Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:57:54 GMT

صف‌های زولبیا و بامیه طولانی‌تر از صفای مرغ

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۸۶۶

صف‌های زولبیا و بامیه طولانی‌تر از صفای مرغ

ایسنا/آذربایجان شرقی فرقی نمی‌کند روغن باشد یا مرغ یا عزیزکرده‌ترین شیرینی‌های ماه رمضان؛ این روزها که گرانی و وضعیت قرمز کرونایی دست به دست هم داده‌اند تا مردم و بازار، آشفته‌ترین روزها را در طول تاریخ عمرشان تجربه کنند؛ شاهد صف‌های طولانی زولبیا و بامیه در مقابل قنادی‌ها هستیم؛ صف‌هایی که به صف‌های مرغ طعنه می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایستادن در صف یکی از تخصص‌های ما ایرانیان است که از این استعداد برای پیروزی در جنگ "بقای اصلح" در مواقع بحرانی مانند وقوع زلزله با گذاشتن آفتابه در جای پارک و صف بستن و یا کمبود اقلام اساسی استفاده می‌کنیم؛ این عادت از همان دوران مدرسه تا به الان یکی از دیرپاترین رفتارها به حساب می‌آید، گویا دانش آموزانی که در دوران ابتدایی به بغل دستی‌شان می‌سپردند تا پاهایش را برای نگه داشتن جای او در صف مدرسه باز کند تا او برگردد، تبدیل به بزرگسالان مینیاتوری شده‌اند.

تشکیل صف‌های طولانی گویا به رفتاری مسری تبدیل شده است که ما را به سمت نیازهای کاذب و نه چندان ضروری سوق می‌دهد، منطق گرانی و حباب‌های تورمی به شما می گوید از هر چیزی که توانستید دو عدد یا بیشتر بخرید، چرا که شاید فردا صبح تبدیل به سرمایه شده باشد، حتی اگر آن چیز پیچ و مهره یا نوشابه بازکن باشد.

پس از سوژه شدن صف‌های روغن و مرغ و بسیاری از صف‌های دیگر که مردم همیشه در صحنه ایران تشکیل دادند، حالا با گذشت چند روز از ماه مهمانی خدا، شاهد صف‌های طویل زولبیا و بامیه هستیم؛ به نظر می‌رسد هیچ بنده‌ای دلش نمی‌خواهد بدون زولبیا و بامیه به مهمانی خدا برود.

به گزارش ایسنا، اگر علاقه ایرانیان به این شیرینی محبوب که تحفه‌ی هندی‌ها به ناصرالدین شاه بود، برایمان قابل درک باشد، سیاست‌های ضد و نقیض ستاد مقابله با کرونا در مواجهه با موج چهارم را نمی‌توان نادیده گرفت؛ بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا تمامی مراکز شهرستان‌های کشور در وضعیت قرمز و سیاه قرار دارند و تنها مشاغل سطح یک شامل مشاغل ضروری و حیاتی برای معاش مردم حق فعالیت در چنین شرایطی را دارند، اما کرکره‌های نیمه باز و صف‌های طویل در جای جای شهرستان‌ها نشان می‌دهد که خبری از نظارت و برخورد با متخلفان نیست.

صف‌های زولبیا و بامیه نشان می‌دهد که استعداد ما مردم هم، در صف بستن که آن را از آباء و اجدادمان که در صف نفت و کوپن پیر شدند به ارث برده‌ایم، در کمبود اقلام اساسی و حتی اقلام غیر اساسی بی‌تأثیر نیست.

حالا وقت آن رسیده است که از خودمان سوال کنیم آیا در وضعیت قرمز و سیاه کرونایی و در شرایطی که شمار فوتی‌ها و بستری‌ها روز به روز در حال افزایش است، نمی‌توان بدون صف‌های بستنی و زولبیا و بامیه قرنطینه را سر کرد؟.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی صف مرغ گراني کروناویروس کووید 19 زولبیا و بامیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه استان کرمان نیازمند راهبرد‌های اساسی در اتخاذ تصمیمات مطلوب و کلان

مجید دوستعلی منتخب حوزه کرمان و راور در مجلس دوازدهم گفت: اگر مجمع نمایندگان استان پای کار باشند با راهبرد‌های اساسی می‌توان تصمیمات مطلوب و کلان برای توسعه استان کرمان گرفت.

به گزارش گروه استان خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت رسانه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان کرمان، نشست صمیمی جمعی از منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابیه استان کرمان شامگاه پنجشنبه به میزبانی اعضای شانا و شورای اصولگرایان استان کرمان برگزار شد.

منتخبان مجلس در این نشست دیدگاه‌های خود را برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان با هدف توسعه استان بیان کردند.

مجید دوستعلی منتخب حوزه کرمان و راور در این نشست گفت: اگر مجمع نمایندگان استان پای کار باشند با راهبرد‌های اساسی می‌توان تصمیم‌های مطلوب و کلان برای توسعه استان کرمان گرفت.

دبیر اسبق هیات دولت با بیان اینکه باید بر سر منافع مردم و کشور هماهنگی صورت گیرد بیان کرد: منتخبان باید دنبال انجام وظیفه نمایندگی خود باشند و از حواشی پرهیز کنند.

مشاور رییس جمهور اسبق تاکید کرد: وظایف اصلی نمایندگان نظارت و قانون گذاری است و دیدگاه نمایندگان باید در راستای منافع ملی باشد.

 

*جنوب استان کار‌های بر زمین مانده زیادی دارد

بهنام سعیدی منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پیروز انتخابات مردم و نظام هستند و مردم یک خادم را انتخاب کردند؛ بنده با همه رقبای انتخابات تماس گرفتم و اعلام همکاری کردم.

فرماندار اسبق عنبرآباد با بیان اینکه ترکیب منتخبان استان از نیرو‌های باتجربه، نخبه و دانشگاهی و بسیار راه گشا است، افزود: نداشتن تعامل لازم نمایندگان در دوره‌های گذشته موجب مشکلاتی برای استان شده است و در این دوره نمایندگان باید هم افزایی و هم پوشانی داشته باشند.

فرماندار اسبق کرمان تاکید کرد: باید به فکر انتخاب چهار سال آینده نبود و پاسخ اعتماد مردم کار کردن و صادقانه خدمت کردن است.

سعیدی با بیان اینکه باید در مسیر انقلاب، ولایت و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کرد، تصریح کرد: نگاه نمایندگان باید به اندیشه‌های ایشان در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی باشد.

منتخب جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: اگر در ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت هم کار کنیم، باز وقت کم می‌آوریم و در جنوب کرمان کار‌های بر زمین مانده زیادی داریم.

 

*اختلافی بین منتخبان وجود ندارد

در ادامه این نشست عبدالحسین همتی منتخب مردم زرند و کوهبنان نیز گفت: فضای همدلی و تعامل با حضور رقبا در حوزه انتخابیه ایجاد شده است و در جشن مشارکت مردم، رقیب بنده سخنران مراسم بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان همدل هستند، گفت: اختلافی در بین منتخبان وجود ندارد و باید حق استان در زمینه صنایع و معادن از مرکز گرفته شود.

غلامرضا نویدی منتخب شهربابک نیز در این نشست افزود: در این نشست‌ها باید آسیب شناسی انتخابات صورت پذیرد و احزاب تعامل بیشتری با نمایندگان قبل و بعد از انتخابات داشته باشند.

 

*وجود نیمی از معادن کشور در استان کرمان

سپس احمد انارکی محمدی منتخب رفسنجان و انار نیز گفت: وحدت موجب رفع مشکلات مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه نیمی از معادن کشور در استان کرمان هستند، تاکید کرد: استان کرمان زیرساخت‌های لازم را ندارد.

انارکی محمدی تصریح کرد: استان کرمان در زمینه حمل و نقل و آب مشکل جدی دارد و باید از توانمندی‌های نمایندگان استان کرمان استفاده شود.

 

*لزوم سرلوحه قرار دادن وحدت

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مهدی عرب پور رییس شورای ائتلاف و شورای اصولگرایان استان کرمان نیز گفت: اکثر منتخبان مجلس دوازدهم در چرخه انتخاب شورای ائتلاف قرار داشتند و اعضای شورای ائتلاف و شورای اصولگرایان که از مدیران با تجربه و جوانان نخبه هستند می‌توانند مشاوران خوبی برای نمایندگان باشند.

وی افزود: اعضای شورای ائتلاف در شهرستان‌ها و مرکز استان تلاش وافری در انتخابات داشتند و منتخبان مجلس همه از نیرو‌های انقلابی و ولایی هستند.

او با بیان اینکه مصمم هستیم به طور منظم در خدمت دوستان نماینده باشیم اظهارداشت: اعضای شورای ائتلاف و شورای اصولگرایان از مدیران با تجربه و جوانان نخبه هستند و مشاوران خوبی برای نمایندگان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید بنای نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه ضمن سرلوحه قرار دادن وحدت، خدمت به مردم باشد.

او تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید در سطح استان وحدت داشته باشند و با تعامل در مجمع نمایندگان استان از عملکرد جزیره‌ای پرهیز کنند تا خدمتی در شان مردم نجیب کرمان ارائه دهند.

رییس شورای اصولگرایان کرمان با بیان اینکه منتخبان باید برنامه چهار ساله داشته باشند تصریح کرد: مشکلات کلان استان توسط دستگاه‌ها و نخبگان تدوین و دسته بندی شده و باید از سوی نمایندگان پیگیری شود.

عرب پور با بیان اینکه استان کرمان در زمینه معادن، صنایع و کشاورزی غنی است، تاکید کرد: حق استان کرمان در زمینه برگشت درآمد مالیات و معادن با همدلی و پیگیری نمایندگان محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • زولبیا و بامیه این رنگی را به هیج وجه نخورید!
  • توسعه استان کرمان نیازمند راهبرد‌های اساسی در اتخاذ تصمیمات مطلوب و کلان
  • پلمب ۲ مرکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه در سیب و سوران
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • تولید انواع زولبیا و بامیه و شیرینی در شهر سین
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست