Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@09:08:45 GMT

نمکی: پیک چهارم کرونا را پیش بینی کرده بودیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۸۸۴۵

نمکی: پیک چهارم کرونا را پیش بینی کرده بودیم

 خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت که به منظور بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا در  استان، و برنامه ریزی به منظور کنترل این بیماری این بیماری به استان سفر کرده بود در ستاد کرونا کرمانشاه حاضر شد و در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور به ایراد سخنانی پرداخت.

اولین محور بررسی و صحبت‌های وزیر بهداشت در خصوص واکسن داخلی بود، دکتر نمکی با اشاره به اینکه  واکسن ساخت داخل در درخشان ترین شرایط قرار دارد افزود: در آینده‌ای نزدیک فقط کشورهایی واکسن خواهند زد که دارای زیر ساخت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای واکسیناسیون همه امکانات بسیج می‌شوند، گفت : حدود ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و تا پایان هفته آینده این رقم به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دز خواهد رسید.

دریافت واکسن از روسیه ۹ ماه طول کشید

دکتر نمکی با اشاره به اینکه ما واکسنی را که برای ملت ضرر داشته باشد وارد نمی‌کنیم و  ابزار آزمایش هیچ کشوری نمی‌شویم، گفت: از فروردین و اردیبهشت سال ۹۹ مذاکرات و مکاتبات در ارتباط با واکسن کرونا با وزیر بهداشت روسیه آغاز شد و ۹ ماه طول کشید تا به قرارداد تبدیل شود.

وزیر بهداشت درباره کار واردات واکسن گفت: ۴۲۰ هزار دز و اکسن  از روسیه، ۲۰۰ هزار دز از چین و حدود ۱۲۶ هزار دز از هند وارد کردیم و در هفته دوم فروردین نیز حدود ۷۰۰ هزار دز از کوواکس دریافت کردیم.

وی با اشاره به اینکه داروهای وارداتی را بخش خصوصی وارد می‌کند، افزود: در بحث واکسن این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکترنمکی گفت: ما از داوطلبان حرفه‌ای و خوش سابقه  بخش خصوصی برای ورود واکسن به کشور استقبال می‌کنیم اما به دلالان این اجازه را نمی‌دهیم.

وزیر بهداشت در ادامه مدیریت بیماری کرونا را یک مدیریت فوق تخصصی عنوان کرد و افزود: این بیماری به دلیل اینکه سیستم‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند نیازمند بکارگیری همه تخصصها برای درمان است.

دکتر نمکی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه اولین استانی بود که گام بسیج ملی مبارزه با کرونا را  در قالب طرح سردار شهید سلیمانی آغاز کرد خاطر نشان کرد :امروز استان کرمانشاه یکی از استانهای نمونه در زمینه مقابله با کروناست که نقشه راه مدون داشته و دارای مدیریت هوشمندانه است. 

پیک چهارم کرونا را پیش بینی کرده بودیم

وی با اشاره به اینکه کشور با شیوع بیماری کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشت یادآور شد، مدت‌ها پیش ورود به موج  چهارم کرونا به عنوان یکی از پیک های سهمگین پیش بینی شده بود.

وزیر بهداشت به ابعاد ناشناخته ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: آهنگ حرکت این ویروس  بسیار تند است. 

 دکتر نمکی در ادامه به تلاش‌های کادر درمان اشاره و  نجابت، ایستادگی و تاب آوری آنان را قابل تقدیر دانست.

وزیر بهداشت به  پیشرفت‌های صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا نسبت به روزها و ماه‌های اول شیوع این بیماری  هم اشاره کرد و  گفت: امروز تیم‌های تنفسی تشکیل شده است و حتی می‌دانیم که اکسیژن را با چه غلظتی باید به بیمار داد.

دکتر نمکی با اشاره به ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اظهار داشت: درمانگاه‌های سرپایی باید افزایش و تقویت شود تا بار بیماران بستری در بیمارستان‌ها کم شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۰ هزار تست در کشور  انجام می‌شود، افزود: در ابتدا آمار  این تست‌ها  ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بود.

وزیر بهداشت نقش آموزش و اطلاع رسانی را در کنترل بیماری مهم دانست و گفت: این ویروس به علت قدرت سرایت و چرخش نیاز به آموزش  دارد که با همکاری صدا وسیما این آموزش ها را باید بالا برد.

 دکتر نمکی هفته آینده را هفته‌ای سخت اعلام کرد و افزود:  تعریف سیاهی در رنگ بندی شهر‌ها به معنای افزایش میزان بیمار در طول تاریخ ۴ پیک مدنظر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد:وزارت بهداشت نسبت به تعویق یکساله طرح خانم دکتر بخشی و انتخاب محل خدمت او با وی همکاری کامل داشت. هیچ خود اظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود.   به گزارش تسنیم؛ پدرام پاک آیین، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اظهار تأسف از درگذشت خانم دکتر پرستو بخشی با اعلام این مطلب که علت مرگ این پزشک هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده، گفت: وزارت بهداشتدر خصوص تعویق یکساله آغاز به طرح خانم دکتر بخشی، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و همچنین انتخاب شهرستان محل خدمت وی، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده؛ به طوری که تعیین شهرستان نورآباد به عنوان محل خدمت، انتخاب شخص ایشان بوده و وزارت بهداشت در هیچ یک از این مراحل به هیچ گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است.   پاک آیین گفت: هنوز علت مرگ خانم دکتر پرستو بخشی، دستیار تخصص از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.   ایشان طرح تخصص خود را به مدت یک سال به تعویق انداخته بود که وزارت بهداشت، در این زمینه همکاری لازم را با وی به عمل آورده، و با شروع طرح ایشان به فاصله یک سال بعد موافقت شده بود.   وی افزود: خانم دکتر بخشی یکبار در سال ۱۴۰۱، درخواست جابجایی محل خدمت خود را بدون اشاره به هرگونه شرایط خاص یا ابتلا به بیماری روحی به کمیسیون تعهدات نیرو‌های متخصص ارائه کرد؛ اما از آنجا که طرح خود را اساسا آغاز نکرده و به مدت یک سال به تعویق انداخته بود، طبعا درخواست جابه جایی نیز بلاموضوع ماند.   پاک آیین اضافه کرد: انتخاب شهرستان محل طرح در استان لرستان و گذراندن طرح در قالب درمانی به جای آموزشی در شهرستان نورآباد، بنا به خواست شخص مرحوم دکتر بخشی با هدف کاهش مدت طرح صورت گرفته و از سوی وزارت بهداشت در این زمینه، مانعی ایجاد نشده و اصراری نیز انجام نگرفته است.   پاک آیین با اشاره به این که کمیسیون تعهدات نیرو‌های متخصص در صورت مشاهده سوابق بیماری روحی، پرونده دستیاران را به شورای عالی پزشکی ارجاع می‌دهد و شورای مذکور، آن‌ها را برای خدمت به نزدیکترین محل به اقامتگاه ایشان اعزام می‌کند، گفت: با این حال در خصوص خانم دکتر بخشی سوابقی مبتنی بر بیماری در دست نبوده است.   دستیار وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت، اساسا چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری در آن ثبت شده باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • تصاویر| موزه مردان نمکی، زنجان
  • (تصاویر) موزه مردان نمکی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!