Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی این ستاد، در اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم مردم می‌رساند در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی و به منظور کنترل و مقابله با موج چهارم شیوع کرونا و با توجه به وضعیت قرمز، محدودیت‌های مصوب ذیل از امروز به مدت یک هفته و به صورت یکنواخت در استان اعمال می شود: 

 تمدید تمامی محدودیت‌های مقرر در اطلاعیه ۱۰۵ ستاد استانی(محدودیت های جاری در هفته قبل) به مدت یک هفته دیگر، منع تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح  و اعمال جریمه مقرر و بدون اغماض برای متخلفان و  اعمال نظارت جدی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی بر تعطیلی و ساعت کار اصناف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی کامل آموزش حضوری آموزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، موزه ها، سینماها، مهدکودک ها، شهربازی ها، گیم نت ها و مراکز تفریحی آبی، ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیراستانی به همه شهرهای(۲۴شهر) استان، ممنوعیت جدی تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ شب و فعالیت تمامی مشاغل صنفی به استثنای بند ۲ اطلاعیه تا ساعت ۱۴ هر روز و تعطیلی مطلق پس از ساعت ۱۴در نظر گرفته شد.

همچنین نانوایی‌هایی، لبنیاتی ها، فروشگاه های مرغ و ماهی، قصابی ها، میوه فروشی و فروشگاه های بزرگ مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۰  و مسوولان فروشگاه‌های بزرگ از ساعت ۱۴ تا ۲۰ مجاز به عرضه مواد غذایی هستند و بقیه بخش ها تعطیل و  رستوران ها و اغذیه فروشی‌ها تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت به صورت بیرون بر است.

مراجعه عمومی، ملاقات های حضوری و جلسات اداری لغو و بر ارایه  خدمات به صورت غیرحضوری تاکید می‌شود و هرگونه تجمع و برگزاری مراسم در آرامستان‌های استان ممنوع است.

هم اکنون وضعیت هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان یزد از لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش مراجعه مبتلایان کرونا در مراکز درمانی استان گفت: در حال حاضر ۶۰۰ نفر مشکوک به این ویروس در بیمارستان‌های ۱۰ شهرستان بستری هستند.

به گزارش روزجمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد به ایرنا، دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: در حال حاضر از این تعداد، ۸۳ نفر به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند .

وی با بیان اینکه همچنان پذیرش بیماران در بیمارستان ها در طول  شبانه روز سه رقمی است،  اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۴۵ فرد مشکوک به کرونا  در استان پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم خواست، کرونا را جدی بگیرند، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضورغیرضروری در شهر خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده  و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد اصناف مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد اصناف ویروس کرونا یزد اصناف مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سوران ایوبی اظهار کرد: همزمان با ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و معدوم و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان بیان کرد: همچنین در ایام نوروز پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد