Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخشش فرنگی کاران قم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی،اجرای طرح تام برای تامین مالی واحدهای صنعتی درقم ،الکترونیکی شدن تمام خدمات درمانی بیمه سلامت قم ،بهسازی محورهای روستایی – فرعی قم ، قم رتبه اول نواحی مستعد گرد و غبار در استان‌های کشور،ایجاد بانک جامع اطلاعاتی ۶ هزار شهید استان قم ، اوج مصرف اینترنت در قم به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید، راه اندازی رینگ طلایی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ،جابجایی هفت میلیون مرسوله پستی در قم درسال گذشته و ۷۷ درصد اراضی استان قم درمعرض خشکسالی از دیگر اخبار هفته گذشته قم می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم 

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت قم گفت: درسال مالی جاری هدف‌گذاری استان بر پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سه بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی است که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی دارد.

محمود سیجانی هفته گذشته درحاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال مالی ۹۹ تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت شده، در حالی که هدف گذاری اولیه استان پرداخت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود و تا پایان سال مالی ۹۹ سه ماه دیگر زمان باقی مانده‌است.

بازگشت ۳۵ واحد صنعتی راکد درقم به چرخه تولید درسالجاری 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه ۱۹۲ واحد راکد صنعتی در قم شناسایی شده است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ۳۵ واحد از این بین در سال‌جاری به چرخه تولید باز خواهد گشت.

عزیز الله قربانی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اولویت اصلی قم در سال ۹۹ حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی بوده‌است.

وی اضافه کرد: درسال گذشته و با استفاده از ظرفیت سیستم بانکی ۳۷ واحد راکد صنعتی با اشتغال ۶۰۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۴۱ میلیارد ریالی به چرخه تولید بازگشته‌است.

درخشش فرنگی کاران قم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

 رئیس هیات کشتی قم با اشاره به درخشش فرنگی کاران جوان قم در مسابقات انتخابی تیم ملی گفت: نمایندگان قم در این رقابت ها موفق به کسب یک مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و یک عنوان پنجمی شدند.

هادی علیایی هفته گذشته  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرنگی کاران قم در مسابقات انتخابی تیم ملی جوانان کشور در سالن آزادی شهر سنندج خوش درخشیدند که این نشان از ظرفیت های بالای این رشته ورزشی در قم دارد.

وی ادامه داد: امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا،‌ محمدمهدی جواهری در ۵۵ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز و محمدامین جبالی فر در وزن ۶۳ کیلوگرم و محمدصادق عبدالهی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره این رقابت ها دست یافتند.

اجرای طرح تام برای تامین مالی واحدهای صنعتی درقم 

رییس سازمان صمت قم گفت: طرح تام به منظور تامین مالی واحدها و پروژه‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در استان اجرا می‌شود.

محمود سیجانی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با توجه به امضاء تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین معاونت طرح و برنامه وزارت صمت، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) در راستای کمک به تامین مالی واحدها و پروژه‌های دارای اولویت در این بخش، فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند به منظور استفاده از طرح تام به سامانه https://www.behinyab.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای تامین مالی واحدها و طرح‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت و بر اساس برنامه‌های وزارت صمت برای مواردی همچون فعال کردن ظرفیت‌های خالی محصولات صنعتی منتخب، اجرای هرچه بیشتر نهضت ساخت داخل، فعال سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی، توسعه صادرات غیر نفتی، احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، طرح های فناورانه و تامین مالی اصناف در سطح استان پرداخت خواهد شد.

لزوم برپایی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات بانوان قمی 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با تاکید بر ضرورت راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات اشتغال خانگی زنان گفت: تا زمانی که چنین نمایشگاهی راه اندازی نشود نمی‌توان از مبحث اشتغال خانگی زنان حمایت عملی صورت بگیرد.

صدیقه صدیق تقی زاده هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسیر توانمندسازی بانوان قمی مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی دنبال می شود و طی ماه های اخیر دنبال شده و در همین راستا افزون بر ۲ هزار زن قمی در طرح مشاغل خانگی و سکونتگاه های غیررسمی مورد حمایت قرار گرفته اند.

به گفته وی، شبکه سازی کارگروه های تولیدی برای فروش محصولات و تجاری سازی تولیدات، اخذ مجوزات لازم و متناسب سازی با قوانین کار با همکاری نهادهای مختلف برای توانمندسازی زنان در حال اجراست.

الکترونیکی شدن تمام خدمات درمانی بیمه سلامت قم 

مدیرکل بیمه سلامت گفت: دریافت تمامی خدمات تشخیصی درمانی بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بصورت الکترونیکی از ابتدای اردیبهشت ماه الکترونیکی انجام می گیرد.

 محمد رضا فخاریان قمی، افزود: در راستای اجرای بند"ج" و "ز" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و در جهت کاهش کاربرد دفترچه کاغذی و حذف تدریجی آن ، از اول اردیبهشت ماه سال جاری بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی تمامی خدمات را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند نمود.

افزایش اعطای مرخصی منتج به پایان حبس 

رئیس کل دادگستری قم با بیان این که کاهش جمعیت کیفری هدف‌دار جزء اولویت‌های مجموعه قضایی قم در سالجاری است گفت: اعطای مرخصی منتج به پایان حبس به زندانیان قم افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری  هفته گذشته در جلسه شورای قضایی استان،‌ ضمن تاکید بر اصلاح مجرمان، افزود: اعطای مرخصی منتهی به آزادی در زندان‌های قم در سال جاری جزء اتفاقات مهم است و با پیگیری که صورت می‌گیرد مرخصی مددجویان واجد شرایط به مناسبت ماه رمضان تمدید خواهد شد.

دعوت سه کشتی گیر قمی به اردوی تیم ملی آلیش مردان 

رئیس هیات کشتی قم، گفت: سه کشتی گیر از این استان به اردوی تیم ملی کشتی آلیش(کشتی با کمربند) کلاسیک مردان و رقابت های انتخابی درون اردویی دعوت شدند.

هادی علیایی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی تیم ملی کشتی آلیش کلاسیک مردان و رقابت های انتخابی درون اردویی روزهای  ۲۶ فروردین لغایت ۳ اردیبهشت ماه در سالن زنده یاد رزم پوش لارستان استان فارس برگزار می‌شود که از قم سه کشتی گیر و یک مربی در این اردو حضور دارند.

وی گفت: در وزن ۶۰ کیلوگرم، روح‌الله نعمتیان؛ در ۸۰ کیلوگرم، اسلام شکوهی راد و در ۱۰۰ کیلوگرم، علی فیروزگاه از قم به این اردو دعوت شدند ضمن اینکه جواد عباسی به عنوان مربی نیز در این اردو حضور دارد.

بهسازی محورهای روستایی – فرعی قم 

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم گفت: با اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال طرح بهسازی ۱۲ محور روستایی-فرعی در سطح راه های استان اجرایی می‌شود.

محمدرضا زیدآبادی ادامه داد: درقالب این طرح ۱۲ محورروستایی – فرعی درسطح راههای استان با اقداماتی شامل لکه گیری ، درزگیری ، اجرای روکش آسفالت وغیره بهسازی خواهد شد.

قم رتبه اول نواحی مستعد گرد و غبار در استان‌های کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: استان قم به لحاظ سهم نواحی مستعد تولید گرد و غبار نسبت به مساحت کل استان، در رتبه اول در کشور قرار دارد.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در جلسه «مدیریت زیست بومی دریاچه نمک قم» افزود: حوضه آبریز دریاچه نمک بسیار وسیع و گسترده و دارای رودخانه‌های بسیاری است، اما متأسفانه با احداث سدها، آب بندها و انحرافات بسیار در این مسیر، حقابه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه های استان کاملا قطع شده‌است.

وی بر ضرورت نگاه فرابخشی به دریاچه نمک به عنوان یکی از ارزشمندترین تالاب‌ها در مرکز کشور تأکید کرد و گفت: اکوسیستم این تالاب که ۱۵ برابر شهر قم وسعت دارد، بسیار حساس و شکننده بوده و در صورت تخریب زیست محیطی، به یکی از کانون های فعال گرد و غبار نمکی تبدیل شده و مراکز جمعیتی در مرکز کشور را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

 ۷۷ درصد اراضی استان قم درمعرض خشکسالی 

مدیرکل هواشناسی استان قم در جلسه مدیریت زیست بومی دریاچه نمک با بیان اینکه بیش از ۷۷ درصد از اراضی استان با خشکسالی مواجه است، اظهار داشت: میزان بارندگی در استان در سالجاری ۱۶ درصد کمتر از میانگین نرمال بوده و پس از دو سال ترسالی، امسال بارش ها بسیار کاهش یافته‌است.

مهران حیدری بنی با بیان اینکه با وجود خشکسالی در استان قم با کمترین وزش باد شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود و این مسأله باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، تصریح کرد: امیدواریم در پاییز امسال میزان بارندگی ها درقم تا حدودی بهبود پیدا کند.

بهره برداری از تونل بلوار جمهوری قم درسالجاری

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آخرین اقدامات انجام گرفته در خصوص احداث تونل بلوار جمهوری اسلامی در تقاطع میدان امام حسین(ع)گفت: با رفع موانع اجرای پروژه، تا پایان سال‌جاری این پروژه شاخص شهری به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباس حلوایی زاده ادامه داد: پروژه احداث تونل بلوار جمهوری اسلامی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا یادگار امام  به‌عنوان پروژه بسیار بزرگی در دست اجراست، طول مسیر کل پروژه از ابتدای رمپ تا انتها ۱۲۰۰ متر است و عملیات عمرانی آن یک سال و نیم قبل به صورت پیمانی با سازمان توسعه و عمران شهرداری آغاز شد.

تکمیل مرحله نخست طرح قطار شهری قم در بهار امسال 

استاندار قم  هفته گذشته در بازدید از آخرین ‌وضعیت روند اجرایی متروی قم بر ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از مرحله نخست این طرح تا پایان خردادماه سال جاری تاکید کرد.

 بهرام سرمست  سپس در نشستی با مدیران قرارگاه خاتم الانبیا طی سخنانی با اشاره به جلسه با معاون اول ریاست جمهوری ‌از دستور ایشان برای اختصاص ۲ رام‌قطار ویژه مترو قم خبرداد و ابراز امیدواری کرد تا براساس پیشرفت طرح امکانات لازم جهت بهره برداری از متروی قم اختصاص یابد.

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

پیش بینی تولید ۲۴ هزار تن گندم درقم

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته درسال‌جاری،‌ ۲۴ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت خواهد شد.

محمد علی سلامی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: حدود ۵ هزار و ۱۵۰ هکتار گندم آبی و یکهزار و ۳۸۰ هکتار گندم دیم در سطح مزارع استان کشت می‌شود که صد در صد آن از بذرهای اصلاح شده بوده و قم در این زمینه، میان سایر استان‌های کشور پیشگام است.

وی با اشاره به این که کشت گندم بیشتر در بخش جعفریه قم به دلیل داشتن آب و هوای مناسب برای تولید این محصول انجام می‌شود، افزود: گندم کشت شده در سطح مزارع استان دارای کیفیت مطلوبی است و کشاورزان قمی در تولید این محصول سابقه‌ای طولانی دارند.

جابجایی هفت میلیون مرسوله پستی در قم درسال گذشته 

 مدیرکل پست قم با بیان اینکه کرونا باعث رشد چشمگیر ارسال بسته های پستی در سال گذشته شد، گفت: هفت میلیون و ۱۲ هزار مرسوله وارده و صادره سال ۹۹ توسط پُست قم جا به جا شد.

ابوالفضل باقری منش هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: از مجموع مرسوله های جا به جا شده در سال گذشته، چهار میلیون و ۷۱ هزار  مرسوله از قم به سراسر کشور ارسال گردیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار مرسوله ثبتی، بسته و عادی، سال ۹۹ به قم وارد و توسط کارکنان اداره کل پست این استان به گیرندگان آن تحویل داده شده است.

راه اندازی رینگ طلایی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از راه‌اندازی رینگ طلایی اطراف حرم حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: این مسیر با حداقل کرایه و برای تسهیل جابه‌جایی مسافران در اطراف حرم طراحی‌شده و هزار و ۸۰۰ ریال کرایه نیز برای آن مشخص‌ شده‌است.

علی نیک در گفت‌وگویی با اشاره به تغییر برخی خطوط اتوبوسرانی از قطری به شعاعی در شهر قم اظهار داشت: بر اساس مطالعه‌های طرح جامع ترافیک و لزوم تغییر در بعضی از مسیرهای اتوبوس‌ها برای کاهش زمان و طول سفر، رینگ طلایی حرم مطهر راه‌اندازی شد.

اوج مصرف اینترنت در قم به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرفیت پهن باند استان به۳۶۰ گیگابیت برثانیه در سال گذشته افزایش یافته است گفت: اوج مصرف اینترنت مشترکین استان قم در فروردین ماه جاری به بیش از ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

جواد غلامپور درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان ۱۱۳ درصد می باشد ، افزود: با توجه به افزایش شیوع کرونا و اوج مصرف اینترنت در این ایام، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان درسال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی اظهار داشت: پایداری شبکه ارتباطی استان، تأمین تجهیزات و رسیدگی به مشکلات اینترنت ثابت از جمله اولویت های این اداره کل در ایانم نوروز بود که با اقدام های صورت گرفته، پایداری شبکه در ایام تعطیلات به خوبی تامین شد.

ایجاد بانک جامع اطلاعاتی ۶ هزار شهید استان قم 

در نشست مشترک ستاد کنگره ملی شهدای قم و کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجمع نمایندگان قم، بر فرآوری اطلاعات شهدا و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی ۶ هزار شهید قم تاکید شد.

 در این نشست که به دعوت ستاد کنگره ملی شهدای قم و به‌منظور ارائه راهکارهای کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای فراهم‌سازی بسترهای تولید محتوا و نشر آثار شهید و شهادت ترتیب یافت، بحث و تبادل‌نظر شد.

بر اساس این گزارش، وجود دیتای خام از ۶ هزار و ۹۰ شهید قمی در کنگره ملی شهدای قم و نیاز تبدیل آن‌ها به محتوای فاخر یکی از محورهای اصلی این نشست بود.

برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم اخبار کنکور گفت و گو با خبرنگار ایرنا رقابت های انتخابی اوج مصرف اینترنت انتخابی تیم ملی میلیارد تومان اردیبهشت ماه معدن و تجارت بهره برداری فرنگی کاران استان قم تامین مالی دریاچه نمک رینگ طلایی بیمه سلامت هفته گذشته راه اندازی گفت وگو گرد و غبار سال گذشته اطراف حرم خواهد شد رقابت ها سال جاری بر اساس طرح تام قم گفت ۶ هزار سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان قربان حاجی‌مشهدی  گفت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت دارد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: سال گذشته در مجموع با احتساب چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ارزش افزوده، حدود هفت هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌های استان گلستان و وزارت بهداشت واریز شده است.

حاجی‌مشهدی در ادامه به تمدید ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان تا ۱۲ اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و توضیح داد: پیش از این ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا پایان فروردین ماه سال جاری مهلت داشت اما به دلیل استقبال خوب مؤدیان تا ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی که نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم قانون مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان تاکید کرد: در صورت ندادن اظهارنامه مالیاتی، براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، جرایمی برای مودیان در نظر گرفته شده که در برخی موارد غیرقابل بخشودگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور مالیاتی گلستان، قربان حاجی مشهدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: براساس قانون مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سه ماه زمستان ۱۴۰۲ تا پایان فروردین بود، اما با توجه به استقبال ۷۰ درصدی مودیان، با دستور رئیس سازمان امور مالیاتی، این مهلت تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تمدید شد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان افزود: ۷۰ درصد مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.

وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی هم گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه یک درصد از درآمد مالیات ارزش افزوده در حوزه سلامت هزینه می‌شود، گفت: سال گذشته برای ارتقای سلامت گلستان ۲ هزار میلیارد ریال به طور مستقیم به حساب وزارت بهداشت واریز شد. 

قربان حاجی‌مشهدی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت دارد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: سال گذشته در مجموع با احتساب چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ارزش افزوده، حدود هفت هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌های استان گلستان و وزارت بهداشت واریز شده است.

حاجی‌مشهدی در ادامه به تمدید ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل زمستان تا ۱۲ اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و توضیح داد: پیش از این ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا پایان فروردین ماه سال جاری مهلت داشت اما به دلیل استقبال خوب مؤدیان تا ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی که نسبت به انجام تکالیف قانونی خود اقدام کنند از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم قانون مالیات بر ارزش افزوده برخوردار می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان تاکید کرد: در صورت ندادن اظهارنامه مالیاتی، براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، جرایمی برای مودیان در نظر گرفته شده که در برخی موارد غیرقابل بخشودگی است.قربان حاجی مشهدی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: درآمد مالیاتی سال ۱۴۰۱ گلستان ۲ هزار و ۹۵ میلیارد تومان بود که این رقم در سال گذشته به ۳ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت.
مدیرکل امور مالیاتی گلستان مالیات مستقیم را بیشتر مربوط به مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی یا شرکت‌ها دانست و گفت: وصول مالیات مستقیم در گلستان طی سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان بود که این عدد در سال گذشته به ۲هزار و ۳۶ میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: در بخش مالیات غیرمستقیم، وصولی سال ۱۴۰۱ حدود ۷۱۸ میلیارد تومان بود که در سال گذشته این مبلغ به یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان افزایش یافت.
حاجی مشهدی افزود: ۴۶۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان از مالیات وصول شده سال گذشته به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شد که بیشترین آن به مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به گرگان و ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به گنبدکاووس بود.
مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت: سال گذشته ۸۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری گرگان، ۳۷ میلیارد به شهرداری گنبدکاووس، ۱۳.۵ میلیارد به شهرداری بندرترکمن و ۱۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری علی آبادکتول واریز شد.
حاجی مشهدی افزود: در سال گذشته مبلغ ۴۷ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های گنبدکاووس و ۲۷ میلیارد تومان به حساب دهیاری های گرگان واریز شد.

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد