Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@09:55:00 GMT

واکنش جو بایدن به غنی‌سازی ٦٠ درصدی اورانیوم در ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۸۶۴

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن بامداد شنبه (امروز) در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن در کاخ سفید به آغاز غنی‌سازی ٦٠ درصدی اورانیوم در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه سی.ان.ان، اودر پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این مسئله، آن را خلاف برجام دانست و گفت که این اقدام کمکی به مذاکرات وین نمی‌کند: «ما از این اقدام حمایت نمی‌کنیم و فکر نمی‌کنیم این که ایران می‌گوید به سوی غنی‌سازی ۶۰ درصدی حرکت کرده است، مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خلاف توافق (برجام) است.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: با این حال خرسند هستیم که ایران به توافق برای انجام مذاکرات، مذاکرات غیر مستقیم با ما و گفت‌وگو با شرکایمان بر سر این که چگونه پیش برویم و این که برای بازگشت ما به توافق (هسته ای) چه چیزی لازم می باشد، ادامه داده است. بنابراین ما دوباره بخشی از آن هستیم.

بایدن همچنین درباره آینده مذاکرات وین گفت که هنوز زود است بتوان قضاوت کرد نتیجه رایزنی‌ها چه خواهد بود اما کشورها همچنان در حال مذاکره هستند.

پس از اقدام خرابکارانه اخیر در تاسیسات غنی‌سازی نطنز جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که قصد غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ٦٠ درصد را دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز روز جمعه از آغاز غنی سازی ٦٠ درصدی خبر داد و گفت که اکنون ایران ٩گرم از آن را در اختیار دارد.

مقامات ایران با بیان این که رژیم صهیونیستی پشت حادثه نطنز قرار دارد، آن را تروریسم هسته‌ای برشمرده و خواهان مجازات این اقدام غیرقانونی و خطرناک شده اند.

بسیاری از رسانه های غربی و صهیونیستی نیز در هفته گذشته گزارش داده اند که رژیم صهیونیستی در حمله به تاسیسات نطنز دست داشته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا برجام جو بایدن غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • اسرائیلی‌ها بدانند هر عملی انجام دهند با واکنش بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!