Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن یکصد و یازدهمین سال قدیمی‌ترین مرکز اسلامی حفظ قرآن کریم در جنوب اتیوپی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، مرکز حفظ قرآن کریم «زبی مولا» در جنوب اتیوپی یکصد و یازدهمین سال تاسیس خود را به عنوان نخستین و قدیمی ترین مرکز اسلامی حفظ قرآن کریم در این منطقه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرکز زبی مولا در منطقه ولقطی در جنوب اتیوپی نزدیک به 158 کیلومتری آدیس آبابا قرار دارد. مسلمانان این منطقه هرساله همزمان با سالگرد تاسیس مرکز حفظ قرآن کریم  با جشن بزرگی از ماه مبارک رمضان استقبال می کنند.

 

« شیخ محمد امین» مدیر مرکز زبی مولا گفت: این مرکز هرساله فعالیت های متعددی را برای استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار می کند. این مرکز 15 روز قبل از ماه رمضان برنامه تبلیغی و ارشادی کاملی را اجرا می کنند.

 

وی افزود: این مرکز هرساله قبل از آغاز ماه مبارک رمضان از تعدادی از علمای، شیوخ، دانشجویان، حافظان قرآن کریم از مناطق مختلف اتیوپی استقبال می کند. این مرکز همچنین اردوگاه رمضانی را پنج روز قبل از آغاز این ماه  به راه می اندازد.

 

شیخ محمد امین، ماه رمضان را مجبوب ترین ماه به شمار آورد که شاهد حضور گسترده شیوخ و طالبان علم در فعالیت این مرکز اسلامی زبی مولاست. جایی که هرساله برای تلاوت قرآن کریم و دعا گردهم جمع می شوند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز اسلامی اتیوپی ماه رمضان قرآن ماه مبارک رمضان جنوب اتیوپی حفظ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات را با اتکا به قرآن کریم می توان تبدیل به ائتلاف کرد

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در حاشیه برپایی جشن محفل قرآنی امام حسنی‌ها در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به لطف خدا مردم ما مردمی هستند که حب اهل بیت علیهم السلام و حب قرآن را در سینه‌های خود دارند.

وی ادامه داد: مردم در پاسداشت حب اهل بیت علیهم السلام بسترهایی برای نمایش آن پیدا کردند اما برای نشان دادن علاقه به قرآن ما خیلی فضایی ایجاد نکرده بودیم. محفل قرآنی امام حسنی‌ها اولین اجتماع قرآنی‌ها بود که فضایی را شکل می‌داد که نشان دهنده علاقه مردم به قرآن است.

رئیس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: قرآن به عنوان کتاب زندگی و کتابی محوری است. اتفاقات و اختلافات را با قرآن می‌توان تبدیل به ائتلاف کرد.

وی با اشاره به پویش زندگی با آیه‌ها گفت: پویش زندگی با آیه‌ها تلاش دارد بستری را ایجاد کند تا کم کم مردم ما ارتباط بیشتری با قرآن بگیرند. تا کنون تقریباً ۵ میلیون نفر در این پویش شرکت کردند و امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان این تعداد بیشتر شده و ما بعد از ماه مبارک رمضان بتوانیم فضای جدی تر در بحث قرآن داشته باشیم.

کد خبر 6063190 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • هفدهمین روز از زندگی با آیه‌ها
  • مراسم جزءخوانی قرآن کریم در روستای ده محمد به مناسبت ماه رمضان + فیلم
  • شانزدهمین روز از زندگی با آیه‌ها در شهر کرد
  • اختلافات را با اتکا به قرآن کریم می توان تبدیل به ائتلاف کرد
  • افتتاح موسسه قرآنی در سیرجان
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم توسط نجاتگران هلال احمر دهگلان + فیلم
  • پانزدهمین روز از زندگی با آیه‌ها
  • محفل انس با قرآن کریم افغانستانی‌های مقیم‌ قم + فیلم
  • گِرِه گِشو آیینی قدیمی بوشهری‌ها به مناسبت زادروز کریم اهل بیت (ع)
  • استقبال تکابی ها از جمع خوانی قرآن کریم