Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@10:23:20 GMT

واکنش گزارشگر سابق حقوق بشر سازمان ملل به حادثه نطنز

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۸۸۲۱

واکنش گزارشگر سابق حقوق بشر سازمان ملل به حادثه نطنز

خبرگزاری مهر: حمله به تأسیسات هسته‌ای نطنز درست یک روز پس از اعلام ایران مبنی بر نصب سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر و بیشتر با هدف دستیابی به غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم انجام شد؛

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: نطنز ریچارد فالک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد

گزارشگر سازمان ملل مجددا با اشاره به مدارک و شواهد موثقی که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت نسل‌کشی در غزه شده است تاکید کرد از زمانی که کار تحقیق و تهیه گزارش درباره جنایات اسرائیل را آغاز کرده بارها از جانب این رژیم تهدید شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین که اخیرا گزارش مستندی از جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تهیه کرده و آن را به شورای حقوق بشر ارائه داد، دیروز در سخنانی گفت که از زمان آغاز ماموریت خود برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل در نوار غزه، بارها مورد حملات و تهدیدات مکرر این رژیم قرار گرفته است.

کاری که اسرائیل در غزه می‌کند نسل‌کشی است

آلبانیز طی یک کنفرانس مطبوعاتی درباره گزارش مذکور خود اعلام کرد که بعد از 5 ماه تحقیق و بررسی درباره جنایات و کشتارهای انجام شده توسط ارتش اسرائیل در نوار غزه، این گزارش را تهیه کرده و به این نتیجه رسید کاری که اسرائیل در غزه می‌کند، نسل‌کشی است.

وی توضیح داد که اسرائیل 3 اقدام در چارچوب نسل‌کشی در غزه انجام داده که شامل کشتار فلسطینی‌ها در غزه، آواره کردن این مردم و نابود کردن نشانه‌های زندگی در آنجاست. اسرائیل از سلاح‌های ممنوعه علیه فلسطینی‌ها در غزه استفاده می‌کند و این مردم را با گرسنگی قتل عام می‌کند. این‌ها مجموعه جنایات جنگی است که قبلاً در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ نداده است.

این گزارشگر ویژه سازمان ملل در ادامه هشدار داد که آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد ایجاد شرایطی است که زندگی را برای فلسطینی ها غیرممکن می‌کند و اقدامات ارتش اسرائیل در غزه بیانگر قصد آنها برای نابودی همه عناصر زندگی در این منطقه است که در چارچوب جنایت نسل‌کشی طبقه‌بندی می‌شود. اسرائیل گفته بود که هدف آن نابودی حماس است اما می‌بینیم جنایاتی که ارتش اسرائیل انجام داده منجر به کشتار تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان شده است.

دبیرکل سازمان ملل: «فاجعه انسانی» در غزه رخ داده استسازمان ملل: فروش سلاح به اسرائیل یعنی جنگ علیه حقوق بشر

اسرائیل همه قوانین بین‌المللی را زیرپا گذاشته است

فرانچسکا آلبانیزا از جامعه جهانی خواست تا با وحشیگری اسرائیل مقابله و این رژیم را وادار به رعایت قوانین بین‌المللی کند و گفت که اسرائیل همه قوانین بین‌المللی را با توجه به جنایاتی که در غزه انجام می‌دهد زیر پا گذاشته است. مردم فلسطین از سال 1947 در معرض نسل‌کشی قرار دارند و همچنین ما نیاز به تحقیقات بیشتری داریم تا مشخص کنیم اتفاقی که در روز نکبت در سال 1948 علیه مردم فلسطین رخ داد، نسل کشی بوده است یا نه.

این مسئول سازمان ملل در نشست هم اندیشی سازمان ملل در ژنو در حاشیه کار شورای حقوق بشر تاکید کرد که اسرائیل مرتکب جنایات و تخلفات زیادی شده است که دهه‌هاست علیه فلسطینی‌ها ادامه داشته است، از جمله جنایت «آپارتاید». جامعه جهانی باید همه اقدامات لازم برای دفاع از حق زندگی فلسطینی‌ها و پایان دادن به جنایت علیه آنها را انجام دهد.

آلبانیزا همچنین در یک گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین اعلام کرد که آنچه که در غزه اتفاق می‌افتد نوعی جنایت جنگی بی‌سابقه است. اقداماتی که نیروهای ارتش اسرائیل در غزه انجام می‌دهند با تبعیت از دستورات مقامات اسرائیلی است.

وی در ادامه تاکید که من موارد زیادی را تجزیه و تحلیل کردم و مواردی که درباره جنایت‌‌ها در غزه پیدا کردم در گزارش ده‌هزار کلمه‌ای که تهیه کرده‌ام نمی گنجد. اما موضوعاتی که در این گزارش به آن اشاره شده بیانگر نقض کامل قوانین حقوق بشری بوده و نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها در تلاش برای دستکاری این قوانین به منظور توجیه جنایات نسل‌کشی علیه مردم غزه هستند.

گزارشگر مذکور سازمان ملل تصریح کرد: موارد زیادی از خشونت وجود دارد که ما شاهد آن بودیم و توسطِ خود نظامیان اسرائیلی فیلمبرداری شده و مربوط به جنایات علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از تحقیر و کشتار و بی‌احترامی و ... است. این جنایات مقابل چشم همه جهان انجام شده و کاری که من کردم این بود که جنایات مذکور را جمع‌آوری کرده و صفت نسل‌کشی به آنها دادم. پیش از این آفریقای جنوبی از ما پیشی گرفته و یک مسیر قانونی را از طریق شکایت علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی به خاطر نسل‌کشی علیه مردم فلسطین آغاز کرده بود.

وی از همه کشورها به ویژه جهان غرب خواست تا اقدامات لازم برای توقف جنایاتی که اسرائیل در غزه مرتکب می‌شود انجام دهند و ابراز تعجب کرد که چرا آنها تاکنون اقدامی به این منظور انجام نداده‌اند.

در ادامه گزارش‌های منتشر شده توسط کارشناسان و مسئولان سازمان ملل درباره جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، روز سه‌شنبه «فرانچیسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین در گزارشی که به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داد، گزارشی جامع از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری را به شورای حقوق بشر در ژنو ارائه و تاکید کرد که اسرائیل مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان شده است.

این گزارش نشان می‌دهد جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه تحت دستورات روشن و هماهنگ مقامات اسرائیلی انجام می‌شود. جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین از 7 اکتبر آغاز نشده بلکه این جنایات، امتداد مراحل پاکسازی نژادی فلسطینیان بوده و در واقع این روند از سال 1947 تا 1949 انجام و دوباره در سال 1967 یعنی زمانی که اسرائیل کرانه باختری و شرق آن را اشغال کرد، تکرار شد.

بر اساس این گزارش اتهامات اسرائیل علیه حماس مبنی بر استفاده این جنبش از مردم غزه به عنوان سپر انسانی بی‌اساس بوده و صحت ندارد. اسرائیل طرفی است که از غیرنظامیان غزه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و همه چیز را در این منطقه از جمله کلیساها و دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هدف قرار می‌دهد. مقامات اسرائیلی کلیساها، مساجد، بیمارستان‌ها، تاسیسات سازمان ملل در غزه و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را هم مرتبط با حماس کرده و آنها را مورد هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه
  • واکنش کنعانی به گزارش گزارشگر سازمان ملل در خصوص نسل‌کشی در غزه
  • اسرائیل گزارشگر سازمان ملل را تهدید کرد
  • شواهد زیادی درباره نسل کشی در غزه وجود دارد
  • گزارشگر سازمان ملل: اسرائیل از مجازات فرار می‌کند
  • انتقاد تند چیلاورت از وینیسیوس: بچه‌ننه نباش، فوتبال برای مردها است
  • متهم شدن اسرائیل به نسل‌کشی در گزارش سازمان ملل
  • گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه
  • متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌ کشی در غزه در گزارش سازمان ملل
  • واکنش سازمان ملل به افزایش تجاوز نظامیان صهیونیست به زنان فلسطینی