Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:53:35 GMT

پنج طرح فرودگاهی و بندرگاهی در کیش تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۸۸۸

پنج طرح فرودگاهی و بندرگاهی در کیش تکمیل می‌شود

سید وحید ناظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل توسعه و بهسازی باند جنوبی ، ساختمان امنیت پرواز و ساختمان پلیس و ایزولاسیون سقف فرودگاه و سیستم اعلام و اطفا حریق پیشرفته بندرگاه تجاری است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در مجموع یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است افزود: بهسازی باند جنوبی فرودگاه با یک هزار میلیارد ریال بیشترین سهم را از این اعتبارات داشته و سیستم اعلام و اطفا حریق پیشرفته بندگار تجاری با ۲۰۰ میلیارد ریال در رتبه بعدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظمی افزود: توسعه و بهسازی باند جنوبی فرودگاه کیش مهمترین طرح در حال اجرای این شرکت است که هم اکنون با یک هزار میلیارد ریال اعتبار در حال ادامه عملیات احداث است که پس از بهره‌برداری ظرفیت نشست و برخاست هواپیماها و پذیرش مسافر در این فرودگاه را ۲ برابر افزایش می‌دهد.

وی گفت: همچنین با بهره‌برداری از این باند، هوانوردی باند فرودگاه بین اللملی کیش به F۴ بالاترین کلاس جهانی ارتقا پیدا کرده و امکان نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A۳۸۰ را خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش یادآور شد: برای ساختمان امنیت پرواز ۱۰۰ میلیارد ریال، ایزولاسیون سقف فرودگاه ۱۰۰ میلیارد ریال و ساختمان پلیس فرودگاه نیز ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: ساختمان پلیس در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع احداث شده که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۱۰۰ درصد برخوردار بوده و ساختمان امنیت پرواز که در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع تا خرداد ماه به پایان می رسد.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش افزود: طرح اعلام و اطفای حریق بندر کیش نیز هم اکنون با ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده که تا کنون برای اجرای آن علاوه بر احداث مخزن های یک هزار متر مکعبی حدود ۱۰ کیلومتر نیز خط لوله اجرا شده است.

وی افزود: عملکرد این سامانه به نحوی است که پس از درک حریق توسط دتکتورها و یا پس از فشار دادن شاسی اعلام حریق، ضمن اعلام به مرکز آتش نشانی، عملیات اطفاء، بسته به نوع آن به صورت خودکار آغاز به کار خواهد کرد.

ناظمی گفت: ایزولاسیون سقف فرودگاه کیش از دیگر طرح‌های نیمه تمام بوده که تا پایان دولت تدبیر و امید بهره‌برداری از آنها برنامه ریزی شده است که در این طرح سقف فرودگاه به همراه ساختمان های هواشناسی و آتش نشانی بهسازی می‌شود.

براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه جزیره کیش درانجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد و ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را دارد.

هم اکنون  ۱۶ شرکت هواپیمایی درجزیره کیش فعالیت می کنند و روزانه حدود ۶۰ پرواز ورودی و خروجی به ۱۵ شهر کشورمان انجام می شود.

کیش دارای چهار بندر شامل بندر تجاری با ۲۰ اسکله عمومی، نفتی و مسافری، بندر صیادی میرمهنا با چهار اسکله شناور، بندر تدارکاتی چارک و بندر پشتیبان با ۱۰ اسکله است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش توسعه ایران دولت تدبیر و امید هرمزگان خلیج فارس پروندهٔ خبری طرح های ملی سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش توسعه ایران دولت تدبیر و امید کیش توسعه ایران دولت تدبیر و امید هرمزگان خلیج فارس اخبار کنکور میلیارد ریال سقف فرودگاه هم اکنون یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگ‌سرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری صبح امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین خواستار ارائه گزارش و اطلاعات تمام املاک، ساختمان‌ها و زمین‌هایی که به‌صورت مشارکتی به نهادها و مؤسسات بدون هیچ‌گونه قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای واگذار شده است، به شورا شد.

وی در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه تکمیل و تجهیز ساختمان مهد قرآن کریم اظهار کرد: اموال شهرداری را نمی‌توان هبه کرد، اما می‌توانیم با مجموعه و مؤسسات به صورت مشارکتی اقدام کنیم؛ به همین دلیل اسناد مثبته دال بر مشارکت و همکاری شهرداری با مهد قرآن کریم استان باید به شورا ارائه شود تا بتوانیم درباره تأمین اعتبار تجهیز این ساختمان تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قزوین با تاکید بر لزوم برقراری مساوات در انعقاد قرارداد با شهرداری از سوی مؤسسات مردمی خاطرنشان کرد: تجهیز و تکمیل ساختمان مهد قرآن قزوین هر چند امری پسندیده است، اما اگر قرار است با مشارکت شهرداری برای مؤسسه قرآنی تصمیمی گرفته شود باید برای دیگر مجموعه‌های قرآنی نیز برقرار شود.

اشدری ادامه داد: لازم است هر قراردادی که با مشارکت شهرداری وارد هر نوع فعالیت فرهنگی و اقتصادی شده است اسناد و قراردادهای مربوطه ارائه شود و در بخش مشارکت مردمی تعیین تکلیف شود.

وی تصریح‬ کرد: امروز این پروژه از طرف مؤسسه آورده‌ای نداشته و این ادعا در جایی ثبت نشده است. تمام پروژه از سمت شهرداری و با آورده شهرداری هزینه شده و تمام‬ می‌شود، بنابراین همه حقوق این پروژه متعلق به شهرداری یعنی متعلق به مردم و شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: یکی از پروژه‌های بودجه سال ۱۴۰۲ پروژه با موضوع مهدویت است و با لحاظ اینکه این پروژه نیمه‌کاره به عنوان ابرپروژه فرهنگی به‌شمار می‌آید، شایسته است با نظر مساعد همکاران، اعضای شورا که عنوان مهدویت زیبنده این مکان است، سزاوار و شایسته باشد و به نام فرهنگسرای فرهنگی و مذهبی مهدویت مزین شود.

اشدری افزود: پروژه مهدیه یک ابرفرهنگ‌سرا محسوب می‌شود و باید به عنوان یکی از پروژه‌های شهرداری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا آیندگان ما را زیر سوال نبرند.

کد خبر 747131

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • ۳۳ میلیارد تومان جهت ساماندهی فرودگاه یاسوج هزینه شد
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور