Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:28:31 GMT

ایران تحریم روسیه از سوی آمریکا را نادرست و مردود دانست

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۸۷۸۸

ایران تحریم روسیه از سوی آمریکا را نادرست و مردود دانست

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده، اقدام دولت آمریکا در اعلام تحریم‌های جدید علیه روسیه را اقدامی اشتباه در مسیری نادرست دانست که کاملا مردود است.

خطیب زاده گفت: ظاهرا اعتیاد دولت ایالات متحده به تحریم دیگر کشورها به بهانه‌های واهی به رویکردی نهادینه شده در این کشور تبدیل شده است که تغییر دولت‌ها نیز تاثیری در اصلاح این نگرش نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برچسب‌ها روسیه سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه روسیه سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه دولت آمریکا ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جدید آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی و هسته ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ واشنگتن آخرین بار در اوت ۲۰۲۳ این معافیت‌ها را تا ابتدای سال ۲۰۲۴ تمدید کرده بود اما اکنون این معافیت‌ها منقضی شده‌اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با واشنگتن فیری بیکن توضیح نداد که چرا معافیت‌ها منقضی می‌شوند و خاطر نشان کرد مقامات این کشور همچنان به‌عنوان بخشی از روند بازبینی منظم، معافیت‌ها را بررسی می‌کنند و اظهارنظر عمومی تنها زمانی که تصمیمی به عنوان بخشی از آن بررسی گرفته شود، ارائه خواهد شد.

فیری بیکن در گزارش خود تصریح کرد: تمدید نشدن این معافیت‌ها در شرایطی که ایران و روسیه در حال ادامه و گسترش همکاری‌های هسته‌ای هستند، درباره سیاست‌های دولت آمریکا در این زمینه سردرگمی‌هایی را ایجاد می‌کند و سوالاتی را نیز در کنگره به وجود می‌آورد.

جمهوری‌خواهان کنگره در این سال‌ها بر وزارت امور خارجه دولت بایدن فشار می‌آورند تا این معافیت‌ها را که در چارچوب برجام صادر می‌شوند، لغو و تحریم‌هایی را اجرا کند که مانع از این همکاری میان تهران و مسکو شود. اما دولت بایدن بارها این معافیت‌ها را قبل از اینکه اجازه دهد در اوایل سال جاری (میلادی) منقضی شود، تمدید کرد.

جمهوری‌خواهان گمان می‌کنند که این اقدام نشانه آن است که ایالات متحده چشم خود را بر همکاری هسته‌ای روسیه و ایران می‌بندد و تحریم‌ها را اجرا نمی‌کند. منابع آگاه به فیری بیکن گفتند که سوالات پیرامون معافیت‌های تحریمی در هفته‌های اخیر در کنگره افزایش یافته است و برخی از قانون‌گذاران خواستار ارائه توضیحات فوری از وزارت امور خارجه آمریکا شده‌اند.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بر اساس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) معافیت‌هایی را صادر کرد که به ایران و روسیه و همچنین چین و کشورهای اروپایی اجازه می‌داد تا بخشی از برنامه هسته‌ای تهران را به عنوان شروط توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران بسازند. سپس دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ پس از خروج از توافق هسته‌ای، معافیت‌ها را لغو کرد اما رئیس جمهور جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که این معافیت‌ها را صادر خواهد کرد.

کد خبر 843783 منبع: ایسنا برچسب‌ها توافق هسته‌ای ایران ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • درخواست ضدایرانی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از انگلیس و فرانسه
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • رایزنی امیرعبداللهیان با لاوروف درباره پاسخ ایران
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • واکنش روسیه به پاسخ ایران به اسرائیل
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سیاست دوگانه و متناقض آمریکا
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است
  • وزیر خارجه روسیه هدف قرار دادن نمایندگی‌های دیپلماتیک را غیرقابل قبول دانست
  • رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف
  • تصمیم جدید آمریکا درباره معافیت‌های تحریمی و هسته ای ایران