Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شرایط کرونایی در استان هرمزگان به مرحله بحرانی رسیده و تعداد مبتلایان با وضعیت نامناسب که احتیاج به بستری شدن در بیمارستان دارند به طور چشمگیری رشد داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بندرعباس ، در روزهای اخیر موج کرونایی آن هم از نوع جهش یافته انگلیسی هرمزگان را در برگرفته و نقاط مختلف استان یکی پس از دیگری قرمز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ویروس خیلی سریع خود را به روستاهای استان رسانده و در روزهای اخیر روستاهای زیادی به طور کلی قرنطینه و محدودیت تردد برای آنها اعمال شد. 

از این روستاها 3 روستا در شهرستان حاجی‌آباد و چندین روستای با جمعیت بالا در بندرعباس هستند که نشان می‌دهد اوضاع در روستاهای استان هم بحرانی شده است و با توجه به سطح ارتباط بیشتر روستاییان با یکدیگر احتمال یک فاجعه کرونایی در روستاها دور از انتظار نیست. 

در شهرهای استان نیز وضعیت نامطلوب است، بندرعباس و بندرلنگه در حال حاضر کانون‌های اصلی شیوع و درگیری با این ویروس خطرناک هستند و روزانه بر افراد مبتلا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند افزوده می‌شود. 

در شهر بندرعباس با توجه به حجم بیماری و پر شدن تمامی تخت‌های بیمارستانی، نهمین بخش ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان شهید محمدی راه‌اندازی شد هر چند به طور حتم این بخش‌ها در روزهای آینده بازهم جوابگو نیست و باید تخت‌های بیشتری برای بیماران در نظر گرفته شود. 

در همین زمینه به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم اعلام کرده است تنها یک روز پس از راه‌اندازی بخش‌های ششم و هفتم کووید19 در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس، هشتمین و نهمین بخش هم در این بیمارستان راه‌اندازی شد.

دکتر تمدن دار گفت: در سه هفتهٔ اخیر تعداد بیماران بستری 5برابر شده است که بنا به ضرورت طی 48ساعت، 4بخش جدید کووید در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس راه‌اندازی شد.

وی افزود: هشتمین بخش کووید که بخش بستری است با ظرفیت 18 تخت و نهمین بخش که بخش ویژه است با ظرفیت 6تخت راه‌اندازی شده است.

رئیس مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم تصریح کرد: به علت شرایط بحرانی حاضر فشار زیادی بر کادر درمان و نیروهای مدیریتی و ستادی وارد شده است و نیروهای درمانی اعم از پزشک، پرستار، خدماتی، واحدهای پاراکلینیکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و روانشناسی همگی با حداکثر توان خود در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی تاکید کرد: این توان حد و اندازه‌ای دارد و اگر مردم و مسئولان همکاری نکنند به زودی صدمه غیرقابل جبران به پیکره سلامت همگانی وارد خواهد شد.

پارگراف آخر صحبت‌های دکتر تمدن‌دار و و هشدار وی در خصوص آینده این بیماری بسیار قابل تامل و در عین حال هراس‌انگیز است و وظیفه مدیریت وضعیت موجود را در مسئولان و مردم دوچندان می‌کند. 

به گزارش تسنیم، اگر در این برهه حساس بیماری مسئولان با اتخاذ تدابیر مناسب و عملی و به دور از فضای شعار و توصیه جدی وارد عمل شوند ومردم نیز از برگزاری تجمعات، مراسمات و دورهمی‌ها خودداری کنند و از سفرهای به طور کلی بپرهیزند شاید بتوان با این موج کرونایی مقابله کرد در غیر این صورت روزهای سیاه کرونایی هرمزگان بسیار نزدیک است و باید هرمزگان خود را برای یک فاجعه آماده کند. 

وضعیت کرونا در استان هرمزگان بسیار نگران کننده است/افزایش 500 درصدی موارد بستری طی سه هفته اخیرهرمزگان به روزهای سیاه کرونایی نزدیک‌تر می‌شودبیش از 8200 نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا در هرمزگان شدند

انتهای پیام/864/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه اندازی شد نهمین بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: برق روستای لاورمیستان شهرستان بستک و جزیره هرمز که بامداد امروز بر اثر بارندگی قطع شده بود، وصل شد.

وی افزود: هم اکنون برق برخی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان بندرعباس و غرب جزیره قشم قطع است و تلاش برای وصل برق تمام مناطق استان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران در یزد
  • آخرین وضعیت بارش ها در هرمزگان | بنادر مسافری تعطیل و ترددهای دریایی این استان متوقف شد
  • رفع قطعی برق در بستک و جزیره هرمز
  • برق مناطقی از هرمزگان وصل شد