Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد مقابله با کرونای استان که امروز (۲۷ فروردین) با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه نقشه راه مقابله با کرونا در استان تدوین شده، گفت: دو هزار تخت را برای بستری بیماران در پیک چهارم پیش بینی کرده ایم که امیدواریم تعداد بیماران نیاز به بستری از این تعداد بیشتر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برآورد ما این است اگر سیر بیماری به همین شکل باشد تعداد بیماران بستری به ۱۸۰۰ نفر برسد که دراین صورت باید حدود ۶۰۰ تخت "آی سی یو" آماده داشته باشیم.

به گفته مرادی در حال حاضر ۷۹۴ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۳۲ نفر آن‌ها در "آی سی یو" بوده و ۲۰ نفر هم "اینتوبه" هستند.

او  با بیان اینکه هنوز به قله پیک چهارم نرسیده ایم، گفت: این پیک متفاوت از پیک‌های قبلی است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

مرادی به افزایش تست‌های "پی سی آر" و سریع به روزانه حدود سه هزار تست در استان اشاره کرد و گفت: براساس نتایج این تست‌ها روند ابتلا چه در بیماران بستری و چه سرپایی افزایش قابل توجهی داشته و احتمالا در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار مرک و میر خواهیم بود.

او همچنین با اشاره به فعال بودن مراکز ۱۶ ساعته گفت: تعداد این مراکز را به ۲۰ مرکز افزایش داده ایم.

مرادی گفت: از تمام افرادی که از مرز‌های استان قصد ورود به کشور را دارند تست "پی سی آر" گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن نتیجه آن امکان ورود به کشور به آن‌ها داده می‌شود.

او با اعلام اینکه طی یک سال گذشته ۱۲۰ تخت "آی سی یو" در استان راه اندازی شده، گفت: بری مقابله بهتر با کرونا مقداری بلحاظ تخت "آی سی یو" مشکل داریم که انتظار داریم وزارت بهداشت در این زمینه کمک کنند.

مرادی با بیان اینکه مهمترین مشکل کنونی ما کمبود اعتبارات است، گفت: برای مقابله با این بیماری در شش ماهه امسال به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

او همچین بر لزوم جذب ۲۷۴ نفر نیروی جدید پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۰۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه دو تلویزیون فرانسه در گزارشی از افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان افراد کمتر از پنجاه سال خبر داد.
دوازده ماه است که برای ایمیلی تیرون سرطان روده تشخیص داده شده است آن هم در حالی که تنها ۳۹ سال دارد. مانند او شمار زیادی از بیماران جوان به سرطان مبتلا شده اند. این روند نگران کننده است.
امیلی: یک بلای ناگهانی بود. غافلگیر کننده بود. من هیچ سابقه خانوادگی ندارم و اگر این آزمایش خون را به دلیل تغییر در پزشک معالج انجام نمی‌دادم، چیزی تشخیص نمی‌دادیم.
خبرنگار: بیماری در جوانی همانند یک سونامی برای همه خانواده بود. امیلی تریون هنوز به کار خود به عنوان پرستار بازنگشته است. اما پس از عمل جراحی و شیمی درمانی او رو به بهبودی است. ده سال پیش در مرکز مبارزه با سرطان، حضور بیمارانی به جوانی وی نادر بود. حالا پزشکان مانند این سرطان شناس
شاهد شمار زیادی از این دست بیماران هستند.
خبرنگار  : طبق یک مطالعه اروپایی بین سال‌هایی ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ سرطان‌های روده‌ای بین جوانان ۷.۹ درصد در سال افزایش یافته است. این از دیدگاه متخصصان یک پدیده مرموز است.

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت