Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:26:49 GMT

فعالیت بازارهای تجاری کیش به صورت محدود از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۸۶۵۳

فعالیت بازارهای تجاری کیش به صورت محدود از سر گرفته شد

رحمان سادات نجفی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بازارهای تجاری در روز تنها چهار ساعت از ۱۸ تا ۲۲ اجازه فعالیت دارند اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و ضد عفونی بازارها در چند نوبت از الزام های فعالیت واحدهای تجاری در این ساعات است.

وی اضافه کرد: بازارهای تجاری این جزیره از ۲۲ فروردین ماه همزمان با سراسر کشور و طبق شیوه نامه ابلاغی ستاد ملی کرونا تعطیل شده بودند که شورای سلامت به پیشنهاد جامعه بازاریان به منظور جلوگیری از مسافرت پرسنل بازارهای تجاری اجازه فعالیت محدود به واحدهای صنفی را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش یادآور شد: این جامعه با ۴۰ صنف حدود چهار هزار عضو دارد که در صورت اعمال تعطیلی‌ها برخی کارکنان آن بجای ماندن در جزیره به سرزمین اصلی باز می گردند که تجربه سال گذشته ثابت کرده این روند خود عاملی بر افزایش شیوع ویروس کرونا در جزیره است.

وی گفت: همچنین در صورت تعطیلی کامل بازارهای تجاری شب نشینی کارکنان مقیم این واحدها بیشتر شده که در این صورت نیز مجددا احتمال افزایش شیوع ویروس در بین کارکنان و اعضا نیز وجود دارد.

سادات نجفی با بیان اینکه تمام بازارهای تجاری جزیره کیش به تهویه هوا مجهز بوده و گستردگی فضای بازارها موجب رعایت فاصله اجتماعی بین افراد حاضر در آن می‌شود اظهار داشت: این جامعه در سال گذشته به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه تمام هزینه‌های مربوط به جشنواره های تابستانی را برای ضدعفونی بازارها، فرهنگسازی رعایت پروتکل‌ها و توزیع ماسک هزینه کرده است.

وی افزود: همچنین چهار گروه نظارتی این جامعه هم اکنون فعال شده و بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بازارهای تجاری جزیره نظارت دارند.

به دلیل قرار گیری این جزیره در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا تمامی مشاغل گروه ۲ تا چهار  از جمله مراکزتفریحی ، گردشگری، کلوپ های تفریحات دریایی، آژانس ها و فعالیت های مرتبط با گردشگری به مدت ۱۰ روز از ۲۲ فروردین تا ۲ اریبهشت همچنان تعطیل است.

 در کنار  ۵۰ هتل جزیره کیش، جامعه بازاریان کیش  با ۳۲ بازار تجاری و خدماتی، بزرگترین تشکل صنفی  این جزیره است.

در این مدت فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی از جمله نمازهای جمعه و نمازهای جماعت روزانه در مساجد و مراسم آیینی و مذهبی نیز تعطیل خواهد بود.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۶ فروردین در این جزیره بیش از سه هزار و ۸۲۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۱۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۱۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که وضعیت یک تن آنان بدحال گزارش شده است.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا کیش جزیره کیش هرمزگان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کیش کرونا ویروس کرونا کیش جزیره کیش هرمزگان محدودیت های کرونا اخبار کنکور بازارهای تجاری ویروس کرونا شیوع ویروس جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزاصفهان؛ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: در پی گزارش مردمی و پیرو بازدید کارشناسان مرکز بهداشت، مرکز غیر مجاز و بدون پروانه ارائه دهنده خدمات طب سنتی، با دستور قضایی مهروموم شد و پزشک متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.
مهیار حاجی مالیان افزود: این مرکز از چند سال پیش در روز‌های تعطیل دائر شده و باوجود اخطار شفاهی مکتوب متعدد، به فعالیت و ویزیت بیماران ادامه می‌داد.
وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز و افراد فاقد صلاحیت قانونی در امور درمانی با شماره ۰۳۱۳۶۶۱۹۶۶۲ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به تعطیلی و معرفی به مراجع قضائی، اقدام لازم صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه خودنویس ۲۴ ساعته شد
  • نمایی از بارش رحمت الهی در جزیره هرمز + فیلم
  • پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله ایران به اسرائیل
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • ثبت بیشترین بارندگی هرمزگان در جزیره لاوان
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا
  • تاثیر کم دوام حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بر بازارهای مالی
  • آموزش در خصوص احیای «قلبی - ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود