Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@09:16:06 GMT

لزوم نظارت دولت بر گزارش‌های مالی شرکت‌های بورسی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۱۰۹۰۲

لزوم نظارت دولت بر گزارش‌های مالی شرکت‌های بورسی

آدینه وند، کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید کنترل بیشتری در مورد گزارش‌های مالی شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند داشته باشد. به گزارش پول نیوز، بهزاد خسروی آدینه وند، افزود: یکی از مسائل مهم، حمایت دولت از اشخاص حقوقی از جمله صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری است که این امر می‌تواند ۸۰ درصد ارزش بورس را که در اختیار ۲۵ بنگاه است، کنترل و هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: همواره تاکید شده که رشد شاخص‌های بورس، ناشی از سفته بازی بوده است و یکی از دلایل آشفتگی امروز در بازار بورس، از بین رفتن انگیزه جذب نقدینگی در بازار‌های موازی و سرازیر شدن نقدینگی به بازار بورس بوده است.

خسروی افزود: رکود و رشد منفی اقتصادی که در حال حاضر در کشور حاکم است و تولید را در رکود نگه داشته، نمی‌تواند بستر رشد سهام را فراهم کند.

این کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید ما کمتر از ۵۰ درصد است و خود این مسئله و همچنین نرخ خوراک پتروشیمی ها، فولادی ها، فضای روانی، اوراق مشارکت و نرخ مالکانه‌ای که در کشور وجود دارد در آشفتگی این بازار بی تاثیر نبوده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه شاهد عدم اطلاع رسانی شفاف مدیران، دولتمردان، کارشناسان و روزنامه‌های بورسی در یکسال گذشته تا به امروز بوده ایم.

خسروی در خصوص افت و خیز در بازار بورس هم افزود: مردم و سهامداران باید بدانند که ذات بورس همیشه همینطور بوده و این سیر صعودی و نزولی، همواره برقرار بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سطح بین المللی افتاده، در رفع تحریم‌ها و بحث ورود شرکت‌های ایرانی به بازار‌های همسایه که دولت در حال حاضر مشغول فعالیت در این حوزه است، می‌تواند در افزایش شاخص بورس اثرگذار باشد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی سیستم بانکی شبکه بانکی اقتصاد ایران نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۱۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!