در همان روزهای اول ریاست جمهوری جو بایدن، طرف های اروپایی تلاش داشتند تا وی را به برداشتن برخی تحریم  های ایران که از دولت قبل اعمال شده بود، ترغیب کننداما بایدن گفته بود که ابتدا باید تهران گام نخست را بردارد.

نیویورک پست نوشت: اروپایی ها با تیم بایدن (در مذاکرات) برای آزاد ساختن یک میلیارد دلار از دارایی های ایران چنانچه تهران اقدام به توقف غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم کند، به رایزنی پرداختند؛ امری که ایران آنرا رد کرد و خواستار آزاد سازی تمامی عواید حاصل از صادارات خود که حدود ۳۰ میلیارد دلار است، شد.

این نشریه آمریکایی افزود: در مقابل واشنگتن خواستار آن شد که در قبال آزاد سازی برخی دارایی های ایران، تهران نیز اقدام به توقف غنی سازی با غلظت ۲۰ درصد کند و کار بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته را متوقف سازد که این بار ایران این پیشنهاد را رد کرد.

هیات تحریریه نیویورک پست آنگاه نوشت: چرا تیم  (مذاکراتی) بایدن تعجیل دارد و زمین را به حریف واگذار کرده است، ایران قادر است با توجه به بندی که به انقضای محدودیت های  هسته ای ایران اشاره دارد، درهرحال طی یک دهه آینده برنامه هسته ای خود را آغاز کرده و به پیش برد، پس ایران است که باید تعجیل داشته باشد.

پربیننده ترین جزییات نشست امروز کمیسیون مشترک برجام / لیست‌های رفع تحریم در حال آماده شدن است آمریکا تنها بخشی از تحریم‌های ایران را لغو می‌کند نشست کشورهای عضو برجام بدون حضور ایران برگزار شد کاروان آمریکایی در عراق هدف قرار گرفت برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برجام برجام نیویورک پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه (رژیم) اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا، وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که طی آن تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند، بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است