Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@14:19:52 GMT

تکمیل ظرفیت سردخانه «ایذه» صحت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۰۹۷۶۶

تکمیل ظرفیت سردخانه «ایذه» صحت دارد؟

خبرگزاری تسنیم: عرفان مردانی ، اظهار داشت: شهرستان ایذه یکی از شهرهای قرمز و پرخطر کرونایی استان است که روند ابتلا در این شهر صعودی است.

وی افزود: علت این روند افزایشی در این شهر، برگزاری اجتماعات شلوغ و بدون ضابطه است. در این مدت بیش از 40 تجمع برگزار شده که هر یک از این اجتماعات به مثابه یک بمب ساعتی کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با انتقاد از برگزار شدن این تجمعات و فشار بر روی کادر سلامت در این شهرستان بیان داشت: ستاد کرونا هر گونه تجمع را ممنوع کرده و متولی این امر هم مشخص است و این افراد باید در برابر این کوتاهی پاسخگو باشند.

مردانی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی  حافظ سلامت مردم است و هیچ ابزار و تکلیفی برای مقابله با برگزاری تجمعات ندارد و تا این تجمعات در شهرها است، قطعا روند ابتلا و فوتی نیز سیر صعودی خواهد داشت.

وی به فیلم منتشر شده در برخی شبکه های اجتماعی و سوءاستفاده شبکه های رسانه ای معاند از این فیلم گفت: در این  ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی اظهار می شود که ظرفیت سردخانه ایذه تکمیل است که این صحت ندارد.

مردانی همچنین تصریح کرد: با وجود قرمز بودن وضعیت کرونا، امروز با تلاش مدافعان سلامت، شهر ایذه امروز هیچ فوتی ناشی از کرونا نداشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایذه تکمیل ظرفیت سردخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

سیدحامد عاملی در حاشیه بازدید از پروژه پایاب خدا آفرین در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های موثر در تولید ثروت استان پروژه‌های بخش آب است که در این بخش برنامه مفصلی در دست اجراست.

او اضافه کرد: در این راستا طی این مدت سه سد استان سالیان سال نیمه‌تمام مانده بود آبگیری شد، الان هم پایاب این سد‌ها که توسعه بخش کشاورزی نقش مهم خواهد داشت، در دست اجراست.

مقام عالی دولت در استان اردبیل ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم در حوزه آب پایاب خدا آفرین است که این پروژه هم سالیان سال راکد مانده بود و حتی کار‌هایی هم در گذشته انجام شده بود در شرف از بین رفتن بود که با عزم دولت مردمی آیت‌الله رئیسی مشکل مالی این پروژه از محل منابع صندوق توسعه پایاب خدا آفرین رفع و تکمیل این پروژه شروع شد.

عاملی با اشاره به نقش پروژه پایاب خدا آفرین در افزایش محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: طبق برنامه تدوین شده یک میلیون تن به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد که این رقم در تولید ثروت و رشد اقتصادی استان نقش اساسی دارد و حدود ۵۰۰ هزار تن از این یک میلیون تن در پایاب‌ها به خصوص پایاب خدا آفرین است.

او با بیان اینکه با اجرای این طرح ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی استان زیر کشت آبی خواهد رفت، افزود: در این راستا سال گذشته ۶۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تکمیل پایاب خدا آفرین اختصاص یافت.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم این پروژه که روی زمین مانده بود و نقش اساسی در تامین برق چهار ناحیه عمرانی دارد، تامین برق بود که در این زمینه پست فوق توزیع مغان در حال تکمیل است و ظرف یک ماه تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

عاملی مهم‌ترین بخش پروژه را تکمیل شبکه‌های اصلی پایاب عنوان کرد و افزود: برای تکمیل نواقص شبکه‌های اصلی این چهار ناحیه ۱۸ قرارداد به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منعقد و برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریورماه امسال شبکه‌های اصلی این پایاب به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

او یادآورشد: شبکه‌های فرعی توسط وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود و منابع مورد نیاز این بخش هم به طور کامل تامین شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: از ۴۳ ایستگاه پمپاژ مورد نیاز این شبکه ۱۴ در ناحیه اول تکمیل شده است و بقیه ایستگاه‌ها هم بین ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تعدادی هم تازه شروع شده است، شبکه‌های اصلی تا پایان شهریور و کل پروژه تا آبان ماه امسال به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی استان و کشور تکمیل خواهد شد.

بخشی از اراضی ملی منطقه مغان به ۲۲ هزار بهره‌بردار واگذار می‌شود

عاملی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری اراضی پایاب خدا آفرین گفت: بخشی از حدود ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب خدا آفرین در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او اضافه کرد: علاوه بر این اراضی ملی در این منطقه هم به ۲۲ هزار بهره‌بردار واگذار می‌شود که از این تعداد ۱۵ هزار پرونده بررسی شده و در حال واگذاری در قالب تعاونی است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اراضی ملی حتما در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تعاونی واگذار می‌شود، اظهار کرد: شهروندان و اهالی منطقه با تشکیل تعاونی و قراردادی که با وزرت جهاد کشاورزی منعقد می‌کنند این اراضی را در اختیار می‌گیرند و امیدواریم تا پایان اجرای پروژه واگذاری اراضی هم انجام شود و مردم بتوانند از این ظرفیت مهم منطقه بهره‌مند شوند.

عاملی همچنین در خصوص توسعه شبکه ارتباطی شمال استان گفت: برای تکمیل مسیر پارس‌آباد - سربند برخی پل‌ها و ابنیه‌های مسیر مانده بود که بنیاد مسکن این ابنیه را اجرا کرد و به پایان رساند.

او اضافه کرد: در این مسیر‌ها جرثقیل خاص برای تیرگذاری لازم بود که آگهی زده شده و تیرگذاری هم انجام خواهد شد، بعد از آن مانع جدی برای تکمیل مسیر پارس‌آباد - سربند نداریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پارسال در مسیر سربند - بران ۲۰ کیلومتر آسفالت‌ریزی شد، اما شرایط جوی اجازه اجرای آسفالت لایه دوم را نداد، در فصل کاری امسال با اجرای لایه دوم آسفالت ۲۰ کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

عاملی خاطرنشان کرد: قرار است با رفع معارضات ۱۰ کیلومتر از این مسیر که در مرحله عملیات خاکی است امسال و ۱۰ کیلومتر هم سال آینده تکمیل شود.

به گفته او، تا سال آینده ۴۰ کیلومتر در مسیر سربند - بران و ۲۰ کیلومتر در مسیر پارس‌آباد تا سربند (در مجموع ۶۰ کیلومتر) تکمیل شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

استاندار اردبیل همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص جایگاه سوخت فرودگاه پارس‌آباد اظهار کرد: در این زمینه بین وزارت نفت شرکت فرودگاه‌ها اختلاف وجود داشت که این موضوع را جزو مصوبات سفر دور دوم رئیس‌جمهور گذاشتیم و این مساله هم در این سفر حل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • این افراد ریواس نخورند
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • بهره برداری از شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین در شهریورماه امسال
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین
  • شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • تکمیل طرح ملی جی نَف تا پایان دولت سیزدهم
  • کشف یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم مرغ خارج از شبکه توزیع
  • ◄ ۵ ایستگاه باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ تکمیل می شود
  • گردشگری سلامت در خراسان‌شمالی؛ از رویا تا واقعیت
  • تکمیل زیرساخت آب‌گرم بندرخمیر