Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@14:30:58 GMT

بهره برداری از ۷ سد مخزنی در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۸۶۰

بهره برداری از ۷ سد مخزنی در خراسان جنوبی

پورجعفر معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در صورت بارندگی حدود ۴۰ میلیون از مخازن سد‌های استان ضرفیت ذخیره سازی آب را دارند.

او افزود: طی چند سال گذشته ذخیره مخازن آبی سد‌های استان حدود ۱۴۷ متر مکعب بوده که در سال ۹۹ به ۱۱۳ متر مکعب رسید، اما در حال حاضر احتمال کمتر از ۱۱۳ میلیون متر مکعب هم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورجعفر بیان کرد: یکی از بهترین روش‌های مدیریتی که از سال ۹۲ و ۹۳ با همکاری کشاورزان و شرکت‌های آب منطقه‌ای صورت گرفته، نصب کنتر‌های هوشمند آب و برق بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به برداشت آب تا قبل از کنترگذاری هوشمند گفت: به طور متوسط سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب برداشت داشته ایم که بعد‌ها با نصب کنتر هوشمند این میزان برداشت به ۷۷۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید

خساست آسمان سدهای خراسان جنوبی را تشنه کرد

او اظهار کرد: سد سیاهو با اتمام نصب دریچه هایش به بهره برداری رسید، اما در حال حاضر آبگیری در آن انجام نمی‌شود.

پور جعفر بیان کرد: در سد نحرین تحویل آب شرب را انجام داده ایم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در پایان تصریح کرد: اگر در سال ۹۹ کنترگذاری انجام نمی‌شد وضع دشت ها به مراتب بدتر از چند سال گذشته بود.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخیره سازی بارندگی ها بهره برداری خراسان جنوبی بهره برداری آب منطقه ای متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست شهرداری منطقه ۷ شهرداری مشهد گفت: یکی از طرح‌های عمرانی سطح منطقه ۷، اجرای بوستان پنج هکتاری بانوان طُرق است که نقش زیادی در ارتقای نشاط و شادابی بانوان منطقه خواهد داشت.    مجید وحدتی پور افزود: این طرح هم اکنون پیشرفت ۴۶ درصدی داشته و امسال ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص یافته است.   وی ادامه داد: شهرداری منطقه به طور جدی پیگیر تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بود و سال گذشته نیز ۱۷ میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده بود.   وحدتی پور ابراز امیدواری کرد با اهتمام مضاعف و تخصیص و تامین اعتبارات، تا پایان امسال از این طرح مهم فضای سبز منطقه، بهره برداری و گام موثری برای بانوان مشهدی برداشته شود.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی